متن خبر

فورد برای مبارزه بزرگ بعدی خود آماده می شود، Waymo نرم افزار ماشین خودران خود را به یاد می آورد و اخراج ها برای یک استارت آپ دیگر AV رخ می دهد.

فورد برای مبارزه بزرگ بعدی خود آماده می شود، Waymo نرم افزار ماشین خودران خود را به یاد می آورد و اخراج ها برای یک استارت آپ دیگر AV رخ می دهد.

شناسهٔ خبر: 451731 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل. اخبار این هفته شامل یک نقص امنیتی BMW است که اطلاعات حساس را فاش می کند، واکنش یک آژانس فدرال به دلیل تبلیغ ضد تسلا Super Bowl و یک تحقیق فدرال جدید در مورد Fisker .

اما ابتدا چند کلمه در مورد بازدید اخیرم از دیترویت، جایی که با چند تن از مدیران فورد ملاقات کردم تا بفهمم آنها برای سال 2024 و پس از آن روی چه چیزی تمرکز کرده اند.

به جرات می توان بيان کرد که خودروسازان چینی خودروهای برقی و تسلا در ذهن خود هستند. و از نظر مدیران فورد، خودروهای برقی ارزان قیمت و نرم افزارهای پیشرفته بهترین راه برای خنثی کردن این تهدیدات هستند. پروژه EV skunkworks این شرکت که اخیراً آشکار شده است، این وظیفه را بر عهده دارد.

جان لاولر ، مدیر مالی فورد، در طی مصاحبه ای در دفتر مرکزی این شرکت، سخنانش را کوتاه ن کرد.

لالر گفت: "ما باید فرض کنیم که در نهایت آنها اینجا خواهند بود." چین چندین دهه است که به دنبال قهرمان جهانی خود است. آنها نمی توانستند با یک وسیله نقلیه گازی سنتی به آنجا برسند. آنها در اوایل سال 2010 نوشته‌های روی دیوار را دیدند که برق راهی است و از آن زمان یارانه پرداخت کرده‌اند و روی آن تمرکز کرده‌اند.»

لاولر بيان کرد که خودروسازان چینی اکنون رقابتی هستند. اکنون چین با داشتن ظرفیت تولید و طرح‌های "خیر"، در حال پیشروی به مناطق دیگر است.

«این یک بازی کوتاه مدت نیست. لاولر گفت: طولانی است. پس همه به چند سال آینده فکر می کنند، آنها به 25، 30 سال آینده فکر می کنند. آنها عرق نمی کنند که در حال حاضر چه اتفاقی دارد می افتد. آنها به ساختن ردپای خود و ایجاد برندهای خود ادامه می دهند، به ساخت فناوری خود و توسعه پیشرفته وسایل نقلیه خود ادامه می دهند و در نهایت هیچ مانعی برای آن وجود نخواهد داشت.

چین و تسلا تنها نگرانی هایی نیستند که ماده خاکستری جمعی خود را درگیر می کنند. جیم فارلی ، مدیرعامل فورد همچنین قصد دارد 2 میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه ها در سیستم صنعتی این شرکت را پس بگیرد. بخش بزرگی از آن بهبود کیفیت خودروهای جدید است - که مستقیماً با هزینه های گارانتی مرتبط هستند - و نکته ای بود که او در مصاحبه اخیر در کنفرانس جهانی خودرو و فناوری خودرو Wolfe Research در نیویورک بر آن تاکید کرد.

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

یک پرنده کوچک ما را به پرونده اخیر مربوط به فارادی فیوچر اشاره کرد که توجه ما را به خود جلب کرد. برای ناآشنا، فارادی فیوچر یک استارت آپ برقی است که در سال 2021 از طریق ادغام با یک شرکت اکتسابی با اهداف ویژه، عمومی شد. روزی روزگاری، فارادی فیوچر به اندازه یک استارت‌آپ شلوغ بود. اما سال‌ها درام داخلی، درب گردانی از مدیران اجرایی و تحقیقات فدرال، شرکت را در انتهای رشته‌های مالی خود آویزان کرده است.

اکنون به نظر می رسد که این شرکت در خطر از دست دادن دفتر مرکزی خود در LA است. پس از اینکه فارادی فیوچر نتوانست اجاره بها را بپردازد، صاحبخانه شرکت شکایتی را برای تصرف مجدد فضای تجاری تنظیم کرد. صورت حساب فعلی نزدیک به یک میلیون دلار است.

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

بدون معامله هفته! در عوض، در اینجا فهرست ی از معاملاتی است که توجه من را به خود جلب کرد.

