متن خبر

قرارداد 450 میلیون دلاری بولت پیشرو VC تأیید می کند که وی «اعتبار بازاریابی» ارائه می کند

قرارداد 450 میلیون دلاری بولت پیشرو VC تأیید می کند که وی «اعتبار بازاریابی» ارائه می کند

شناسهٔ خبر: 705510 -




آشش شاه، بنیانگذار و مدیر عامل صندوق لندن، همانطور که ممکن است تصور کنید، نسبت به بولت خوش بین است. London Fund یک شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی با بیش از یک میلیارد دلار پول نقد و دارایی در AUM است که منجر به افزایش پیشنهادی 450 میلیون دلاری برای Bolt، یک استارت‌آپ پرداخت با یک کلیک است که در طول سال‌ها درگیر بحث‌های متعددی بوده است.

اما همه این‌ها شاه را منصرف نمی‌کند، او اصطلاح برگه‌ای را که برای بولت به کار می‌رود به‌عنوان یک معامله شگفت‌انگیز درباره شرکتی توصیف می‌کند که ما معتقدیم فضای بیشتری در آن باقی مانده است.

من چهارشنبه بعدازظهر با شاه در مورد این معامله و شرایط عجیب آن مصاحبه کردم. مصاحبه برای وضوح و اختصار ویرایش شده است.

TC: در مورد این معامله پیشنهادی چه می توانید بگویید؟

شاه: صندوق لندن از سال 2003 وجود داشته است. ما همیشه به دنبال فراری با لاستیک پنچر هستیم. گاهی اوقات مردم نمی فهمند چرا. شاید رنگش مناسب نیست. شاید این چیزی نیست که بازار می داند. ما عمیقا فنی هستیم من یک مؤسس چند باری هستم و بسیاری از این موارد را پشت سر گذاشته ام. ما واقعاً در پایان روز چیزی را در اینجا دیدیم که کاملاً خاص است. بولت دسترسی باورنکردنی دارد - اگر به تعداد کیف پول‌ها و افرادی که از سیستم استفاده کرده‌اند، نحوه عملکرد آن نگاه کنید، و اگر آنها را با یک Shopify یا برخی از بازیکنان بزرگ‌تر دیگر مقایسه کنید، در یک سطح هستند. . من فکر می کنم این یک جواهر پنهان است.

اگر به این توانایی در طول زمان نگاه کنید، اگر Super App را راه اندازی کنید، توانایی برقراری تعامل بین دارندگان کیف پول. وقتی شروع به نگاه کردن به Shopify یا Bolt می‌کنید و متوجه می‌شوید که پایگاه کاربران بسیار زیاد است و یک فرصت بزرگ دارید.

بدیهی است که این یک برگه ترم است - هنوز نهایی نشده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد تا پرداخت برای بازی/تحریک کار کند. به نظر شما شانس تایید این موضوع چقدر است؟

امیدوارم این به نتیجه برسد. ما روی این موضوع خیلی سخت کار کرده ایم. شش ماه فکر و کار و پیگیری بوده است. ما معتقدیم که آنچه ما به عنوان یک شرکت به میز می آوریم و آنچه بولت دارد می تواند منجر به فعالیت های جدید شگفت انگیزی شود. من فکر می کنم ارزش زیادی برای همه سهامداران وجود دارد. من فکر می کنم بسیاری از مردم آن را کاملا اشتباه گرفته اند. ما صرفاً از سهامداران فعلی قصد داریم که نشان دهند به آینده ای که این سفر به نظر می رسد متعهد هستند. درسته؟ ما هیچ چیز منفی نمی گوییم، اما به نوعی می گویم، اگر پوستم را وارد بازی کنم، پس می خواهم دیگران مطمئن شوند که آنجا هستند. و من فکر می‌کنم، با فرض اینکه همه چیز خوب پیش برود، امیدوارم این معامله به خوبی به پایان برسد، و ما آن را باز گذاشته‌ایم تا دیگران نیز بتوانند با سرمایه وارد شوند. ما به سادگی در این زمینه پیشرو هستیم. جای زیادی هست

به عنوان بخشی از معامله پیشنهادی، شرکت شما 250 میلیون دلار کمک خواهد کرد. چند نمونه از خدمات بازاریابی که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری خود به جای پول نقد ارائه می کنید، چیست؟

