متن خبر

فهرستی جامع از اخراج‌های فنی در سال‌های 2023 و 2024

فهرستی جامع از اخراج‌های فنی در سال‌های 2023 و 2024

شناسهٔ خبر: 445673 -




محاسبه سال گذشته در سطح فناوری همچنان ادامه دارد. صنعت فناوری شاهد از دست دادن بیش از 240000 شغل در سال 2023 بوده است که در مجموع 50 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و در حال رشد است. در اوایل سال جاری، کاهش انبوه نیروی کار توسط بزرگ‌ترین نام‌های فناوری مانند گوگل ، آمازون ، مایکروسافت ، یاهو ، متا و زوم انجام شد . استارت‌آپ‌ها در بسیاری از بخش‌ها نیز کاهش سرمایه‌گذاری خود را در نیمه اول سال اعلام کردند. و در حالی که اخراج‌های فنی در تابستان و پاییز کاهش یافت ، به نظر می‌رسد که کاهش دوباره افزایش یافته است .

بسیاری از اقتصاددانان نسبت به ترس از رکود هشدار داده اند که دلیلی برای خوش بینی به نظر می رسد . اما شتاب بازگشت بخش فناوری به کندی ایجاد شده است، و در نتیجه شرکت‌های فناوری به کاهش نیروی کار خود ادامه می‌دهند و از یک طرز فکر رشد به سمت یک تفکر مبتنی بر کارایی در مواجهه با شرایط سرسخت بازار می‌چرخند.

اما ردیابی این اخراج‌ها به ما کمک می‌کند تا تأثیر آن بر نوآوری را درک کنیم، شرکت‌هایی که با فشارهای سختی روبه‌رو هستند و چه کسی در دسترس است تا برای کسب‌وکارهایی که خوش شانس در حال رشد هستند، استخدام کند. متأسفانه، همچنین به عنوان یادآور تأثیر عمیق انسانی اخراج ها و چگونگی تکامل نمایه های ریسک از اینجا است .

در زیر فهرستی جامع از تمام اخراج‌های شناخته شده در فناوری که در سال 2023 رخ داده‌اند را می‌بینید که باید ماهانه به‌روزرسانی شود. اگر نکته ای در مورد اخراج دارید، از اینجا با ما تماس بگیرید . اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، می توانید از اینجا با ما تماس بگیرید .

طبق گفته Layoffs.fyi، مجموع اخراج‌ها برای سال 2023 بر اساس ماه‌های کامل تا به امروز، 224503 نفر است. بر اساس داده‌های موجود در ردیاب، اخراج‌های فنی انجام‌شده تا به امروز در سال جاری در حال حاضر از تعداد کل اخراج‌های فنی در سال ۲۰۲۲ بیشتر است.

ژانویه: 89,554 کارمند اخراج شده - مشاهده تمام اخراج های فنی ژانویه 2023

فوریه: 40,021 کارمند اخراج شده - مشاهده تمام اخراج های فنی فوریه 2023

مارس: 37823 کارمند اخراج شدند — همه اخراج های فنی مارس 2023 را ببینید

آوریل: 20014 کارمند اخراج شدند — همه اخراج های فنی آوریل 2023 را ببینید

مه: 14928 کارمند اخراج شدند — تمام اخراج های فنی مه 2023 را ببینید

ژوئن: 10958 کارمند اخراج شدند - همه اخراج‌های فنی ژوئن 2023 را ببینید

ژوئیه: 10589 کارمند اخراج شدند — تمام اخراج های فنی ژوئیه 2023 را ببینید

آگوست: 9545 کارمند اخراج شدند — همه اخراج‌های فنی آگوست 2023 را ببینید

سپتامبر: 4632 کارمند اخراج شدند — تمام اخراج های فنی سپتامبر 2023 را ببینید

اکتبر: 7331 کارمند اخراج شدند — همه اخراج های فنی اکتبر 2023 را ببینید

نوامبر: 6956 کارمند اخراج شدند — همه اخراج های فنی نوامبر 2023 را ببینید

دسامبر: 7,159 کارمند اخراج شده - مشاهده تمام اخراج های فنی دسامبر 2023

تجسم داده توسط میراندا هالپرن، ایجاد شده با Flourish

ژانویه 2024

مایکروسافت

به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد، 1900 کارمند خود را در بخش های بازی خود اخراج می کند . مایک یبارا، رئیس بلیزارد اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

سوئیگی

در حال تعدیل حدود 400 شغل ، 7 درصد از نیروی کار خود است، زیرا این استارتاپ تحویل غذا به دنبال بهبود بیشتر در امور مالی خود قبل از IPO برنامه ریزی شده در اواخر امسال است.

شفق قطبی

به گفته منابع آگاه با این تصمیم، ده ها کارگر اخراج شدند . شرکت فناوری خودروهای خودران از آن زمان تائید کرده است که حدود 3 درصد از نیروی کار خود اخراج شده اند.

eBay

9 درصد از نیروی کار شرکت را اخراج می کند که بر حدود 1000 کارمند تمام وقت تأثیر می گذارد. در یک پست وبلاگ ، این شرکت همچنین قصد دارد نقش های قراردادی خود را در ماه های آینده کاهش دهد.

شیره

اعلام کرد که قصد دارد در بحبوحه بازسازی ، خرید داوطلبانه یا تغییر شغل را به 8000 کارمند ارائه دهد.

برکس

20 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد که بر 282 کارگر تأثیر می گذارد. در یک پست وبلاگی ، مدیر عامل شرکت پدرو فرانچسکی بيان کرد که این شرکت "تفکر بلندمدت و مالکیت را بر دستاوردهای کوتاه مدت در ساختار کامپوزیتی ما اولویت دارد."

TikTok

حذف حدود 60 شغل در سراسر ایالات متحده در لس آنجلس، نیویورک، و آستین علاوه بر اخراج در بازارهای بین المللی. بر اساس گزارش اولیه NPR، نقش های تحت تاثیر قرار گرفته، عمدتاً در فروش و تبلیغات هستند.

وروم

با تعطیل کردن بازار آنلاین خودروهای دست دوم و انتقال منابع به دو واحد تجاری: یکی بر تامین مالی خودرو و دیگری بر روی تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، 90 درصد از کارمندان خود را کاهش می دهد.

