متن خبر

لاماری ایما هیبرید در مرحله واردات متوقف شد، تناقض حرف و عمل در حوزه خودروهای پاک

لاماری ایما هیبرید در مرحله واردات متوقف شد، تناقض حرف و عمل در حوزه خودروهای پاک

شناسهٔ خبر: 435955 -




لاماری ایما هیبرید محصول جدید آرین موتور است که سومین نسخه از این کراس‌اوور محبوب به حساب می‌آید. این خودرو تاکنون در جریان چند مراسم کوچک و بزرگ، توسط این شرکت رونمایی شده است. با این حال همچنان لاماری هیبریدی در مرحله ثبت سفارش و واردات باقی مانده است، چرا که ارزی برای واردات این خودرو وجود ندارد!

لاماری هیبریدی

لاماری ایما هیبرید یکی از چند خودرو هیبریدی و الکتریکی بود که طی هفته دولت به معرض نمایش عموم گذاشته شد. در جریان رونمایی از این خودروها، اظهارات و وعده‌های مختلفی بیان شد. از عقد قرارداد واردات خودروهای هیبریدی و برقی برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی تهران تا کاهش تعرفه مربوط به خودروهای پاک. با این حال در عمل، اقدامی صورت نگرفته است. پیش از این مدیران آرین موتور در جریان رونمایی و معرفی لاماری ایما X، به این موضوع اشاره کرده بودند.

همچنین بخوانید: لاماری ایما هیبرید در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد + عکس

به نظر می‌رسد طرح‌هایی که برای واردات خودروهای هیبریدی و برقی ارائه شده بود، در مرحله برنامه‌ریزی باقی مانده است. این طرح‌ها برای اجرا به بودجه نیاز دارند که با توجه به شرایط کمبود ارز در کشور، اجرای آن‌ها متوقف شده است یا به کندی پیش می‌رود.

نگاهی کوتاه به لاماری ایما هیبرید

در حال حاضر تنها یک دستگاه لاماری ایما هیبرید به کشور وارد شده است که در شوروم مرکزی آرین موتور قرار دارد. این خودرو در کنار دیگر نسخه‌های لاماری قرار گرفته است اما نوشته‌های فورتینگ روی روکش صندلی‌ها، نشان می‌دهد که با خودرویی وارداتی طرف هستیم.

کابین لاماری ایما هیبرید

از نظر طراحی ظاهری، تفاوتی میان لاماری هیبریدی و نسخه فول آپشن این خودرو یعنی لاماری ایما X وجود ندارد. با این حال در بخش فنی، تغییرات جدی در جریان است. پیشرانه هیبریدی این خودرو که از ترکیب موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژر به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده است، حداکثر ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس e-CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور بر عهده دارد.

شوروم آرین موتور

نکته مثبت لاماری ایما هیبرید، سازگاری آن با شرایط فعلی توزیع انرژی در ایران است. این کراس‌اوور یک خودرو هیبریدی معمولی به حساب می‌آید، به این معنا که نیازی به پورت شارژر ندارد و وظیفه اصلی پیش راندن خودرو توسط موتور بنزینی انجام می‌شود. پس مالکان به راحتی می‌توانند باک لاماری هیبریدی را از بنزین پر کنند و با آن یک رانندگی پاک را تجربه کنند. این قوای فنی به طور مشابه در دیگر محصول وارداتی کشور یعنی دانگ فنگ شاین مکس که توسط ایران خودرو معرفی شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است