متن خبر

فچر 90 میلیون دلار فرود می آورد تا خطوط هوایی را با قیمت گذاری پویا وارد هواپیما کند

فچر 90 میلیون دلار فرود می آورد تا خطوط هوایی را با قیمت گذاری پویا وارد هواپیما کند

شناسهٔ خبر: 603067 -




با افزایش تقاضا برای سفر، صنعت خطوط هوایی در سال جاری به درآمد بی‌سابقه 996 میلیارد دلاری می‌رود. اما حواشی آن همچنان کمرنگ است. بر اساس گزارش انجمن تجاری یاتا، مجموع هزینه‌های خطوط هوایی پیش‌بینی می‌شود به 936 میلیارد دلار برسد که درآمد آن حدود 6.14 دلار برای هر مسافر است. این تقریباً قیمت یک لاته در نیویورک است.

در تلاش برای تقویت سود، شرکت‌های هواپیمایی بیشتری به فناوری قیمت‌گذاری پویا بحث‌برانگیز روی می‌آورند که قیمت‌ها و امکانات را بر اساس تمایل مسافر برای پرداخت آن‌ها متغیر است. علیرغم استقبال کمتر از ستاره ای از سوی مصرف کنندگان، 258 شرکت مخابراتی امروز نوعی قیمت گذاری پویا را به کار گرفته اند که از 220 شرکت در سال 2022 به ازای هر گروه صنعت سفر ATPCO افزایش یافته است.

یکی از فروشندگانی که زیرساخت‌های سیستم‌های قیمت‌گذاری پویا را ارائه می‌کند، Fetcherr است که در سال 2019 راه‌اندازی شد. این اپلیکیشن که توسط کارآفرینان Uri Yerushalmy، Roy Cohen و Robby Nissan تأسیس شده است، از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی تقاضا برای مسیرهای هواپیمایی خاص و ایجاد قیمت پویا استفاده می‌کند. ، که هنگام جستجو در وب سایت شرکت مخابراتی به مشتریان نشان می دهد.

کوهن، مدیر عامل Fetcherr به TechCrunch گفت: «صنعت خطوط هوایی در اتخاذ قیمت‌گذاری مستمر با چالش‌های مهمی مواجه است. زیرساخت‌های قدیمی، قدیمی و سیستم‌های مبتنی بر قوانین، تنظیمات بلادرنگ و انطباق سریع بازار را محدود می‌کنند... فچر از هوش مصنوعی برای ایجاد حرکات بهینه بازار، بهینه‌سازی پویا قیمت‌گذاری و خودکار کردن انتشار بی‌درنگ قیمت‌ها استفاده می‌کند.

Fetcherr، مانند سایر فناوری‌های قیمت‌گذاری پویا، قیمت‌هایی را که خریداران می‌بینند با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی متناسب با جمعیت‌شناسی مشتری یک شرکت محاسبه می‌کند. مدل‌های Fetcherr در مورد چندین سال رزرو، برنامه پرواز، داده‌های در دسترس بودن و کرایه‌ها، و همچنین متغیرهایی مانند آب و هوا و شرایط بازار اقتصاد خرد/اقتصاد کلان آموزش داده می‌شوند.

فچر
نگاهی به داشبوردهای مختلف Fetcherr برای تنظیم و پیکربندی قیمت پویا.
اعتبار تصویر: Fetcherr

کوهن گفت: «مدل‌های ما بر اساس داده‌های عمومی و داده‌های خصوصی مشتریان ما هستند، همه در یک ابر خصوصی برای هر یک از مشتریان ما ذخیره می‌شوند.

در حالی که شرکت‌های حمل‌ونقل قیمت‌گذاری پویا را به دلیل پتانسیل افزایش درآمد آن دوست دارند (نگاه کنید به هزینه‌های بار پویا JetBlue اخیراً معرفی شده است)، با توجه به بیزاری مصرف‌کنندگان از آن، می‌پرسید که آیا این فناوری قدرت ماندگاری دارد یا خیر.

