متن خبر

فیات از کانسپت های پاپ آرت پاندا رونمایی می کند که می تواند یک پیک آپ، شاسی بلند و ون کمپر را تولید کند

فیات از کانسپت های پاپ آرت پاندا رونمایی می کند که می تواند یک پیک آپ، شاسی بلند و ون کمپر را تولید کند

شناسهٔ خبر: 454045 -




بازی جهانی جدید فیات
(اعتبار تصویر: فیات)

رنو 5 E-Tech ممکن است توجهات را در نمایشگاه خودروی ژنو 2024 به خود جلب کرده باشد، اما فیات حاضر نمی‌شود که جلوتر باشد - برند ایتالیایی مجموعه‌ای از کانسپت‌های جدید را معرفی کرده و او میگوید هر سال یک خودروی جدید مبتنی بر پاندا را عرضه خواهد کرد تا اینکه 2027، با اولین ورود در این تابستان.

به گفته فیات، تمام خودروهای مفهومی ساخارین جدید این شرکت دارای فلسفه مشابهی خواهند بود که "کارکرد هرگز نباید بدون سرگرمی وجود داشته باشد". هر آنچه در زیر می بینید بر اساس یک "پلت فرم منحصر به فرد چند انرژی" است که به فیات انعطاف پذیری برای کار با موتورهای الکتریکی، هیبریدی و احتراق داخلی در آینده را می دهد.

اولین خودرویی که از پشت این مطالعات طراحی کمی دیوانه‌وار وارد می‌شود، خودروی شهر است که فیات آن را «بزرگ‌تر از پاندا فعلی» توصیف می‌کند - اگر بخواهید، یک مگا پاندا است. اطلاعات کمی در مورد قدرت و مشخصات کلی آن وجود دارد، اما مارک ایتالیایی او میگوید این سبک از کارخانه قدیمی Lingotto فیات الهام گرفته شده است - کارخانه‌ای که شهرت ایتالیایی Job دارد، همراه با مسیر پشت بام.

می توانید آن را به شکل بیضی روی سقف ببینید، درست است؟ می دانید، بیتی که دقیقاً شبیه پیست معروف La Pista 500 است. نه، ما هم نمی توانیم. اما ما می دانیم که بسیاری از مواد بازیافتی و پایدار در داخل استفاده شده است، از جمله پلاستیک های بازیافتی و پارچه های بامبو.

به گفته فیات، علاوه بر این، موقعیت بالا سواری، SUV/Crossover کلاسیک است، در حالی که کابل شارژ «خود سیم پیچ»، وصل کردن آن و سپس شارژ کردن باتری‌ها و همچنین قرار دادن آن را آسان‌تر می‌کند. به احتمال زیاد در مقطعی از سال جاری شاهد نسخه تولیدی "مگاپاندا" خواهیم بود.

اگر به اندازه کافی بزرگ نباشد، فیات شاسی بلند پاندا خود را نیز عرضه می کند که آن را نوعی «گیگا پاندا» توصیف می کند. اگر بخواهید، یک خودروی شهر پاندا با استروئیدها.

قدرت پاندا

بازی جهانی جدید فیات

(اعتبار تصویر: فیات)

در ادامه خودروی سواری بالای پاندا سیتی، تعداد انگشت شماری از مفاهیم دیگر وجود دارد که از عالی (پیک آپ) تا مضحک (کامپر) را شامل می شود.

از آنجایی که فیات ادعا می‌کند که رهبر بازار در آمریکای جنوبی است و وانت Strada پرفروش‌ترین خودرو در بازار برزیل است، احتمال بیشتری وجود دارد که وارد بازار شود.

این یک کانسپت زیبا به نظر می رسد که بیشتر شبیه به یک SUV کوچک با یک تخت عقب به همان اندازه کوچک برای کیت حمل و نقل و یک کابین دوتایی برای حمل و نقل افراد است. فیات ادعا می کند: "سرگرمی و کاربردی بودن با این مدل در سراسر جهان گسترش می یابد."

در پایین‌تر فهرست کانسپت‌های پاندا یک فست‌بک با بدنه‌ای شیک و چهارگوش و چرخ‌های کاملاً غول‌پیکر در هر گوشه قرار دارد. باز هم، به نظر می رسد که آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا را هدف قرار خواهد داد.

هدف از بازی در اینجا این است که فیات تعهد پایداری خود را بدون تسلیم شدن از عملکرد بهبود بخشد. ما فرض می‌کنیم که این بدان معناست که این خودرو دارای یک پیشرانه الکتریکی قوی و برخی فضای داخلی بازیافتی بد بو خواهد بود.

کمپینگ را ادامه دهید

بازی جهانی جدید فیات

(اعتبار تصویر: فیات)

در نهایت، فیات با یک کانسپت Camper که تقریباً به همان اندازه که همه چیز از پاندا فاصله دارد، همه کاره است. ظاهراً، این مطالعه طراحی اشاره ای به پانداهای دهه 80 است - خودرویی که فیات ادعا می کند برای شهر ساخته شده است اما ویژگی های یک SUV و "روح یک همراه قابل اعتماد" را دارد.

باز هم، فوق العاده به نظر می رسد، با جعبه سقفی دستی، چرخ های هیولا، حداقل برآمدگی ها و شکل تهاجمی آینده نگر که از 4x4 های کلاسیک الهام گرفته است، مانند لندروور و جیپ، اما شبح SUV مدرن قابل تشخیصی را حفظ کرده است.

آیا همه اینها هرگز آشکار خواهد شد؟ چه کسی می داند، اما فیات به نظر متعهد به این هدف است و بیان می کند که پلتفرم جهانی مشترک زیربنای این مفاهیم تضمین می کند که خودروها در دسترس مشتریان در سراسر جهان هستند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

Leon تقریباً 20 سال است که در دنیایی که در آن خودرو و فناوری با هم برخورد می‌کنند، حرکت می‌کند و از سرگرمی‌های داخل خودرو گرفته تا کارخانه‌های تولید رباتیک گزارش می‌دهد. در حال حاضر، خودروهای برقی در کانون توجه او قرار دارند، اما چند سالی به آن فرصت دهید و این خودروهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی خواهند بود. خارج از ساعات کاری، می توان او را در حال سر و کله زدن با موتورسیکلت های آنالوگ مشخص دید، زیرا موتورهای الکتریکی جایگزینی برای یک هوندا خطی چهار قدیمی نیستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است