Celadyne ، یک استارت‌آپ پیل سوختی هیدروژنی، 4.5 میلیون دلار را در یک دور اولیه با همکاری Maniv و Dynamo Ventures با مشارکت عمده EPS Ventures جمع‌آوری کرد.

بلومبرگ گزارش داد که Revel ، استارت آپ مستقر در بروکلین که در ابتدا به خاطر ناوگان موتورسیکلت های برقی آبی قابل اجاره اش شهرت داشت، ظاهراً در تلاش است 200 میلیون دلار از سهام خود را جذب کند. این شرکت کسب و کار مشترک خود را در ماه نوامبر تعطیل کرد و اکنون در تلاش است تا تجارت برقی و شارژ سریع برقی را ایجاد کند.

روم ، یک استارتاپ کنیایی EV، 24 میلیون دلار در دور سری A جمع آوری کرده است که شامل تعهدات بدهی تا سقف 10 میلیون دلار از شرکت مالی توسعه بین المللی ایالات متحده است. Equator، یک صندوق VC فناوری آب و هوا با تمرکز بر آفریقا، دور At One Ventures، TES Ventures، Renew Capital، The World We Want و One Small Planet را نیز رهبری کرد.

Skylo Technologies ، ارائه‌دهنده خدمات اتصال ماهواره‌ای مستقیم به دستگاه، 37 میلیون دلار در یک دور با همکاری سرمایه‌گذاری اینتل و تلاش‌های نوآوری جمع‌آوری کرد و BMW i Ventures، Samsung Catalyst Fund، Seraphim Space و Next47 به آن پیوستند.

Velocys ، استارت‌آپی که سوخت هوانوردی پایدار را توسعه می‌دهد، ۴۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های Carbon Direct Capital، Lightrock، GenZero و Kibo Investments جمع‌آوری کرد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

ADAS

جنرال موتورز در حال گسترش دسترسی به سوپر کروز است و قصد دارد به رانندگان اجازه دهد از سیستم کمک راننده پیشرفته هندزفری در حدود 750000 مایل از جاده‌های ایالات متحده و کانادا استفاده کنند. این گسترش شبکه سوپر کروز این خودروساز را تا سال 2025 تقریباً دو برابر خواهد کرد و شامل بزرگراه های روستایی و کوچک می شود.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل به سازمان پروژه داون دستور داد تا استفاده از مهر و موم خود را پس از نمایش آن در آگهی Super Bowl که از مصرف کنندگان خواسته بود تسلا را تحریم کنند، متوقف کند.

وسایل نقلیه خودران

کروز ، استیو کنر ، کهنه‌کار صنعت خودروی خودمختار را که در بخش‌های کودیاک، لوکومشن، آرورا و اوبر که اکنون منقرض شده‌اند، به‌عنوان اولین «افسر ایمنی» خود، نقش‌های ایمنی برتر را بر عهده داشته است. برداشت من: این موقعیتی است که کروز باید سال ها پیش می داشت. در همین حال، کروز یکی دیگر از کارمندان کلیدی خود را از دست داد. کارل جنکینز، رئیس بخش سخت افزار کروز، از این شرکت استعفا داد.

می موبیلیتی 40 نفر یا حدود 13 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد.

غول‌های سانفرانسیسکو پچ یکنواخت روباتاکسی کروز را با وصله‌ای کمتر بحث‌برانگیز که شورلت، یکی دیگر از برندهای جنرال موتورز را تبلیغ می‌کند، تعویض می‌کنند.

Waymo به‌طور داوطلبانه نرم‌افزاری را که به ناوگان روبات‌اکسی‌اش نیرو می‌دهد، پس از تصادف دو وسیله نقلیه با یک وانت یدک‌کش شده در فینیکس، آریزونا، در ماه دسامبر به یاد آورد. این اولین فراخوان این شرکت است. همانطور که گزارشگر شان اوکین اشاره می کند، این فراخوان در زمانی انجام می شود که خودروهای خودران به دنبال یک سری تصادفات و جنجال های پرحاشیه، از جمله در این هفته که جمعیتی از مردم در سانفرانسیسکو ازدحام کردند، خرابکاری کردند و به آتش کشیدند، به شدت مورد تحلیل قرار گرفتند. روباتاکسی Waymo

وسایل نقلیه الکتریکی، شارژ و باتری

خودروهای الکتریکی در سال 2023 بسیار داغ بودند - اما به گزارش Automotive News، داده‌های ماه دسامبر نشان می‌دهد که فروش در حال کاهش است. بر اساس داده های S&P Global Mobility، ثبت نام خودروهای برقی جدید در سال 2023 نسبت به سال قبل 52 درصد افزایش یافته است. خودروهای برقی اکنون 7.7 درصد از بازار خودروهای سبک آمریکا را در اختیار دارند که نسبت به سال گذشته 5.7 درصد افزایش یافته است.

