متن خبر

فورد می‌گوید وانت اولین خودروی برقی خواهد بود که بر روی پلتفرم ارزان قیمت آن ساخته می‌شود

فورد می‌گوید وانت اولین خودروی برقی خواهد بود که بر روی پلتفرم ارزان قیمت آن ساخته می‌شود

شناسهٔ خبر: 705347 -




این خودروساز صبح چهارشنبه اعلام کرد اولین وسیله نقلیه ای که بر روی پلت فرم ارزان قیمت برقی فورد که مخفیانه در حال توسعه است ساخته خواهد شد، یک پیکاپ سایز متوسط ​​در سال 2027 خواهد بود.

این خبر به عنوان بخشی از بازنویسی بسیار بزرگتر از برنامه های برقی فورد منتشر می شود. این شرکت طرح ساخت یک شاسی بلند سه ردیفه تمام الکتریکی را کنار گذاشته و به جای آن، خودروهای آینده را با پیشرانه های هیبریدی تامین می کند. انتظار داریم که نسل بعدی پیکاپ برقی فول سایز - پیرو F-150 لایتنینگ با اسم رمز "T3" - در سال 2027 عرضه شود نه در سال 2025. این شرکت روز چهارشنبه بيان کرد که این تغییرات ممکن است برای فورد 1.9 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

تغییرات در برنامه های فورد همچنین در زمانی رخ می دهد که بسیاری از خودروسازان بزرگ در حال محدود کردن جاه طلبی های تمام الکتریکی خود هستند. جنرال موتورز و هوندا سال گذشته طرحی برای توسعه مشترک خودروهای برقی مقرون به صرفه را کنار گذاشتند. جنرال موتورز خود اولویت بندی مشابه هیبریدی ها را در کوتاه مدت اعلام کرده است و فولکس واگن آمریکا اخیراً گفته است که "رویکرد متعادل بهترین راه است. "

فورد تنها شرکتی نیست که تلاش می کند هزینه های اولیه خودروهای برقی خود را کاهش دهد. اما تصمیم برای ساخت یک پیکاپ تراک بر روی پلت فرم ارزان قیمت خودروهای برقی فورد را متمایز می کند تا خود را از تسلا پیشرو در بازار متمایز کند، که بیشتر بر روی توسعه "روباتاکسی" ایلان ماسک که مدت ها وعده آن را داده بود و همچنین نسخه های کم مصرف خود تمرکز می کند. مدل Y SUV و مدل 3 سدان.

مدیر عامل شرکت جیم فارلی برای اولین بار وجود تیم "skunkworks" را که این پلتفرم کم هزینه را ساخته است در ماه فوریه فاش کرد. در سال 2022 ایجاد شد و در حال حاضر توسط مدیر سابق تسلا، آلن کلارک، با دفتر اصلی در ایروین، کالیفرنیا، اداره می شود. این پروژه در اواخر سال 2023 زمانی که فورد استارت آپ شارژ EV Auto Motive Power را خریداری کرد، استعداد بیشتری پیدا کرد. اما این خودروساز از آن زمان تیم حدود 300 نفری را با ده ها کارگر از ریوین، تسلا، و حتی حدود 10 نفر از تیم خودروهای الکتریکی/خودران که اخیراً در اپل منحل شده اند، پر کرده است، همانطور که TechCrunch اولین بار در ژوئن گزارش داد.

فورد او میگوید این وانت کم‌هزینه به مشتریانی پاسخ می‌دهد که برای پولشان بیشتر می‌خواهند – برد بیشتر، بیشتر
سودمندی، قابلیت استفاده بیشتر.» فورد روز چهارشنبه گفت، این شرکت همچنان قصد دارد از پلتفرمی که در حال توسعه آن است استفاده کند تا «سبک های خودروی چندگانه - برای هر دو مشتری تجاری خرده فروشی» را تقویت کند. این شرکت گفت که «تجارب دیجیتال شخصی» که در این وسایل نقلیه ایجاد خواهد کرد به بهبود «ترکیبی از درآمد چسبنده و سودآور فورد در طول زمان» کمک خواهد کرد.

فارلی در ماه ژوئن به TechCrunch بيان کرد که فورد هنوز در حال تصمیم گیری است که آیا فناوری و زنجیره تامینی که تیم skunkworks توسعه داده است را بپذیرد و آن را در تمام مدل‌های این شرکت اعمال کند یا روی چند خودروی مرتبط با این پلتفرم خاص تمرکز کند. من هنوز نمی توانم نتیجه آن را به شما بگویم، زیرا ما در میانه آن هستیم. من به شما می گویم که آنها کار بزرگی انجام داده اند و رویکرد به طور مشخص با نسل اول محصولات ما متفاوت است.

در مورد خودروی دیگری که فورد برنامه‌های خود را برای آن تغییر داد، این شرکت او میگوید به تعویق انداختن پیکاپ بزرگ تا سال 2027، «استفاده از فناوری باتری کم‌هزینه» و بهره‌گیری از دیگر «پیشرفت‌های هزینه» نامشخص را ممکن می‌سازد. فورد او میگوید تغییر شاسی‌بلندهای سه ردیفه به پیشرانه‌های هیبریدی به این شرکت این امکان را می‌دهد که «بازدهی چشمگیر، مزایای عملکرد و کاهش آلاینده‌ها را در مقابل خودروهای گازسوز خالص ارائه دهد و برد خودرو را در سفرهای جاده‌ای نسبت به خودروهای الکتریکی خالص افزایش دهد».

فورد دلایلی دارد که فکر می کند فروش هیبریدی ممکن است در چند سال آینده بهتر شود. فارلی در ژوئن به TechCrunch بيان کرد که فروش F-150 فورد در سال جاری حدود 25 درصد از پیشرانه هیبریدی بوده است. وی گفت: ما چنین انتظاری نداشتیم. فروش وانت کامپکت این شرکت، ماوریک، در سال 2024 به 70 درصد هیبریدی نزدیک شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است