قیمت گذاری پویا به ویژه برای مسافرانی که دارای برنامه فشرده هستند و باید در زمان های محبوب پرواز کنند، بد است. فوربس دریافت که کرایه‌های پرواز مستقیم از نیویورک به شیکاگو، که ممکن است در پاییز کمتر از 100 دلار قیمت داشته باشد، می‌تواند تا پنج برابر یا بیشتر در روزهای منتهی به روز شکرگزاری و پس از آن تحت رژیم قیمت‌گذاری پویا افزایش یابد.

قیمت‌گذاری پویا همچنین می‌تواند منجر به چیزی شود که جان تورنهیل فایننشال تایمز آن را «تبانی ضمنی» بین شرکت‌ها می‌نامد که به طور کلی قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. از آنجایی که خطوط هوایی متکی بر قیمت گذاری پویا تمایل دارند که فوراً با کاهش قیمت رقبای خود مطابقت داشته باشند، شرکت های هواپیمایی که از این فناوری استفاده نمی کنند انگیزه کمی برای کاهش نرخ کرایه دارند.

مشخص نیست که قیمت گذاری پویا به نفع خطوط هوایی باشد. یک مطالعه ییل نشان داد که سیستم‌های قیمت‌گذاری پویا که در رفتار رقبا نقش دارند، می‌توانند منجر به فروش سریع بیش از حد بلیط توسط خطوط هوایی شود. و در برخی کشورها، بسته به اینکه دادگاه های محلی چگونه این الزامات را تفسیر می کنند، ممکن است نهایتاً قیمت گذاری پویا طبق الزامات تعرفه غیرقانونی یا محدود شود.

با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد که تجارت در Fetcherr قوی است، که WestJet، Viva Aerobus، Virgin Atlantic، Royal Air Maroc و Azul Airlines را از جمله مشتریان خود می داند. Fetcherr در این ماه یک دور سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری سری B به رهبری Battery Ventures را بست و مجموع آن را به 114.5 میلیون دلار رساند.

اسکات توبین، شریک ارشد Battery Ventures بيان کرد که به نظر او Fetcherr موقعیت منحصر به فردی دارد تا خطوط هوایی "میراث" بیشتری را با فناوری قیمت گذاری پویا وارد هواپیما کند.

توبین در بیانیه ای ایمیلی گفت: «تجربه ما با سرمایه گذاری های موفق فناوری در صنعت هواپیمایی، مانند نرم افزار ITA و Sabre، چیزهای زیادی در مورد پیچیدگی فرآیندهای خطوط هوایی مانند تعیین کرایه ها به ما آموخته است. پتانسیل هوش مصنوعی برای ایجاد تأثیر ده برابری در این بخش بسیار واضح است، و Fetcherr در حال حاضر گام های مهمی در کمک به مشتریان خود برای تقویت خط اصلی خود برداشته است.

کوهن او میگوید که درآمدهای سری B صرف توسعه یک «موتور پیشنهادی» جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود تا چندین سرویس اپراتور را با هم جمع‌بندی و قیمت‌گذاری کند، به‌علاوه تعداد کارکنان فچر تا پایان سال به حدود 150 نفر (از 110 افزایش یافته است). برای غلبه بر رقبای مانند PROS، که یک محصول پویا قیمت‌گذاری بلیط هواپیما را نیز ارائه می‌دهد، فچر قصد دارد فراتر از صنعت هواپیمایی به بازارهای دیگر (امیدوارم نه فست فود) گسترش یابد.

کوهن گفت: «تجارت ما از روز اول بر این بود که تا جایی که می‌توانیم پول نقد مثبت باشیم و بخشی از آن برنامه‌ریزی ما برای ناب بودن در همه جنبه‌ها است. "ما نرخ سوختگی نداریم، ما نرخ اجرا داریم - شرکت هر سال در حال رشد است. "

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است