بازی های شورش

در حال اخراج 11 درصد از نیروی کار خود است که بر حدود 530 کارمند تأثیر می گذارد، زیرا این شرکت بر روی "پروژه های کمتر و تاثیرگذار" تمرکز دارد. سازنده League of Legends همچنین گروه انتشارات پنج ساله خود ، Riot Forge، غروب می کند.

Wayfair

13 درصد از نیروی کار جهانی خود را حذف می کند که بر 1650 کارمند تأثیر می گذارد، در یک تلاش بازسازی با هدف کاهش لایه های مدیریتی.

یوتیوب

یک سخنگوی به TechCrunch تایید کرد که 100 کارمند را به عنوان بخشی از تلاش بازسازی در مدیریت سازنده و تیم های عملیاتی آن حذف خواهد کرد.

گوگل

بر اساس یک یادداشت فاش شده، "صدها" کارمند در تیم فروش تبلیغات خود را اخراج می کند . این کاهش یک هفته پس از این اتفاق می افتد که این شرکت اخراج گسترده ای را در تیم های سخت افزاری خود انجام داد. همانطور که ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت در یادداشتی که توسط Verge به دست آمده است، اخراج های بیشتری در طول سال رخ خواهد داد .

Lost Boys Interactive

طبق گزارش‌ها ، تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را در 12 ژانویه اخراج کردند. استودیوی سازنده بازی توسط Gearbox سازنده Borderlands در سال 2022 خریداری شد.

پیکسار

TechCrunch به طور انحصاری یاد گرفت که قرار است در سال 2024 کارمندان خود را اخراج کند ، که مجموع کارمندان تحت تأثیر به طور بالقوه به 20٪ از نیروی کار 1300 نفری استودیو انیمیشن می رسد. این کاهش زمانی اتفاق می‌افتد که دیزنی به دنبال کاهش خروجی استودیو در تلاش برای دستیابی به سودآوری در استریم است.

قابل شنیدن

بر اساس یک یادداشت فاش شده که توسط Business Insider به دست آمده است، 5 درصد از نیروی کار خود را به دلیل "چالش فزاینده چشم انداز" اخراج می کند .

اختلاف نظر

17 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند که بر 170 نفر تأثیر می گذارد. در یک یادداشت داخلی که توسط Verge به دست آمده است ، جیسون سیترون، مدیر عامل Discord، این کاهش ها را به دلیل رشد سریع شرکت مقصر دانست.

گوگل

صدها کارمند در بخش دستیار Google و تیمی که سخت‌افزار Pixel، Nest و Fitbit را مدیریت می‌کند، اخراج کرد . این شرکت به TechCrunch تایید کرد که جیمز پارک و اریک فریدمن، بنیانگذاران Fitbit نیز از این کار خارج می شوند.

آمازون

بر اساس یادداشتی که TechCrunch به دست آورده است، "چند صد" کارمند استودیو Prime Video و MGM را اخراج می کند . این کاهش چند روز پس از 500 اخراج در توییچ آمازون انجام شد .

تکان دادن

بر اساس گزارش ها، 500 کارمند، 35 درصد از کارکنان فعلی خود را در بحبوحه مبارزه مداوم برای دستیابی به سودآوری در مواجهه با افزایش هزینه ها و واکنش منفی جامعه، اخراج می کند. اخراج های معلق پس از اخراج صدها کارمند دیگر در سال 2023 صورت می گیرد.

گنج مالی

به TechCunch تأیید کرد که اخراج‌ها، که در ماه دسامبر انجام شد، بر 14 کارمند تأثیر گذاشته است که بر اساس منابع متعدد، 60 تا 70 درصد از شرکت را تشکیل می‌دهند.

Duolingo

تایید کرد که 10 درصد از نیروی کار پیمانکاران خود را در پایان سال 2023 کاهش داده است زیرا برای ساده‌سازی تولید محتوا و ترجمه‌هایی که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شد به هوش مصنوعی روی می‌آورد.

باند را اجاره کنید

به دنبال استعفای برنامه ریزی شده آنوشکا سالیناس از سمت مدیر عامل و رئیس جمهور در پایان ژانویه، حدود 10 درصد از نقش های شرکت را کاهش می دهد .

وحدت

نیروی کار خود را حدود 25 درصد یا 1800 نفر کاهش می دهد. این سازنده موتور بازی های ویدیویی در سال 2023 سه دور اخراج شد .

گام صدا

دو سوم کارمندان خود را اخراج کرد زیرا این استارت آپ آلمانی که نرم افزار ارائه مشترک ساخته بود، به نظر می رسد "مسیری کاملا متفاوت" را دنبال کند. مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کریستین ربر نیز از سمت خود کناره گیری کرد.

BenchSci

طبق گزارش‌ها، هوش مصنوعی و استارت‌آپ زیست‌پزشکی در تاریخ 8 ژانویه 17 درصد از نیروی کار خود را کاهش دادند و دلیل آن «تغییر در محیط اقتصادی» در پستی در لینکدین بود که اخراج‌ها را اعلام کرد.

فلکس

38٪ از کارکنان خود را در 8 ژانویه حذف کرد زیرا شرکت تدارکات خرده فروشی آنلاین پس از اخراج در سپتامبر 2023 پیگیری می کند.

NuScale

در 8 ژانویه اعلام کرد که 28 درصد از کارکنان خود یا 154 کارگر خود را اخراج می کند ، زیرا شرکت کوچک رآکتور هسته ای مدولار تمرکز خود را به "مناطق استراتژیک کلیدی" تغییر می دهد.

Trigo

طبق گزارش ها، 15 درصد از نیروی کار خود را که روی بینایی کامپیوتر متمرکز شده اند برای خرده فروشان اخراج می کند .

InVision

در پایان سال 2024 پس از یک دوره 12 ساله تعطیل می شود . این استارتاپ همکاری طراحی زمانی نزدیک به ۲ میلیارد دلار ارزش داشت.

VideoAmp

نزدیک به 20 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند زیرا تلاش می کند نبرد خود را با نیلسن بر سر اندازه گیری رسانه ها حفظ کند. مدیرعامل راس مک‌کری از این شرکت کنار رفت .