ما سرمایه تاکتیکی را فراهم می کنیم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که آنچه به کار می‌گیریم تأثیر بسیار واقعی در شرکتی دارد که آن را به آن واگذار می‌کنیم. وقتی نوبت به اعتبارات بازاریابی می رسد، باید تصمیم بگیریم که چگونه به نظر می رسد. اساساً، باید معادل وجه نقد باشد... ما معتقدیم که در طول زمان، بسیاری از منابعی که صندوق ها فراهم می کنند، نیازی به برداشتن مرحله میانی پول نقد ندارند.

یکی از صندوق های ما در واقع دارای اینفلوئنسرها و رسانه ها به عنوان LP ما است. پس ما دید را ارائه می دهیم، درست مانند برادران وارنر که زمان تلویزیون را ارائه می دهد - با این تفاوت که ما افراد تأثیرگذار و افرادی هستند که می توانند در مورد خدمات یا محصولات یا چیزهایی مانند آن صحبت کنند. پس ، اگر به بولت نگاه کنید، آنها پول زیادی را صرف دلارهای بازاریابی مشترک می‌کنند، مثل اینکه قبلاً حدود 80 میلیون دلار برای بازاریابی خرج می‌کنند، و از آن برای بازاریابی مشترک استفاده می‌کنند. پس ما می‌توانیم سرمایه‌های بازاریابی مشترک مورد نیاز آنها و برداشت‌های بازاریابی مشترک مورد نیاز برندهایشان را فراهم کنیم.

به آن مانند مبادله کالایی فکر کنید، مانند OpenAI که این کار را با مایکروسافت انجام داد، درست است؟ ده میلیارد این محاسبه روی Azure بود. فقط گفتند ده میلیارد دلار سرمایه گذاری است. اما واقعیت: این همچنین راهی برای مایکروسافت برای مدیریت و مشاهده دقیق عملکرد آنها است.

برای ما، ما دوست داریم که همسویی کامل بین LP های خود تا شرکت داشته باشیم. من 2 درصد کارمزد نمیگیرم. پس من فکر می کنم نکته مهم دیگر این است که ما با سرمایه گذاری های خود بسیار هماهنگ هستیم. ما فقط در صورتی خوب عمل می کنیم که خروجی وجود داشته باشد، که یک چیز بزرگ است.

از طرفی، ما معتقدیم که اگر بتوانیم وارد شرکت‌هایی شویم که اساسا دارایی‌های اصلی دارند، مانند کیف پول‌ها، تراکنش‌ها و کاربران، می‌توانیم کارهای بسیار خوبی با آن انجام دهیم.

نظر شما در مورد بازگشت رایان برسلو به عنوان مدیرعامل چیست؟

من فکر می کنم مهم است. منظورم این است که آن پسر به این فکر افتاد. آن مرد آینده نگری داشت تا بفهمد چگونه می توان سیستمی را انجام داد که در آن می توانید وارد خرده فروشان مختلف شوید و به آنها کمک کنید تا برای مصرف کننده نیز مفید باشد. این کار کوچکی نیست. منظورم این است که آن را با Revolut مقایسه کنید، آن را با Shopify مقایسه کنید - به سرعت رشد او نگاه کنید. من فکر می‌کنم راه‌هایی برای اطمینان از اینکه این تجارت می‌تواند به رشد خود ادامه دهد وجود دارد. من فکر می کنم شما باید چشم انداز پشت آن داشته باشید. چند مرحله دیگر برای این وجود دارد. رایان این دید را دارد.

آیا مطمئن هستید که این مورد تایید می شود؟

ما می‌خواهیم این اتفاق بیفتد، و من فکر می‌کنم که همه سهامدارانی که در حال حاضر حضور دارند باید واقعاً در نظر داشته باشند که این یک راه عالی به جلو و نوعی مسیر به سمت بازدهی بسیار بالاتر است.

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ در اینجا برای TechCrunch Fintech ثبت نام کنید .

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به من ایمیل بزنید maryann@techcrunch.com یا به سیگنال 408.204.3036 برای من پیام ارسال کنید. همچنین می توانید یادداشتی را برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است