متن خبر

قیمت لیر ترکیه و درهم امارات در سرازیری/ تدارک ویژه مالزی برای گردشگران

قیمت لیر ترکیه و درهم امارات در سرازیری/ تدارک ویژه مالزی برای گردشگران

شناسهٔ خبر: 737390 -




به گزارش اقتصادنیوز، خرید ارزان و با کیفیت همواره یکی از اهداف مهم گردشگران در مقاصدی است که به آن سفر می کنند؛ موضوعی که عاملی شده تا در بسیاری از کشورهای توریستی شاهد راه اندازی و فعالیت مراکزی با عنوان «اوت لت‌» (حراجی) باشیم که خرید از آن ها معاف از مالیات است و تخفیف قابل توجهی دارد. این مراکز به دلیل آنکه اجناس و کالا هایشان معمولاً ارزان تر از هر جای دیگری است، ارزش مراجعه و خرید کردن را دارند.

یکی از کشورهای پرطرفدار جهان با مراکز اوت لت شناخته شده، مالزی است؛ کشوری که همواره یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در جهان محسوب می شود و در همه ایالت های خود مراکز اولت لت را برپا کرده است تا بتواند از علاقه قابل توجه مسافران به خرید ارزان، سود قابل توجهی را نصیب خود کند. در این گزارش بنا داریم تا به سه حراجی بزرگ مالزی سری بزنیم. اولین و معروف ترین مرکز خرید این کشور آسیای شرقی، آفاموسا در ایالت ملاکاست که یک اقامتگاه تفریحی به مساحت ۵۲۰ هکتار است و ۷۰ برند مطرح در آن مبادله می‌شود. ویژگی قابل توجه این مرکز فروش اجناس با ۸۰٪ تخفیف  است.

دومین مرکز خرید مالزی به یکی از زیباترین ایالت‌های مالزی به نام پنانگ اختصاص دارد، شهری که اولین مرکز خرید خود را افتتاح کرده است و از آن به عنوان بزرگترین مرکز خرید در مالزی یاد می‌شود. افراد زیادی خرید خود را در این مجموعه انجام می‌دهند. سومین مرکز خرید بزرگ و حراجی مالزی میتسوی مال است که از آن با عنوان بزرگترین مرکز خرید جنوب شرق آسیا یاد می شود. این مرکز در شهر کوالالامپور قرار دارد و ساخت این مجموعه با همراهی فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور و شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری انجام گرفته است. مساحت این مجموعه به ۴۴ هزار هکتار می‌رسد و از این مرکز خرید به عنوان اولین سرمایه‌گذاری در آسیای جنوب شرقی توسط میتسوی، غول بزرگ ژاپنی، یاد می‌شود. حال اگر شما هم قصد سفر به این کشور جذاب در شرق آسیا را دارید بهتر است در برنامه ریزی خود بازدید از این مراکز را هم لحاظ کنید اما قبل از هر اقدامی باید از آخرین قیمت ارز رسمی مالزی در بازار تهران آگاه شوید که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.

قیمت رینگیت مالزی

امروز در جریان معاملات نخستین روز هفته قیمت رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته پایین آمد و به 13820 تومان رسید. هر رینگیت در پایان فعالیت امروز بازار 40 تومان کاهش قیمت داشته است.

رینگیت مالزی

قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان هم در جریان معاملات بازار ارز تهران در مقایسه با روند دو روز گذشته شیب نزولی را تجربه کرد و در محدوده 155 هزار تومان نوسان داد. هر ریال با افت ارزش 580 تومانی، 155890 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

نرخ امروز دینار عراق

دینار عراق که این روزها با پایان مراسم پیاده روی اربعین به محدوده رنج بازگشته است و در محدوده مشخص در حال نوسان است، معاملات امروز را در حالی سپری کرد که به مانند روز گذشته ثبات قیمت داشت و در 45 تومان خرید و فروش شد.

دینار عراق

قیمت درهم امارات امروز

آخرین کشور عربی که در دور دنیای امروز به سراغ آن رفته ایم؛ امارات است که نرخ واحد پول رسمی این کشور هم به مانند ریال عمان عقب نشسته است. قیمت درهم امارات 74 تومان پایین آمد و 16182 تومان رسید.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه هم امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران 10 تومان ارزان شد و 1760 تومان نسبت به پایان معاملات روز شنبه، قیمت خورد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که 35180 تومان خرید و فروش شد. هر منات عصر امروز 160 تومان افت قیمت داشت.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم در جریان فعالیت بازار ارز تهران در محدوده رنج نوسان کاهشی را به ثبت رساند و یک تومان عقب نشست. ارزش هر درام به 155 تومان رسید.

لاری گرجستان

قیمت لاری گرجستان امروز

امروز همچنین قیمت لاری گرجستان پایین آمد و به 22420 تومان رسید تا در مقایسه با آنچه در روز گذشته تجربه کرد؛ 100 تومان کاهش ارزش داشته باشد.

نرخ امروز بات تایلند در بازار

حال نوبت آن رسیده است که به مقصد پایانی دور دنیای امروز که در شرق آسیا قرار دارد؛ سر بزنیم و به سراغ تایلند برویم. جایی که بات، واحد پول رسمی این کشور 14 تومان ارزان شد و 1776 تومان معامله شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعال شدن جناح کاهشی در بازار حکایت دارد؛ روندی که در پی کاهش قیمت دلار بر سایر ارزهای مورد معامله هم اثرگذار شد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است