Orca Security

تقریباً 15 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند که در مجموع 60 کارمند است. طبق گزارش ها، یونیکورن مستقر در اسرائیل قصد دارد تعدادی از کارکنان آسیب دیده را به سمت های دیگر در شرکت منتقل کند.

میز جلو

TechCrunch به طور انحصاری دریافت که تمام نیروی کار 200 نفری خود را در 2 ژانویه پس از شکست تلاش‌ها برای افزایش سرمایه بیشتر اخراج کرد . اخراج انبوه تنها هفت ماه پس از تصاحب رقیب Zencity توسط استارت آپ صورت می گیرد .

دسامبر 2023

ShareChat

در تلاش برای «تجدید ساختار استراتژیک» برای سال 2024، 15 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد .

اینسایتک

بنا بر گزارش ها، 100 کارمند خود را اخراج می کند که 60 نفر از آنها از مقر اسرائیل هستند.

اودان

بنا بر گزارش ها، 150 کارمند را در تلاش برای بازسازی اخراج کرد . در این ماه، استارتاپ تجارت الکترونیکی کسب و کار به کسب و کار 340 میلیون دلار بودجه جدید به دست آورد .

Enphase

بدری کوتاندرامان، رئیس و مدیر عامل شرکت، در یک پست وبلاگی در 18 دسامبر نوشت: آیا نیروی کار خود را تا حدود 10 درصد کاهش می دهد و تقریباً بر 350 پیمانکار و کارمند تأثیر می گذارد.

Arm Holdings PLC

بر اساس گزارش‌ها، بیش از 70 مهندس نرم‌افزار در چین اخراج شده و برخی از نقش‌های خود را تغییر خواهند داد.

قهرمان تحویل

این شرکت در 18 دسامبر بيان کرد که فعالیت‌های خود را در تایوان و ترکیه تعطیل می‌کند و قصد دارد نقش‌هایی را در مقر اصلی خود در برلین حذف کند.

eBay

طبق گزارش ها ، نزدیک به 10 درصد از نیروی کار خود در اسرائیل را حذف می کند . این دومین دور اخراج این شرکت در سال جاری است.

اینتل

این شرکت در 15 دسامبر به مقامات استخدامی ایالتی گزارش داد که در پایان سال 235 کارمند خود را در محوطه اداری Folsom خود اخراج خواهد کرد .

ابر عابر پیاده

TechCrunch به طور انحصاری آموخته است که فعالیت اسکوترهای مشترک خود در ایالات متحده را تعطیل می کند و در حال تحلیل فروش تجارت اروپایی خود است .

پیچ

تایید کرد که 29 درصد از کارکنان خود را در 15 دسامبر اخراج کرد. شرکت تجارت الکترونیکی که به دلیل فناوری پرداخت با یک کلیک خود شناخته می شود، زمانی موضوع تحقیقات فدرال بود .

کشتی تفریحی

در اطلاعیه‌ای که منحصراً توسط TechCrunch به دست آمده است ، این شرکت خودروهای خودران جنگنده 900 کارمند یا 24 درصد از نیروی کار خود را به ازای یک ایمیل در 14 دسامبر از رئیس جدید و مدیر ارشد فناوری Mo Elshenawy اخراج می‌کند.

Etsy

11 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند . جاش سیلورمن، مدیر عامل شرکت، در نامه ای به کارمندان در 13 دسامبر به یک محیط رقابتی و کلان بسیار چالش برانگیز اشاره کرد.

Chipper Cash

طبق گزارش ها، 15 نفر را در بخش های مختلف اخراج کرده است . این چهارمین دور اخراج یونیکورن فین تک در سال جاری خواهد بود.

SmileDirectClub

سه ماه پس از تشکیل پرونده ورشکستگی فصل 11، به دلیل بدهی 900 میلیون دلاری، تعطیل شد .

آفتاب گشایی

گزارش شده است که عملیات خود را متوقف می کند . در وب سایت خود، Y Combinator Sunfolding را به عنوان یک شرکت "غیر فعال" طبقه بندی می کند .

زولیلی

بیش از 500 کارمند را پس از تعطیلی مراکز انجام کار در اوهایو و نوادا در فوریه 2024 اخراج خواهد کرد .

D2iQ

فعالیت های خود را تعطیل می کند و دارایی های خود را به Nutanix می فروشد.

جو

گزارش شده است که بخش بزرگی از نیروی کار خود را حذف کرده است. سرویس پخش تلویزیونی متمرکز بر تجارت ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ جذب کرد.

جزر و مد

این شرکت در 7 دسامبر به TechCrunch تأیید کرد که بیش از 10٪ از کارکنان خود را اخراج می کند .

ZestMoney

در حال خاموش کردن عملیات است . استارت‌آپ «اکنون بخر، بعداً بپرداز» تحت حمایت گلدمن ساکس زمانی 450 میلیون دلار ارزش داشت.

ناوان

حدود 145 نقش را کاهش می دهد زیرا استارتاپ مسافرتی که قبلاً با نام TripActions شناخته می شد، قصد دارد عمومی شود.

باور نکردنی

20 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند . این استارت‌آپ توسعه نرم‌افزار قبلاً در سال 2022 مبلغ 35 میلیون دلار از بودجه سری B جمع‌آوری کرده بود.

لایحه

این شرکت در 5 دسامبر اعلام کرد که حدود 15 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد و دفتر سیدنی خود را برای افزایش سودآوری می بندد.

قهرمان دوره

در 5 دسامبر اعلام کرد که 23 کارمند در زمینه مهندسی، عملیات و توسعه را حذف کرده است.

پیوو

فعالیت‌های خود را در 5 دسامبر تعطیل کرد. استارت‌آپ فین‌تک نیجریه قبلاً 2 میلیون دلار در دور اولیه جمع‌آوری کرده بود.

تویلیو

صدها نفر را در 4 دسامبر کاهش داد که به میزان 5٪ از نیروی کار شرکت است.

Spotify

این شرکت در 4 دسامبر اعلام کرد که حدود 1500 شغل را حذف می کند . این سومین دور اخراج Spotify در سال جاری است.

قاشق خم کن

تمام کارکنان Filmic را اخراج کرده است ، تیمی که پشت برنامه‌های محبوب ویرایش ویدیو و عکس است که Bending Spoons در ماه ژوئیه خریداری کرد.

