متن خبر

قاضی حداقل دستمزد ۱۸ دلاری را برای کارگران تحویل در نیویورک تایید کرد

قاضی حداقل دستمزد ۱۸ دلاری را برای کارگران تحویل در نیویورک تایید کرد

شناسهٔ خبر: 438561 -




در ضربه ای به Uber، DoorDash و Grubhub، یک قاضی نیویورک در روز پنجشنبه حکم داد که اجرای حداقل نرخ دستمزد ۱۸ دلار در ساعت برای کارگران تحویل غذا در شهر نیویورک را مجاز می کند.

برنامه های تحویل در ماه ژوئیه از شهر شکایت کردند، زمانی که ۶۵۰۰۰ کارگر تحویل شهر شروع به مشاهده پرداخت های ساعتی کردند، در تلاشی برای جلوگیری از اجرای استاندارد. در آن زمان به آنها دستور موقت صادر شد. قاضی موقت دادگاه عالی، نیکلاس موین، امروز علیه این شرکت ها حکم داد و راه را برای حداقل نرخ دستمزد که در سال ۲۰۲۴ به ۱۹.۹۶ دلار در ساعت خواهد رسید، برای محاسبه تورم ایجاد کرد.

لیجیا گوالپا، مدیر پروژه عدالت کارگران مستقر در نیویورک، که به رهبری تلاش‌های حمایتی کمک کرد، «شرکت‌های چند میلیارد دلاری نمی‌توانند از پشت کارگران مهاجر سود ببرند و در نیویورک به آنها پول می‌پردازند و از آن فرار کنند». در بیانیه ای گفته شد برای حداقل دستمزد. "حکم قاضی یادآوری دیگری است که کارگران همیشه برنده خواهند بود."

کارگران تحویلی به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می شوند و پس از حمایت های کارکنان مانند تضمین حداقل دستمزد، غرامت کارگران یا مرخصی استعلاجی با حقوق بهره مند نیستند.

این سه اپلیکیشن تحویل، استدلال می‌کردند که دستمزد بالاتر در نهایت به مصرف‌کننده نهایی آسیب می‌رساند که از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برد. آنها همچنین استدلال کردند که با وادار کردن شرکت‌ها به ردیابی زمان صرف شده روی برنامه‌ها بدون تحویل، به کارگران تحویل آسیب می‌رساند.

«شهرداری همچنان به کارگران و مردم دروغ می گوید. جاش گلد، سخنگوی اوبر، گفت: این قانون هزاران نفر از نیویورکی‌ها را بیکار می‌کند و پیک‌های باقی‌مانده را مجبور می‌کند تا برای تحویل سریع‌تر سفارش‌ها با یکدیگر رقابت کنند.

Relay، یک پلت فرم تحویل کوچکتر مستقر در نیویورک که به عنوان یک سرویس پیک برای رستوران ها عمل می کند، همچنین از شهر شکایت کرد و حکم صادر شد.

پیک های Relay میانگین درآمدی بیش از ۳۰ دلار در ساعت دارند. تصمیم امروز از آن پیک‌ها محافظت می‌کند و به Relay، یک استارت‌آپ محلی نیویورک، اجازه می‌دهد تا به یافتن فرصت‌هایی برای کارگران تحویل بیشتر با درآمد بالا ادامه دهد." "ما از نظر مستدل جاستیس موین سپاسگزاریم که Relay احتمالاً با این استدلال که این قانون مدل تجاری منحصر به فرد آن را در نظر نگرفته است، موفق خواهد شد."

طبق دستور نیویورک، شرکت‌هایی که از کارگران تحویل‌دهنده استفاده می‌کنند، یکی از دو گزینه حداقل نرخ دستمزد که توسط شهر مشخص شده است را انتخاب می‌کنند. اولین گزینه از شرکت‌ها می‌خواهد که حداقل ۱۷.۹۶ دلار در ساعت به کارگر پرداخت کنند، به استثنای انعام، برای زمان صرف شده برای اتصال به برنامه، که شامل زمان صرف شده برای یک کنسرت می‌شود.

گزینه دیگر شامل پرداخت ۰.۵۰ دلار به ازای هر دقیقه زمان فعال، به استثنای سفرها است. زمان فعال از لحظه ای که کارگر تحویل را می پذیرد تا لحظه ای که غذا را رها می کند اتفاق می افتد.

Uber، DoorDash و Grubhub مشخص نکرده‌اند که کدام روش پرداخت را ممکن است دنبال کنند، اما ممکن است روی گزینه ۰.۵۰ دلاری در هر دقیقه فعال تمرکز کنند. پرداخت به ازای هر دقیقه فعال قبلاً در مورد نحوه تجارت این شرکت ها در بسیاری از مکان ها نوشته شده است.

در کالیفرنیا، جایی که گزاره ۲۲ قانون زمین است، شرکت ها تضمین می کنند که حداقل ۱۲۰٪ حداقل دستمزد محلی را برای مایل های فعال بپردازند. اگر حداقل دستمزد ۱۴ دلار در ساعت باشد، تحویل ۱۵ دقیقه درب منزل برای کارگر ۴.۲۰ دلار درآمد خواهد داشت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است