متن خبر

قابلیت گزارش حوادث گوگل مپس در دسترس کاربران اندروید Auto قرار می‌گیرد

قابلیت گزارش حوادث گوگل مپس در دسترس کاربران اندروید Auto قرار می‌گیرد

شناسهٔ خبر: 768995 -




پس از سال‌ها درخواست برای اضافه‌شدن این ویژگی، حالا گوگل مپس بالاخره از گزارش‌دهی حوادث در اندروید اتو (Auto) پشتیبانی می‌کند.

به نقل از 9to5Google، گزارش حوادث برای اولین‌بار چند سال پیش در گوگل مپس راه‌اندازی شد، اما این ویژگی مدت‌ها است که فقط به دستگاه‌های تلفن همراه محدود شده و اجازه رشد بیشتر در سایر پلتفرم‌ها را نداشته است. اما زمانی که در ژوئیه سال جاری، گوگل این ویژگی را در CarPlay اپل اضافه کرد، بالاخره این موضوع شروع به تغییر کرد.

مدت کوتاهی بعد، گوگل ویژگی گزارش حوادث را برای اندروید اتو در هند و سپس برای همه کاربران معرفی کرد. بااین‌حال، با وجود اینکه عرضه این قابلیت در ماه ژوئیه آغاز شد، تا پایان سپتامبر هنوز در عمل وجود نداشت و همه کاربران از آن بهره نمی‌بردند. حالا به‌نظر می‌رسد که گوگل این ویژگی را در دسترس بسیاری از کاربران دیگر نیز قرار داده است.

در طول 48 ساعت گذشته، گزارش‌های گسترده‌ای از جمله در Reddit مشاهده شده که قابلیت گزارش حوادث اکنون از طریق برنامه گوگل مپس در دسترس کاربران اندروید اتو قرار گرفته است. سایت مشهور 9toGoogle نیز این ویژگی را تست کرده است.

گوگل مپس

نحوه عملکرد این قابلیت در گوگل مپس

اوایل این ماه ظاهراً چند کاربر متوجه قابلیت گزارش حادثه شدند؛ این ویژگی از طریق یک دکمه خطر مثلث جدید که در زیر قطب‌نما ظاهر می‌شود، قابل دسترسی است. با فشاردادن آن، گزینه‌های مربوط به گزارش را برای خطرات جاده‌ای مختلف مانند تصادف، ترافیک، ساخت‌وساز، بسته‌شدن مسیرها و دست‌انداز دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که اگر طرح‌بندی داشبورد اندروید اتو فضای عمودی کافی به برنامه مپس ندهد، این نماد ظاهر نمی‌شود. هنگامی که گزارش رویداد به صورت زنده انجام می‌شود، همچنین درخواست‌هایی برای تأیید وجود یا عدم وجود خطرات جاده در مسیرتان دریافت خواهید کرد.

این ویژگی بسیار کاربردی است و به رانندگان اجازه می‌دهد تا در طول مسیر از وجود خطرات بالقوه آگاه شوند و جان خودشان و سایر افراد را حفظ کنند.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است