نوامبر 2023

زپز

30 نقش را در 30 نوامبر پس از حذف فین تک تک شاخ 26 درصد از نیروی کار خود در اوایل سال جاری کاهش داد .

دومو

جاشوا جی جیمز، مدیر عامل شرکت، علاوه بر کاهش نیروی کار قراردادی خود، 7 درصد از کارکنان خود را کاهش داده است .

موجو

این شرکت در 30 نوامبر به کارکنان خود اعلام کرد که 20 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند . استارتاپ شرط بندی ورزشی که توسط A-Rod و Marc Lore تأسیس شده بود، قبلاً 100 میلیون دلار جمع آوری کرده بود.

لوکو

آنیرود پاندیتا و آشوین سورش، یکی از بنیانگذاران، در 30 نوامبر در تالار شهر اعلام کردند که نیروی کار خود را حدود 36 درصد کاهش می دهد .

وحدت

265 کارگر را در 29 نوامبر پس از حذف بخش Wētā Digital خود که در سال 2021 خریداری کرد، اخراج می کند .

تحرک لایه

لارنس لوشنر، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، 28 نوامبر اعلام کرد که تقریباً 22 درصد از کارکنان خود را کاهش می دهد .

Dataminr

طبق یادداشتی از بنیانگذار و مدیر عامل تد بیلی، حدود 20 درصد از کارکنان خود را از 28 نوامبر اخراج می کند و دلیل آن "پیشرفت های سریع اخیر پلت فرم هوش مصنوعی ما" است.

چندجهانی

نزدیک به یک سوم کارکنان ایالات متحده خود را اخراج خواهند کرد . این دومین دور اخراج در شرکت یونیکورن مستقر در بریتانیا در کمتر از یک ماه گذشته است.

ONE

با استناد به «شرایط بازار» که بر راه‌اندازی باتری خودروهای برقی تأثیر می‌گذارد، حدود 25 درصد نیروی کار خود را کاهش می‌دهد .

ByteDance

پس از دو سال عملکرد ضعیف، اخراج انبوه کارکنان خود را از 27 نوامبر در بخش بازی خود، Nuverse آغاز کرد . تعداد کارمندان آسیب دیده مشخص نیست.

ویف

طبق گزارش های متعدد، پس از رسیدن به وضعیت تک شاخ در سال 2022، مغازه را می بندد .

گل لاله

علی عصاریا، مدیرعامل، 25 کارمند خود را 24 نوامبر اخراج کرد .

انار

مدیر عامل نیشانک جین در 23 نوامبر اعلام کرد که فعالیت ها را تعطیل می کند و سرمایه را به سرمایه گذاران باز می گرداند .

آلرزو

100 کارگر را در 21 نوامبر برکنار کنید ، بنا بر گزارش ها به دلیل افزایش اتوماسیون. اخراج های اخیر پس از آن اتفاق افتاد که آلزرو 15 درصد از نیروی کار خود را در اوایل امسال و 5 درصد در سال 2022 کاهش داد.

C3.ai

بنا بر گزارش ها، مشاغل در سراسر بخش ها در 20 نوامبر به دلیل نیاز به کاهش هزینه ها کاهش یافته است. افرادی که با این موضوع آشنا هستند به بلومبرگ گفتند که چندین کارمند آسیب دیده تنها یک ماه اخراج شدند.

جودو

طبق گزارشات، حدود 100 نقش در زمینه مهندسی، موفقیت مشتری، داده ها و فروش در 20 نوامبر کاهش یافته است .

آمازون

بنا بر گزارش ها، "چند صد" کارمند در بخش الکسا و تیم تازه راه اندازی شده هوش مصنوعی عمومی خود را اخراج می کند .

FreshBooks

6 درصد از نیروی کار خود را در 17 نوامبر با تعطیلی شرکت در رالی، کارولینای شمالی، اخراج کردند . رئیس جمهور مارک گیروان و مدیرعامل دان اپرسون نیز شرکت را ترک می کنند.

بیمری  

بنا بر گزارش ها، 25 درصد از نیروی کار خود را در بحبوحه تلاش برای بازسازی و کاهش هزینه بیشتر کاهش می دهد.

پیستک

33 کارمند خود را در اروپا و دبی در 16 نوامبر اخراج کرد زیرا شرکت در خارج از آفریقا فعالیت خود را کاهش داد.

سگا

طبق گزارش‌ها، قصد دارد تا 80 کارگر موقت را تا سال 2024 "خروج تدریجی" کند. این شرکت اکنون با شکایت کار ناعادلانه مواجه است و کارگران ادعا می‌کنند اخراج‌ها انتقامی برای تشکیل اتحادیه است.

جویدنی

بیش از 200 کارمند را در 14 نوامبر اخراج کرد. این کاهش بر نقش های منابع انسانی، استخدام، داده ها، هوش تجاری، به علاوه مدیران و مدیران بالاتر تأثیر می گذارد.

آمازون

معاون کریستف هارتمن در ایمیلی به کارمندان در 13 نوامبر نوشت: «بیش از 180» نقش را در بخش بازی خود کاهش می دهد.

کارتا

طبق گزارش ها، تعداد بیشتری از نیروی کار خود را کاهش می دهد. تعداد موقعیت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند مشخص نیست، اما این سومین دور اخراج استارتاپ یونیکورن در سال جاری خواهد بود.

پیکو

یکی از افراد آشنا به این موضوع در 9 نوامبر به TechCrunch بيان کرد که «چند صد» نقش را حذف می کند . رقیب Oculus ByteDance یک جلسه داخلی برگزار کرد و اعلام کرد که گسترش خود را در این هفته متوقف می کند.

کشتی تفریحی

از 9 نوامبر شروع به اخراج کارگرانی که از عملیات بدون راننده پشتیبانی می‌کردند. این اخراج‌ها پس از فراخوانی 950 رباتاکسی توسط شرکت و از دست دادن مجوزهای تجاری کلیدی برای فعالیت در کالیفرنیا صورت گرفت.

ضربه محکم و ناگهانی

کمتر از 20 مدیر پروژه را در 8 نوامبر اخراج کرد. CNBC گزارش داد که معاون مهندسی اسنپ، نیما خواجه‌نوری نیز خواهد رفت.

آمازون

این شرکت در 8 نوامبر تأیید کرد که شروع به کاهش کارگران در بخش پخش موسیقی خود در آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و اروپا کرده است.

