متن خبر

قیمت دلار حبس شد؛ مسیر نزولی در دسترس اسکناس آمریکایی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ تیر 1403

قیمت دلار حبس شد؛ مسیر نزولی در دسترس اسکناس آمریکایی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ تیر 1403

شناسهٔ خبر: 615597 -




عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دوباره به محدوده رنج نزدیک شده است و معامله گران معتقدند تشدید ریسک‌ اخبار سیاسی در روزهای اخیر، بازار ارز را در روز سه شنبه به حالت تعلیق درآورد اما بازارساز با تحرکات خود توانست مسیر حرکت دلار را تغییر دهد.

به عقیده این گروه از فعالان بازار، تزریق بازارساز در هرات و سلیمانیه با هدف بازگشت نرخ دلار به کانال 60 هزار تومان، مسیر اسکناس آمریکایی را نزولی کرد و قیمت دلار هرات معاملات روز گذشته را با نرخ 61 هزار و 80 تومان به پایان رساند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ قیمت دلار در بازار تهران هم در پی این نوسان کاهشی با کانال 62 هزار تومان فاصله گرفت. دلار اما در جریان معاملات پشت خطی تا حدودی از مسیر نزولی بازگشت و در پله دوم از کانال 61 هزار تومان ایستاد. قیمت تتر هم که همچنان در کانال 61 هزار تومان بالا و پایین می شود؛ به مانند دلار روز سه شنبه را کاهشی به پایان رساند و در جریان معاملات شبانه هم 61 هزار و 800 تومان قیمت گذاری شد.

نکته جالب توجه معاملات روز سه شنبه حرکت خلاف جهت درهم نسبت به دلار بود؛‌قیمت درهم در 16 هزار و 860 تومان معاملات را آغاز کرد و با افزایش 50 تومانی در 16 هزار و 910 تومان بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران معتقدند افزایش قیمت درهم با کاهش قیمت دلار همخوانی ندارد و این امر تا حدودی نشانگر این است که قیمت دلار با جو و شانتاژ نزولی شده است.

معامله گران معتقدند دلار در جریان معاملات امروز مرز حمایت مهم 61 هزار و 300 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه در زیر آن می توان به کاهش قیمت امیدوار ماند اما در مقابل سقف مقاومت 61 هزار و 800 تومان هم پیش روی دلار است و اگر بتواند با قدرت از این مرز عبور کند و تا پایان معاملات امروز بالای آن ثبیت دهد، احتمال صعود قیمت به کانال‌های افزایشی قوت خواهد گرفت. البته تحلیل های خبرنگار اقتصادنیوز نشان می دهد که دلار در جریان معاملات دو روز اخیر نتوانسته از پس این مرز مقاومتی بر بیاید و در شکستن و تثبیت بالای آن ناکام مانده است.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است