متن خبر

فورد کار بر روی کارخانه باتری ۳.۵ میلیارد دلاری EV با شرکت CATL چین را متوقف کرد

فورد کار بر روی کارخانه باتری ۳.۵ میلیارد دلاری EV با شرکت CATL چین را متوقف کرد

شناسهٔ خبر: 437523 -




فورد روز دوشنبه تأیید کرد که فوراً کار در یک کارخانه ۳.۵ میلیارد دلاری در میشیگان را متوقف کرده است که قرار بود باتری‌های ارزان‌تر لیتیوم آهن فسفات را با استفاده از فناوری CATL چین بسازد.

TR Reid سخنگوی فورد در ایمیلی به TechCrunch گفت: «ما کار را متوقف می‌کنیم و هزینه‌های ساخت و ساز در پروژه مارشال را محدود می‌کنیم تا زمانی که در مورد توانایی خود در راه‌اندازی رقابتی کارخانه مطمئن شویم. «یک سری ملاحظات وجود دارد. ما در مورد اینکه آنها چه هستند و هیچ تصمیم نهایی در مورد سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در آنجا نگرفته ایم.»

طبق قراردادی که در فوریه ۲۰۲۳ اعلام شد، شرکت تابعه فورد که کاملاً متعلق به فورد است، سلول‌های باتری را با استفاده از دانش سلول باتری LFP و خدمات ارائه شده توسط CATL تولید خواهد کرد. مشخص نیست که آیا این یک توقف موقت است یا اینکه پروژه به طور کلی متوقف خواهد شد.

این توقف بیش از یک هفته پس از آغاز اعتصاب محدودی که فورد، جنرال موتورز و استلانتیس توسط United Autoworkers آغاز کرد، رخ داد. همچنین پس از اعلامیه ای در ژوئیه ۲۰۲۳ مبنی بر اینکه دو کمیته کنگره تحقیقاتی را در مورد قرارداد صدور مجوز این خودروساز با CATL آغاز کرده اند.

فورد ۳.۵ میلیارد دلاری که در ابتدا متعهد به سرمایه گذاری در این کارخانه شده بود، قرار بود بخشی از برنامه این خودروساز برای سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۶ باشد. فورد بیان کرد که قصد دارد تا سالانه ۶۰۰۰۰۰ خودروی برقی را در سراسر جهان عرضه کند. تا پایان سال جاری میلادی و تا پایان سال ۲۰۲۶، ۲ میلیون نفر در سطح جهان.

این کارخانه - که توسط فورد به پارک باتری BlueOval میشیگان و توسط ساکنان محلی مخالف این پروژه به مارشال مگاسیت لقب داده شد - ۱.۷ میلیارد دلار انگیزه ایالتی برای استقرار در مارشال، میشیگان به دست آورد. فورد در آن زمان اعلام کرد که این کارخانه ۲۵۰۰ کارگر استخدام می کند و پیش بینی می شود تولید آن در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

فرماندار گرچن ویتمر در تامین این بسته تشویقی نقش اساسی داشت. در یک بیانیه ایمیلی، سخنگویی نوشت که فرماندار متعهد به حفظ وضعیت میشیگان به عنوان "خانه خودروسازان در کلاس جهانی است که خودروهای نمادین آنها توسط بهترین کارگران خودروسازی در جهان ساخته شده اند."

این بیانیه ادامه داد: "به همین دلیل است که ما به شدت به دنبال معاملاتی هستیم که از مردان و زنان شاغل حمایت می کند، در حالی که زنجیره های تامین را برای اولین بار از خارج به خانه باز می گرداند و سرمایه گذاری رکوردشکنی را تضمین می کند که مشاغل را برای چندین دهه تضمین می کند." فورد واضح است که این یک مکث است، و ما به تلاش برای مذاکرات موفقیت‌آمیز بین Big 3 و UAW ادامه می‌دهیم تا مردم میشیگان بتوانند به بهترین نحو به کار خود بازگردند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است