گوگل

در 8 نوامبر تأیید کرد که «تعداد کمی از نقش‌ها» را در کارکنان پشتیبانی مصرف‌کننده، کاربران و محصولات Google حذف کرد.

ویرجین گالاکتیک

در یادداشتی به کارکنان در 8 نوامبر گفته شد که هزینه ها را کاهش می دهد و کارکنان را کاهش می دهد . تعداد کارکنان آسیب دیده در حال حاضر مشخص نیست.

یوبی سافت مونترال

در 7 نوامبر تأیید شد که 98 نقش در مدیریت کسب و کار و فناوری اطلاعات را کاهش می دهد. یوبی سافت بيان کرد که 124 موقعیت به طور کلی در سراسر کانادا حذف خواهند شد، از جمله کاهش در تیم جهانی فناوری اطلاعات و استودیوی VFX آن، Hybride.

همسایه

در درآمد سه ماهه سوم خود نشان داد که در حال کاهش 25 درصدی نیروی کار خود است .

فراتر از گوشت

کاهش اعلام شده در 6 نوامبر که حدود 19 درصد از کارکنان غیرتولیدی خود را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرکت گوشت گیاهی او میگوید که کل فعالیت‌های جهانی خود را برای فرصت‌های کاهش هزینه نیز تحلیل خواهد کرد.

آوا لبز

مدیر عامل شرکت Emin Gün Sirer در 6 نوامبر تایید کرد که 12 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد .

دریای آزاد

این شرکت در 3 نوامبر تایید کرد که حدود 50 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است . مدیرعامل دوین فینزر بیانیه ای را در X منتشر کرد و بيان کرد که بازار NFT اکنون بر روی "OpenSea 2.0" متمرکز شده است.

استارز

جفری هیرش، مدیر عامل شرکت، در 3 نوامبر اعلام کرد که بیش از 10 درصد از کارکنان خود را پیش از خروج شرکت از Lionsgate اخراج می کند . این شبکه و برنامه پخش جریانی همچنین استرالیا و بریتانیا را ترک خواهند کرد.

منصفانه  

اخراج حدود 250 نفر در 3 نوامبر به عنوان بخشی از بازسازی. بازار عمده فروشی سال گذشته 416 میلیون دلار افزایش به ارزش 12.6 میلیارد دلار افزایش داد.

نیو

در 3 نوامبر در TechCrunch تایید کرد که یک دور اخراج را صادر می کند که حدود 10٪ از نیروی کار خود را تحت تاثیر قرار می دهد و به استناد "رقابت شدید" است.

100 دزد

مدیر عامل جان رابینسون در 2 نوامبر اعلام کرد که نیروی کار خود را 20٪ کاهش می دهد . این برند esports در حال توسعه استودیوی بازی سازی خود و همچنین برند نوشیدنی انرژی زا خود، Juvee است.

OpenSpace

جیوان کالانیتی، مدیر عامل شرکت، یک دور اخراج را در 2 نوامبر اعلام کرد . هنوز تعداد کارکنانی که تحت تاثیر این اخراج قرار گرفته اند گزارش نشده است.

انفورماتیک

شرکت مدیریت داده های ابری در نتایج سه ماهه سوم خود در اول نوامبر اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار جهانی خود را اخراج می کند .

اسپلانک

قرار است حدود 500 کارمند خود را کاهش دهد ، مدیر عامل شرکت گری استیل در پیامی به کارمندان در 1 نوامبر قبل از خرید برنامه ریزی شده توسط سیسکو بيان کرد .

اکتبر 2023

بانجی

پیت پارسونز ، مدیرعامل، حدود 100 کارمند را اخراج می کند . استودیوی بازی سازی متعلق به سونی همچنین دو عنوان از بازی های آینده خود را به تاخیر انداخته است.

قیراط

طبق گزارش‌ها ، پس از اینکه استارت‌آپ مالی برای سازندگان در اوایل سال جاری، 70 میلیون دلار دور سری B جمع‌آوری کرد، حدود 10 درصد از نیروی کار خود را در 27 اکتبر کاهش داد.

اسب آبی

این شرکت در تشکیل پرونده SEC در 30 اکتبر گفت که قصد دارد 120 نقش را حذف کند .

آزادی متقابل

این شرکت بیمه در 27 اکتبر تایید کرد که قصد دارد 850 کارمند خود را کاهش دهد .

Salsify کردن

جیسون پرسل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، 25 اکتبر اعلام کرد که 110 شغل را کاهش داده و برخی از نقش ها را به خارج از کشور منتقل می کند.

Slync

چند ماه پس از اینکه کریس کرشنر، مدیرعامل سابق آن به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد و از شرکت برای پرداخت قبوض قانونی خود شکایت کرد، تعطیل می شود .

کشتی

در 24 اکتبر در بیانیه ای از شرکت اعلام کرد که 3.5٪ از نیروی کار خود را اخراج کرده و بسیاری از نقش های باز را تعطیل خواهد کرد.

سنگریزه

جایگزین X که قبلاً با نام T2 شناخته می شد، در 24 اکتبر اعلام کرد که عملیات خود را تعطیل می کند.

نوکیا

در 19 اکتبر اعلام کرد که 14000 شغل یا 16 درصد از نیروی کار خود را پس از کاهش قابل توجه در سه ماهه سوم کاهش خواهد داد.

روبلوکس چین

15 نقش را در 24 اکتبر، دو سال پس از اینکه تلاش مشترک با Tencent به طور ناگهانی متوقف شد، قطع کرد.

استوایی

دیوید کمپبل، مدیر عامل شرکت، حذف 26 نقش را در پستی در لینکدین در 21 اکتبر تایید کرد.

کاروان

دن لوئیس، مدیر عامل شرکت، در یادداشتی در 19 اکتبر، یک هفته پس از اخراج 20 درصد از نیروی کار خود، اعلام کرد که به دلیل "رکود عظیم حمل و نقل"، عملیات را متوقف می کند .

LegalZoom

این شرکت در نامه ای با قانون اطلاع رسانی تنظیم و بازآموزی کارگران اعلام کرد که قصد دارد بیش از 100 کارگر در بخش فروش خود را اخراج کند .

