متن خبر

فیلم اصلی ویدیوی روز: مایکل کیتون و جک نیکلسون در حال برق انداختن در بتمن تیم برتون هستند.

فیلم اصلی ویدیوی روز: مایکل کیتون و جک نیکلسون در حال برق انداختن در بتمن تیم برتون هستند.

شناسهٔ خبر: 473403 -




شوالیه تاریکی مایکل کیتون در فیلم بتمن 1989 <a href= به سمت چپ او نگاه می کند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/HK5YhoEiKm5hkLZAb9idc6.jpg">
بتمن در سال 1989 یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی بی‌نظیر است. (اعتبار تصویر: Warner Bros. Entertainment)

بتمن 1989 برداشتی فوق العاده گوتیک از ابرقهرمان افسانه ای دی سی است. با تیم برتون، استاد سبک گوتیک ترسناک، پشت دوربین، شاهزاده و دنی الفمن با موسیقی متن فوق‌العاده‌اش، و مایکل کیتون رهبری گروه ستاره‌ای از A-listers را به‌عنوان نقش‌بانی برعهده دارد، برداشت این فیلم از بتمن به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های زنده این شخصیت است. گردش‌های اکشنی که می‌توانم به خاطر بسپارم (وقتی اینجا هستید، ببینید در فهرست بهترین فیلم‌های بتمن ما کجا قرار دارد).

در واقع، این شوالیه تاریکی است قبل از اینکه کت و شلوارش مجهز به آن نوک سینه ها شود (متشکرم، جوئل شوماخر...) و ماجراجویی های او در صفحه نمایش بزرگ یک واقع گرایی پیدا کرد، تا در کنار جنبه های هیجان انگیز آن، زیر نظر نویسنده فیلم، کریستوفر. نولان (ببینید که سه فیلم بتمن او در بهترین راهنمای فیلم‌های کریستوفر نولان کجا قرار دارند). در حالی که من یکی از طرفداران پر و پا قرص دوران نولان هستم – و شاید در تغییری شگفت‌انگیز برای برخی از فیلم‌های اخیر با بازی بتمن – اقتباس ۱۹۸۹ یکی از لذت‌بخش‌ترین برداشت‌ها از ماجراجویی‌های شبانه بروس وین است، به ویژه به خاطر جک. نیکلسون با برداشت نمادین خود از جوکر با مناظر به عنوان یک بوفه کاملاً قابل جویدن رفتار می کند.

خفاش از جهنم

مایکل کیتون در نقش شوالیه تاریکی در فیلم بتمن محصول 1989

در آن زمان، بتمن 1989 شیطانی ترین نسخه شوالیه تاریکی بود که روی پرده بزرگ دیده بودیم. (اعتبار تصویر: برادران وارنر)

اما فقط حرف من را قبول نکنید. جین سیسکل از شیکاگو تریبون پیشنهاد کرد که بتمن 1989 با «درام تاریک، هوشمندانه و بداخلاقش» چیزی بسیار غیرعادی برای آن دوره است. در واقع، این یک فیلم ابرقهرمانی بود که با حالات ترسناکش، تمایل برتون به معماری گوتیک و گهگاه سکانس‌های اکشن مرگبار، بزرگسالان بیشتر از بچه‌ها از آن لذت می‌برند.

سیسکل تنها کسی نبود که در آن روز آن را ستایش می کرد. Newsday نیز همین کار را کرد و آن را «یکی از جالب‌ترین فیلم‌های کمیک‌بوک ساخته شده تا کنون، فیلمی که به وضوح نشان می‌دهد که اکثر فیلم‌های دیگر کجا اشتباه کرده‌اند» نام برد. در همین حال، منتقد افسانه‌ای پائولین کائل در نیویورکر نوشت: «فیلم زیرنویس‌شده است، اما آنقدر چرخش‌های غیرقابل پیش‌بینی دارد که به نظر می‌رسد آنچه از دست می‌رود چندان اهمیتی ندارد. بد، بی‌رحمانه و سعادت‌بخش است».

یکی از ستارگان اینجا خود گاتهام است و منتقد The Boston Globe می‌نویسد: «چیزی که شما را وادار می‌کند بتمن را برای بار دوم، سوم و چهارم مشاهده کنید، شهر گاتهام به‌عنوان توده‌ای بی‌رحمانه از سبک، گوتیک، هنری است. تهدید دکو». New Jersey Bergen Record با این موضوع موافقت کرد و گفت : " بتمن یک جشن برای چشم ها و گوش ها است، با مجموعه های عظیم و زشت آنتون فورست از شهر گاتهام، موسیقی زیبا و کلاسیک گرا دنی الفمن، و جلوه های ویژه خیره کننده. گاز طولانی، به لطف جک نیکلسون."

اندرو کالینز، نویسنده مجله امپایر، یک دهه پس از اکران دوباره فیلم را مرور کرد و نوشت که «طراحی صحنه نمایش آنتون فورست و بروس وین کمی خال‌خالی مایکل کیتون شگفت‌انگیز است». اوه، و نیکلسون همچنان یک نقطه برجسته باقی می ماند و کالینز می نویسد: "درباره اجرای بی بند و باری که تا به حال به او اجازه داده شده است که با آن کنار بیاید، جک یک قایق نمایشی را که تقریباً بر فیلم مسلط است، قطع می کند." این «فیلمی است که پرفروش‌ترین فیلم تابستانی را به دنیا آورد» – و به نظر من، تقریباً 25 سال بعد هنوز به طرز سرگرم‌کننده‌ای تأثیرگذار است.

بتمن 1989 برای پخش در Prime Video و Max (ایالات متحده)، به علاوه Binge و Foxtel (استرالیا) در دسترس است. فقط برای اجاره و/یا خرید در بریتانیا در دسترس است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

کری مارشال (توئیتر) نویسنده، پخش کننده، نوازنده و وسواس ابزار آشپزخانه ( توئیتر ) از سال 1998 در مورد فناوری می نویسد، توصیه های حکیمانه و نظرات عجیب و غریب را به انواع مجلات و وب سایت ها و همچنین نوشتن بیش از دوازده کتاب ارائه می دهد. کتاب خاطرات او، کری یک مرد را می کشد ، اکنون به فروش می رسد. او خواننده گروه راک گلاسوژی HAVR است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است