لوسید موتورز قیمت سدان ایر لوکس خود را هزاران دلار کاهش داد. لوسید همچنین این هفته مورد توجه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه قرار گرفت. رگولاتورها تحقیقاتی را در مورد فراخوان یخ‌کن شیشه جلوی Lucid از ژانویه آغاز کردند و گفتند که «نگران است» راه‌حل به‌روزرسانی هوایی این شرکت به اندازه کافی برای رفع مشکل پیش نمی‌رود. آیا NHTSA شروع به عقب نشینی در برابر OTA ها می کند؟

NHTSA پس از دریافت چهار شکایت در مورد غلتیدن غیرمنتظره خودرو، از جمله یک جراحت، تحقیقات دوم را در مورد استارتاپ فیسکر Ocean SUV آغاز کرد. فیسکر همچنین یک اخطار عدم انطباق از بورس نیویورک دریافت کرد زیرا طبق یک پرونده نظارتی، سهام آن در 30 روز گذشته زیر 1 دلار بسته شده است.

Stellantis ، شرکت مادر برندهایی مانند جیپ و کرایسلر، اعلام کرد که استاندارد شارژ آمریکای شمالی تسلا (NACS) را اتخاذ خواهد کرد. Stellantis آخرین خودروساز بزرگ غربی است که سازگاری با NACS را اعلام کرده است.

سواری و اشتراک سواری

HopSkipDrive ، استارت‌آپ به اشتراک گذاری سواری برای جوانان، در سال 2023 دو استاندارد آلایندگی کلیدی جدید کالیفرنیا را شکست داد، دستاوردی که این شرکت معتقد است برای تکیه بیشتر به وسایل نقلیه مسافربری مشترک برای ترغیب بچه‌ها و نوجوانان به مدرسه و بازگشت از آن، تقویت می‌کند.

چرخ های این هفته

فورد آبی کروز

اعتبار تصویر: Kirsten Korosec

در طول سفر کوتاهم به میشیگان، از یک فورد موستانگ Mach-E مدل 2023 برای رفتن به جلسات مختلف در دیربورن و دیترویت استفاده کردم. (ماشین مطبوعاتی توسط فورد آمده است. )

علاقه اولیه من به Blue Cruise ، سیستم کمک راننده فعال هندزفری بود. به لطف تعدادی از رفت و آمدهای 20 تا 30 مایلی که بیشتر آنها در بزرگراه ها بودند، زمان زیادی برای آزمایش آن داشتم. من داشتم نسخه Blue Cruise 1.3 را آزمایش می کردم که برای حفظ فاصله انتخاب شده از خودروی جلویی شتاب می گیرد یا ترمز می کند، خودرو را در مرکز خط نگه می دارد و هدایت می کند. وقتی راننده چراغ راهنما را می زند، وسیله نقلیه تغییر مسیر می دهد. همچنین پیشنهاد می کند در صورت کندی ترافیک عبور کنید.

چیزی که دوست داشتم : درگیر شدن با Blue Cruise ساده است و هنگامی که سیستم رانندگی را کنترل می کند، کاملا شفاف است. عبور واضح است و وسیله نقلیه در داخل لاین پینگ پنگ نمی کند، که در سیستم های دیگر رایج است. انتقاد دقیق من این است که کلمه "آماده" به رنگ سبز در دسته ابزار درست زیر Blue Cruise، زمانی که درگیر است، روشن می شود (عکس را ببینید). این "آماده" ربطی به Blue Cruise ندارد و در عوض به راننده EV اجازه می دهد تا بداند وسیله نقلیه آنها آماده رانندگی است. من مطمئن هستم که رانندگان به آن عادت خواهند کرد، اما می‌توانم ببینم که باعث سردرگمی می‌شود.

ویژگی‌ای که دوست داشتم : می‌توانستم فرمان را به دست بگیرم و بلو کروز درگیر باقی بماند. من می دانم که در برخی از محافل این مورد نادیده گرفته می شود زیرا ممکن است راننده گیج شود. با این حال، من از اینکه هر چند وقت یک‌بار به‌طور تصادفی سیستم‌های دیگری مانند اتوپایلوت تسلا را با حرکت دادن بیش از حد فرمان فقط یک اسکوش، جدا می‌کنم متنفرم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است