ستون

TechCrunch در 18 اکتبر، حدود یک سال پس از جمع آوری 24 میلیون دلاری سری B توسط استارت آپ ترانس مراقبت های بهداشتی، بیش از دوجین کارگر اخراج شده را دریافت.

گوگل

گوگل در 18 اکتبر تایید کرد که حداقل 40 نقش را در بخش خبری خود حذف کرده است .

گروه اکسپدیا

Skift گزارش می دهد که در دور دوم اخراج خود در ماه های اخیر حدود 100 شغل را کاهش دهد . بر اساس گزارش‌ها، این کاهش‌ها بر کارمندان در زمینه داده‌ها و هوش مصنوعی تأثیر گذاشته است.

سرریز پشته

شرکت متعلق به Prosus در 16 اکتبر اعلام کرد که 28 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است که احتمالاً بیش از 100 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

اردوی گروهی

50 درصد از کارکنان خود را در 16 اکتبر پس از تغییر مالکیت از شرکت بازی های ویدیویی Epic به پلت فرم مجوز موسیقی Songtradr حذف کرد .

لینکدین

در 16 اکتبر تأیید کرد که 668 شغل دیگر را کاهش می دهد ، که در سال جاری مجموع را به 1400 نفر می رساند، که بخش عمده ای از جدیدترین کاهش ها بر افرادی که نقش تحقیق و توسعه دارند، تأثیر می گذارد.

فلکسپورت

در 13 اکتبر شروع به اخراج 20٪ از کارگران خود ، حدود 600 نفر، در حالی که برای بازسازی آماده می شود، ادامه داد و کمپین کاهش هزینه ها را ادامه داد که با لغو پیشنهادات و تلاش برای اجاره فضای اداری آغاز شد.

کوالکام

در حال تعدیل 1258 شغل در دو دفتر خود در کالیفرنیا است. بر اساس پرونده ای در اداره توسعه اشتغال کالیفرنیا ، شرکت نیمه هادی قصد دارد این کاهش ها را در ماه دسامبر انجام دهد.

منشاء آبی

بر اساس گزارش The Information ، 40 نفر از جمله مهندسان نرم افزار و مدیران برنامه در 10 اکتبر اخراج شدند .

رفع کوک

پس از بسته شدن یک مرکز توزیع در دالاس توسط سرویس اشتراک استایل شخصی، 558 کارمند را اخراج خواهد کرد .

سیناپس

در 6 اکتبر تایید کرد که 86 نفر را اخراج کرده است ، یعنی حدود 40 درصد از شرکت فین تک تحت حمایت a16z. در اوایل سال، سیناپس 18 درصد از کارمندان خود را پس از کاهش رشد خود اخراج کرد.

پرنده

طبق ایمیلی که مایکل واشینوشی مدیر عامل موقت شرکت مایکل واشینوشی برای شرکت ارسال کرد، دور جدیدی از اخراج را پس از خرید Spin صادر کرد . این اخراج یک هفته پس از خروج شرکت از بورس نیویورک انجام شد و تعداد دقیق آن مشخص نیست.

Qualtrics

در 4 اکتبر اعلام شد که 780 نقش در حال حذف شدن هستند و "چند صد" نقش در حال تغییر یا جابجایی مکان در سال 2024 هستند.

هاپر

این شرکت در تاریخ 3 اکتبر اعلام کرد در حال کاهش 30 درصدی کارکنان تمام وقت خود به میزان 250 شغل است .

تحلیل زنجیره ای

در 2 اکتبر اعلام کرد که حدود 15 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند که بر 150 کارمند تأثیر می گذارد.

سپتامبر 2023

آیرون نت

در یک پرونده نظارتی که در 29 سپتامبر منتشر شد، استارتاپ امنیت سایبری در حالی که برای ورشکستگی فصل 7 آماده می شود، تمام فعالیت های تجاری خود را متوقف کرده و کارکنان باقی مانده خود را اخراج کرده است.

سگ شیطان

دو منبع آگاه به Kotaku گفتند که حداقل 25 توسعه دهنده قرارداد را قطع می کند .

بازی های حماسی

در 28 سپتامبر اعلام کرد که سازنده Fortnite 16 درصد از نیروی کار خود را که بالغ بر 870 نفر می شود، اخراج می کند.

میز گفتگو

یک کارمند آسیب دیده در 27 سپتامبر تأیید کرد که حداقل 140 نفر، اگر نه بیشتر، تحت تأثیر دور سوم اخراج Talkdesk در کمتر از 14 ماه قرار گرفتند.

بیجو

در 26 سپتامبر اعلام شد، این شرکت قصد دارد 5000 شغل را به دلیل تلاش های بازسازی حذف کند. این استارتاپ در دو سال گذشته بیش از 10000 موقعیت را حذف کرده است.

روبلوکس

Roblox که در 21 سپتامبر در TechCrunch تأیید شد، 30 کارمند در سازمان استعدادیابی خود را رها کرد. هیچ تیم دیگری تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

Divvy Homes

در 20 شهریور 94 کارمند خود را اخراج می کند.

برج سنسور

در 8 سپتامبر اعلام کرد که تقریباً 40 نفر از 270+ را در شرکت، از جمله مدیران C-suite، اخراج کرد.

روکو

در 6 سپتامبر اعلام کرد که قصد دارد تقریباً 10 درصد از نیروی کار خود را که بیش از 300 کارمند را نمایندگی می کند، اخراج کند.

آگوست 2023

Malwarebytes

در 31 آگوست اعلام کرد که 100 کارمند خود را اخراج کرده است که عمدتاً بر کارمندان شرکت تأثیر می گذارد.

تویگا

در 21 آگوست اعلام کرد که 283 کارمند یا 33 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند.

SecureWorks

در 14 آگوست اعلام کرد که 15 درصد از نیروی کار خود را رها می کند و بر حدود 300 کارمند تأثیر می گذارد. این دومین دور اخراج این شرکت در سال جاری است.

CoinDesk

در 14 آگوست اعلام کرد که 16 درصد از کارکنان خود را کاهش می دهد.

گروه NCC

در 10 آگوست تایید کرد که اخراج های بیشتری انجام می دهد، دور دوم اخراج های خود در تنها شش ماه. این شرکت از بیان اینکه چه تعداد از کارمندان تحت تأثیر این دور از تعدیل هستند، خودداری کرد. گروه NCC در ماه فوریه 125 کارمند خود را اخراج کرد.

