متن خبر

“قوی ترین تراشه جهان” – انویدیا می گوید Blackwell جدیدش قرار است نسل بعدی هوش مصنوعی را تامین کند.

“قوی ترین تراشه جهان” – انویدیا می گوید Blackwell جدیدش قرار است نسل بعدی هوش مصنوعی را تامین کند.

شناسهٔ خبر: 458589 -




Nvidia GTC 2024
(اعتبار تصویر: آینده / مایک مور)

این شرکت پس از معرفی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود اعلام کرد که نسل بعدی هوش مصنوعی از سخت‌افزار Nvidia پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت جنسن هوانگ امروز در نمایشگاه Nvidia GTC 2024 از تراشه‌های جدید بلک‌ول خبر داد و نوید یک گام بزرگ رو به جلو را از نظر قدرت و کارایی هوش مصنوعی داد.

اولین سوپرتراشه بلک‌ول، GB200، قرار است اواخر امسال عرضه شود، با قابلیت ارتقاء از یک رک تا کل مرکز داده، زیرا انویدیا به‌نظر می‌رسد رهبری خود را در رقابت هوش مصنوعی ادامه دهد. .

Nvidia Blackwell

هوانگ که نشان دهنده یک گام مهم رو به جلو برای سخت افزار این شرکت نسبت به نسل قبلی خود یعنی هاپر است، بيان کرد که بلک ول شامل 208 میلیارد ترانزیستور (در مقایسه با 80 میلیارد در هاپر) در دو قالب GPU خود است که توسط تراشه به تراشه 10 ترابایت در ثانیه به یکدیگر متصل می شوند. به یک GPU واحد و یکپارچه پیوند دهید.

این باعث می‌شود Blackwell تا 30 برابر سریع‌تر از Hopper در انجام وظایف استنتاج هوش مصنوعی، ارائه حداکثر 20 پتافلاپ قدرت FP4، بسیار جلوتر از هر چیز دیگری در بازار امروز باشد.

Nvidia GTC 2024

(اعتبار تصویر: آینده / مایک مور)

در طول سخنرانی خود، هوانگ نه تنها جهش عظیم قدرت بین بلک ول و هاپر - بلکه تفاوت عمده در اندازه را نیز برجسته کرد.

هوانگ گفت: "Blackwell یک تراشه نیست، بلکه نام یک پلتفرم است. " هاپر فوق‌العاده است، اما ما به پردازنده‌های گرافیکی بزرگ‌تری نیاز داریم.

با وجود این، انویدیا او میگوید بلک‌ول می‌تواند هزینه و مصرف انرژی را تا 25 برابر کاهش دهد، با مثالی از آموزش مدل پارامتری 1.8 تریلیون - که قبلاً 8000 پردازنده گرافیکی Hopper و 15 مگاوات برق مصرف می‌کرد - اما اکنون می‌توان آن را تنها با 2000 واحد انجام داد. پردازنده‌های گرافیکی بلک‌ول تنها چهار مگاوات مصرف می‌کنند.

GB200 جدید دو پردازنده گرافیکی Nvidia B200 Tensor Core و یک پردازنده گرافیکی Grace را گرد هم می‌آورد تا آنچه را که شرکت به سادگی می‌نامد، «یک سوپرتراشه عظیم» که می‌تواند توسعه هوش مصنوعی را پیش ببرد، عملکردی 7 برابری و سرعت آموزشی چهار برابر H10O را ایجاد کند. سیستم.

این شرکت همچنین یک تراشه سوئیچ شبکه نسل بعدی NVLink با 50 میلیارد ترانزیستور را معرفی کرد که به این معنی است که 576 پردازنده گرافیکی قادر به مکالمه با یکدیگر هستند و 1.8 ترابایت در ثانیه پهنای باند دو طرفه ایجاد می کنند.

انویدیا قبلاً تعداد زیادی از شرکای اصلی را برای ساخت سیستم‌های مبتنی بر Blackwell ثبت کرده است، با AWS، Google Cloud، Microsoft Azure و Oracle Cloud Infrastructure در کنار تعدادی از نام‌های بزرگ صنعت.

بیشتر از TechRadar Pro

معاون سردبیر، TechRadar Pro

مایک مور معاون سردبیر TechRadar Pro است. او نزدیک به یک دهه به‌عنوان روزنامه‌نگار فناوری B2B و B2C کار کرده است، از جمله در یکی از روزنامه‌های ملی برجسته بریتانیا و عنوان Future ITProPortal، و زمانی که او آخرین روندهای سازمانی و محل کار را دنبال نمی‌کند، به احتمال زیاد می‌توان آن را پیدا کرد. تماشا کردن، دنبال کردن یا شرکت در نوعی ورزش.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است