متن خبر

قدرتمندترین رایانه رومیزی جهان دارای 256 هسته EPYC Genoa، 6 ترابایت (بله ترابایت) رم است و تنها 120000 دلار قیمت دارد – اما شما باید Windows 11 Pro خود را برای سیستم عامل Workstations بیاورید.

قدرتمندترین رایانه رومیزی جهان دارای 256 هسته EPYC Genoa، 6 ترابایت (بله ترابایت) رم است و تنها 120000 دلار قیمت دارد – اما شما باید Windows 11 Pro خود را برای سیستم عامل Workstations بیاورید.

شناسهٔ خبر: 794264 -




تیتان A900
(اعتبار تصویر: Titan Computers)

Titan A900 ممکن است در نگاه اول مانند یک رایانه رومیزی معمولی به نظر برسد، اما یک ایستگاه کاری قدرتمند است که برای یادگیری عمیق و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی طراحی شده است.

دستگاه Titan Computers بر اساس سری EPYC Genoa 9004 AMD ساخته شده است که دارای دو CPU EPYC Genoa 9124 با هر کدام 32 هسته است که مجموعاً 64 هسته را در پیکربندی پیش فرض ارائه می دهد.

برای کاربرانی که حتی به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند، می‌توانید انتخاب پردازنده را تا CPUهای EPYC Genoa 9124 که حداکثر ۲۵۶ هسته را پشتیبانی می‌کنند، سفارشی کنید.

(اعتبار تصویر: Titan Computers)

ارزان نیست

طراحی ایستگاه کاری در یک جعبه برج میانی Titan Chariot ساخته شده از آلومینیوم و فولاد آنودایز شده قرار گرفته است، پس بادوام است و همچنین عالی به نظر می رسد. این دستگاه با 64 گیگابایت رم DDR5 ECC به صورت استاندارد ارائه می‌شود، اما از ارتقاء تا 6 ترابایت پشتیبانی می‌کند، که باعث می‌شود برای برنامه‌های حافظه فشرده بسیار سازگار باشد.

فضای ذخیره‌سازی یک SSD پیش‌فرض 1 ترابایتی M.2 NVMe است که سرعت خواندن/نوشتن سریع را ارائه می‌کند و یک هارد دیسک Seagate Enterprise با ظرفیت 4 ترابایت برای نیازهای ذخیره‌سازی اضافی. با 8 ترابایت SSD و هارد 20 ترابایتی در صورت نیاز می توانید ظرفیت کل ذخیره سازی را حتی بیشتر افزایش دهید.

از نظر گرافیکی، پیکربندی پیش‌فرض شامل یک کارت گرافیک Nvidia Quadro T400 4GB GDDR6 است که برای برنامه‌های عمومی مناسب است. با این حال – حدس زدید – Titan A900 را می توان با طیف وسیعی از پردازنده های گرافیکی قدرتمندتر، از جمله گزینه های خنک کننده مایع، سفارشی کرد.

بدیهی است که خنک کننده کارآمد برای سطح عملکردی که در اینجا به آن نگاه می کنیم بسیار مهم است، و A900 دارای دو خنک کننده CPU با فناوری SilverStone، Antec Nano Diamond Thermal Compound و پنج فن بی صدا با عملکرد بالا است. مجدداً می‌توانید تنظیمات را در صورت نیاز سفارشی کنید.

A900 دارای دو پورت LAN RJ45 10GbE، چهار پورت USB و یک درگاه USB 3.2 Gen2x2 Type-C در جلو است، اما در صورت تمایل می‌توانید پورت‌های بیشتری اضافه کنید. اتصال بی سیم توسط Intel 802.11ax Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 ارائه می شود.

راه‌اندازی پیش‌فرض برای شما کمتر از ۸۰۰۰ دلار هزینه خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید پردازنده‌ها و رم‌های رده بالایی را داشته باشید که قیمتی تا ۱۲۰ هزار دلار داشته باشند و آپشن های اضافی، از جمله کپی ویندوز 11 پرو برای Workstation، مجموع را حتی بالاتر خواهد برد. در اینجا می توانید تنظیمات رویایی خود را سفارشی کنید.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است