Rapid7

در 9 آگوست اعلام کرد که قصد دارد 18 درصد از نیروی کار خود را اخراج کند که بر بیش از 400 کارمند در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

لیگ برتر موبایل

در 8 آگوست اعلام کرد که تقریباً 50 درصد از کارکنان خود یا 350 نفر را اخراج می کند.

آسترا

در 4 آگوست اعلام کرد که 25 درصد از نیروی کار خود را از ابتدای سه ماهه اخراج کرده است.

اختلاف نظر

در 3 آگوست اعلام کرد که نزدیک به 40 کارمند یا 4 درصد از نیروی کار خود را رها کرده است.

HackerOne

در 2 آگوست اعلام کرد که 12 درصد از نیروی کار خود، تقریبا 50 کارمند را اخراج می کند.

تکیون

این استارتاپ که در 2 آگوست توسط Inc42 اعلام شد، حدود 300 کارمند یا 10 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد. از 300 کارمندی که آزاد شدند، حدود 200 نفر از دفتر تکیون هند بودند.

سیاره

در اول آگوست اعلام کرد که 117 کارمند یا 10 درصد از کارکنان خود را اخراج می کند.

جولای 2023

دانزو

در 19 جولای اعلام کرد که حقوق کارمندان را به مدت یک ماه به تعویق می‌اندازد و موج جدیدی از اخراج‌ها را در 20 جولای برنامه‌ریزی می‌کند. مدیران دانزو به کارمندان اطلاع دادند که احتمالاً بیش از 200 شغل را تعدیل خواهند کرد که سومین اخراج آن در سال جاری خواهد بود. این شرکت در سال جاری حدود 400 شغل را حذف کرده است.

کامئو

در 18 جولای اعلام کرد که قصد دارد 80 کارگر را اخراج کند.

Skill-Lync

در 13 ژوئیه اعلام کرد که این استارتاپ هندی 20 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است، یعنی حدود 225 کارمند.

کرانچ بیس

در تاریخ 9 جولای در لینکدین اعلام کرد که این شرکت 52 کارمند خود را اخراج می کند.

مایکروسافت

در 10 جولای اعلام کرد که این شرکت یک هفته پس از شروع سال مالی 2023، مشاغل اضافی را حذف می کند. این اخراج ها علاوه بر 10000 اخراج اعلام شده در ژانویه است.

کلیک آپ

در 4 ژوئیه اعلام کرد که 10 درصد از نیروی کار خود یعنی حدود 90 نفر را اخراج کرده است.

ژوئن 2023

نیانتیک

در 29 ژوئن اعلام کرد که 230 کارمند خود را اخراج کرد - یک سال پس از اخراج حدود 90 کارمند.

پلکس

در 29 ژوئن اعلام کرد که تقریباً 20 درصد از کارکنان خود یا 37 کارمند خود را اخراج کرد.

گرفتن

هفته 23 ژوئن اعلام کرد که بیش از هزار نفر یا 11 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد.

گروه اولکس

در 20 ژوئن اعلام کرد که حدود 800 شغل را در سراسر جهان کاهش داده است. این خبر در حالی منتشر می شود که این شرکت شروع به تعطیلی فعالیت های کسب و کار خودروسازی خود nit Olx Autos در برخی بازارها کرده است.

Mojocare

در 18 ژوئن اعلام کرد که این شرکت حدود 150 کارمند را اخراج خواهد کرد که اکثریت نیروی کار را تشکیل می دهند.

تادا

شرکت سوکار که توسط شرکت کره ای اشتراک سواری VCNC اداره می شود، در 15 ژوئن اعلام کرد که قصد دارد حداقل 50 درصد از کارکنان خود یا حدود 45 نفر در Tada را ترک کند.

Better.com

در 7 ژوئن اعلام کرد که تیم املاک و مستغلات خود را اخراج کرده است، مشخص نیست چند نفر تحت تأثیر قرار گرفته اند.

دب اکبر

حداقل 14 نفر از راه اندازی موتور موشکی که در 7 ژوئن اعلام شد اخراج شده اند. Ursa Major به درخواست TechCrunch در مورد اخراج یا تعداد افراد تحت تأثیر پاسخ نداد. بر اساس لینکدین، 292 نفر به عنوان مشغول به کار در Ursa فهرست شده اند.

Spotify

در 5 ژوئن اعلام کرد که 200 شغل در واحد پادکست خود را کاهش می دهد که منجر به کاهش 2 درصدی نیروی کار می شود. این تنها چند ماه پس از اعلام موج قابل توجهی از اخراج این شرکت صورت می گیرد.

می 2023

مالیات

در 30 مه اعلام کرد که 20 درصد از کارکنان - 120 کارمند را اخراج کرده است.

متا

در 24 می اعلام کرد که حدود 6000 نفر را اخراج می کند. در مجموع از نوامبر تا کنون حدود 21000 نفر در متا شغل خود را از دست داده اند.

جیومارت

پلتفرم خرید آنلاین Reliance Retail بیش از 1000 کارمند خود را در 22 می اخراج کرد و قصد دارد تا 9900 نقش دیگر را در هفته های آینده کاهش دهد.

گروه کربس استاموس

در 18 مه اعلام کرد که شرکت مشاوره شش نفر را اخراج کرد. در ماه آوریل، این شرکت 18 کارمند از جمله بنیانگذاران داشت. در 18 می، سایت فقط 14 عضو تیم را نشان می دهد.

TuSimple

در 18 می اعلام کرد که حدود 30 درصد از کارمندان خود را اخراج می کند.

طبق گفته این شرکت، قبل از اخراج، TuSimple حدود 550 کارمند در ایالات متحده داشت و پس از کاهش نیرو، شرکت حدود 220 کارمند خواهد داشت.

نورو

در 12 می اعلام کرد که 30٪ یا حدود 340 کارمند در سراسر شرکت را اخراج خواهد کرد.

لینکدین

در 8 مه اعلام کرد که 716 شغل یا حدود 3.6 درصد از کل کارمندان را کاهش می دهد و برنامه مشاغل محلی خود را در چین به تدریج حذف می کند. علیرغم کاهش برخی از نقش ها، لینکدین همچنین قصد دارد حدود 250 شغل جدید را در 15 می باز کند.

