متن خبر

قرارداد سواری اوبر و لیفت با مینه سوتا هزینه دارد

قرارداد سواری اوبر و لیفت با مینه سوتا هزینه دارد

شناسهٔ خبر: 473515 -




رانندگان اوبر و لیفت در مینه سوتا به لطف معامله ای بین ایالت و دو شرکت بزرگ حمل و نقل در کشور، دستمزد بالاتری خواهند دید. نتیجه: قانون جدیدی که برخی از رانندگان را حمایت می کند و در عین حال محدودیت هایی را برای دولت ایالتی ایجاد می کند.

این لایحه که فرماندار تیم والز به طور عمومی از آن حمایت کرده و انتظار داریم که آن را امضا کند، تصریح می‌کند که از اول ژانویه 2025، رانندگان حق دریافت حداقل 1.28 دلار در هر مایل و 0.31 دلار در دقیقه را خواهند داشت. این نرخ ها تا حدودی مطابق با آنچه که یک مطالعه ایالتی در مورد غرامت راننده توصیه می کند مطابقت دارد: بین 0.89 تا 1.207 دلار در هر مایل و 0.487 دلار در دقیقه.

در حالی که لایحه جدید به حماسه چند ماهه پایان می دهد که در آن اوبر و لیفت چندین بار تهدید به ترک ایالت کردند، بعید به نظر می رسد که به بحث در مورد اینکه چه کسی باید دستمزد کارگران اقتصاد گیگ را تعیین کند، پایان دهد. همچنین هیچ یک از طرفین را به پیروزی نمی رساند. در عوض، این شبکه‌ای از مصالحه‌هایی که در لایحه مشخص شده است، اندکی به همه - به جز شاید به سوارکار - می‌دهد.

جاش گلد، مدیر ارشد سیاست عمومی اوبر، به TechCrunch بيان کرد که در حالی که این شرکت از ادامه فعالیت در مینه سوتا خوشحال است و این معامله به آن انعطاف‌پذیری قیمتی می‌دهد، اوبر همچنان نرخ‌ها را بسیار بالا می‌بیند.

گلد گفت: "سواران و رانندگان افزایش نرخ ها و کاهش تقاضا را که ناشی از آن است احساس خواهند کرد. "

Uber و Lyft مدت‌هاست که از این سناریوی باخت-باخت برای مخالفت با افزایش حقوق یا اضافه کردن سایر محافظت‌ها استفاده می‌کنند. طرح این شرکت ها اشتباه نیست - اگرچه مزایای افزایش حقوق و ارزش سایر حمایت های ذکر شده در لایحه، مانند بیمه خودرو و غرامت برای صدمات در حین کار را نادیده می گیرد.

این حمایت ها باید به نوعی پرداخت شود. در شهر نیویورک، جایی که اوبر و لیفت ملزم به مشارکت در صندوق ماشین سیاه هستند، که غرامت کارگران را به رانندگان ارائه می‌کند، مالیات 2.75 درصدی هر کرایه از جیب سوار خارج می‌شود.

تهدید هزینه های بیشتر سوارکاران دلیل اصلی وتوی فرماندار والز نسخه قبلی این لایحه است. Walz در آن زمان ادعا کرد که مینه‌سوتا را به یکی از گران‌ترین ایالت‌ها برای سواری تبدیل می‌ کرد.

برخی از سیاستمداران محلی از قانون جدید مینه سوتا ناراضی هستند، زیرا این قانون همچنین مینیاپولیس - جایی که 95٪ از تمام سفرهای تاکسی و تگرگ در آن انجام می شود - به گفته وزارت کار و صنعت این ایالت - و سایر شهرها را از تصویب کف دستمزد خود باز می دارد.

در ماه مارس، شورای شهر مینیاپولیس مصوبه ای را تصویب کرد که به رانندگان تضمین می کرد حداقل نرخ 1.40 دلار در هر مایل و 0.51 دلار در دقیقه را دریافت کنند. Uber و Lyft با این لایحه مخالفت کردند و گفتند که کار در شهر بسیار گران می شود. آنها تهدید کردند که تا اول ماه مه 2024 ترک خواهند کرد، اما پس از آن مخالفت کردند و گفتند که در صورت دخالت مجلس قانونگذاری مینه سوتا، ماندن را در نظر خواهند گرفت. کاری که انجام داد.

عایشه چغتای، معاون رئیس شورای مینیاپولیس در ایکس نوشت: "هر تلاشی برای تضعیف کنترل محلی بد است. " تماشای غار تیم والز فرماندار ما در مقابل شرکت های چند میلیارد دلاری در اصرار بر جلوگیری از مینیاپولیس بسیار ناخوشایند است.

طبق سوابق لابی‌گری ایالت، در سال 2023، Uber و Lyft مجموعاً 220000 دلار برای لابی‌گری در مینه‌سوتا هزینه کردند.

این توافق در مجلس مینه‌سوتا در حالی صورت می‌گیرد که مبارزات کارگری در کالیفرنیا ادامه دارد. دادگاه عالی کالیفرنیا روز سه‌شنبه به استدلال‌های مربوط به قانون اساسی بودن پیشنهاد ۲۲، قانون ۲۰۲۰ که رانندگان را به‌عنوان پیمانکاران مستقل طبقه‌بندی می‌کند، می‌پردازد تا کارمندان.

نتایج هر دو فرآیند قانونی پیامدهایی بر نحوه فعالیت شرکت‌های تگرگ سواری در سراسر کشور، نوع پرداخت و حمایت‌هایی که رانندگان می‌توانند انتظار داشته باشند، و میزان افزایش کرایه‌های سواری را خواهد داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است