سریع

در 5 ماه مه اعلام کرد که Rapid (که قبلا به عنوان RapidAPI شناخته می شد) 70 کارمند دیگر را کمتر از دو هفته پس از رها کردن 50٪ از کارکنان خود اخراج کرده است. تنها 42 نفر در این شرکت باقی مانده اند که نسبت به 230 نفر در آوریل کاهش یافته است که در مجموع 82 درصد در تعداد کارکنان کاهش یافته است.

میشو

در 4 می اعلام کرد که 15 درصد از نیروی کار خود یا 251 نقش را کاهش داده است. این پس از اولین دور اخراج‌های آن صورت می‌گیرد که حدود یک سال پیش 150 نقش را حذف کرد.

Shopify

در 4 مه اعلام کرد که 20 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند و بیش از 2000 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین کسب و کار لجستیک خود را به Flexport به قیمت تقریبا 13 درصد در انبار می فروشد.

اسقف فاکس

در 3 می اعلام کرد که حدود 50 کارمند - یا 13٪ از نیروی کار خود - را در 2 می اخراج کرد.

Neato Robotics

در 1 می اعلام کرد که Neato Robotics متعلق به Vorwerk در حال تعطیل شدن است و نزدیک به 100 کارمند تحت تأثیر این حرکت قرار گرفته اند.

آوریل 2023

باشگاه

در 27 آوریل اعلام کرد که بیش از 50 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است. سخنگوی کلاب هاوس از اظهار نظر در مورد تعداد افرادی که تحت تاثیر کاهش نیروی کار امروزی قرار گرفته اند یا تعداد کارمندانی که در شرکت باقی می مانند، خودداری کرد. اکتبر گذشته، دیویسون به TechCrunch بيان کرد که کلاب هاوس نزدیک به 100 کارمند دارد.

دراپ باکس

در 27 آوریل اعلام کرد که 500 کارمند یا 16 درصد از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

آمازون

در 26 آوریل اعلام کرد که بخش Halo Health خود را که از 31 ژوئیه اجرایی می شود، در میان سایر بخش ها تعطیل می کند. اخراج ها بخشی از 9000 کارمند اعلام شده در ماه مارس است. با احتساب اخراج 18000 نفری که در ماه ژانویه اعلام شد، در مجموع 27000 شغل یا 8 درصد از نیروی کار شرکت آمازون در سال جاری کاهش می یابد.

سریع

در 25 آوریل اعلام شد، Rapid، که قبلا به عنوان RapidAPI شناخته می شد، 50٪ از کارکنان خود را اخراج کرد. گمان می رود این اخراج 115 نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

گروه Anthemis

در 25 آوریل اعلام کرد که 16 نفر از کارکنان خود را اخراج می کند، یا 28 درصد از کارمندان.

لیفت

در 21 آوریل اعلام کرد که کارمندان از طریق ایمیلی که در 27 آوریل ارسال می شود، متوجه خواهند شد که آیا شغل دارند یا خیر.

اخراج های Lyft بر 26 درصد از نیروی کار یا حدود 1072 نفر همانطور که در 27 آوریل وعده داده شده بود تأثیر می گذارد.

متا

در 18 آوریل اعلام کرد که پیش بینی می شود 10000 شغل را در ماه های آینده اخراج کند. این بالاتر از 11000 شغلی است که در ماه نوامبر کاهش یافته است.

باله قرمز

در 13 آوریل اعلام کرد که 201 کارمند را اخراج کرده است که حدود 4 درصد از نیروی کار خود است. این سومین باری است که شرکت املاک مستقر در سیاتل از ماه ژوئن نیروی کار خود را کاهش می دهد.

سیب

بلومبرگ در 3 آوریل گزارش داد که اپل تعداد کمی از نقش‌های خود را در تیم‌های خرده‌فروشی شرکتی خود کنار می‌گذارد.

مارس 2023

نتفلیکس

نتفلیکس که در 31 مارس اعلام شد، "تعدادی از اخراج ها" را تأیید کرد که شامل دو مدیر قدیمی است. تعداد دقیق اخراج‌ها مشخص نیست. نتفلیکس قرار است نتایج سه ماهه اول سال 2023 را در 18 آوریل گزارش کند.

روکو

در 30 مارس اعلام کرد که حدود 200 کارمند یا 6 درصد از نیروی کار خود را رها می کند. این شرکت در ماه نوامبر 200 کارمند آمریکایی را اخراج کرده بود.

Unacademy

در 30 مارس اعلام کرد که بیش از 350 نقش یا 12 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده است - کمی بیش از چهار ماه پس از کاهش حدود 350 نقش در نوامبر.

فن آوری های شیفت

در 29 مارس اعلام کرد که 30 درصد از نیروی کار خود را در سه ماهه اول 2023 اخراج کرد.

شفاف

در 28 مارس اعلام کرد که 1300 کارمند یا 18 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند تا پایان سه ماهه دوم 2023 تکمیل شود.

GitHub

در 28 مارس اعلام کرد که بیش از 100 شغل را در بازار جنوب آسیا حذف کرده است و تقریباً کل تیم مهندسی خود را در هند اخراج کرده است. یکی از سخنگویان گیت هاب به TechCrunch بيان کرد که این اخراج بخشی از تلاشی است که شرکت در ماه فوریه برای کاهش تقریباً 10 درصد از نیروی کار خود تا پایان سه ماهه اول 2023 فاش کرده بود.

دیزنی

در 27 مارس در یک یادداشت داخلی به کارکنان، دیزنی فاش کرد که سه دور اخراج وجود خواهد داشت که اولین بار از این هفته آغاز می شود. این کاهش مشاغل بر روی 7000 کارمند تأثیر خواهد گذاشت که در ماه فوریه اعلام شد.

نیروی فروش

در 24 مارس ، بلومبرگ گزارش داد که به نقل از رئیس ارشد عملیاتی برایان میلا ، که می گوید این شرکت می تواند به کاهش کار در رهبر CRM و به طور کلی در فناوری اضافه کند ، می تواند در Salesforce در راه باشد. اگر اخراج ها اتفاق بیفتد ، بالای 10 ٪ کاهش در ژانویه خواهد بود.

Accenture

در 23 مارس اعلام کرد که قصد دارد 19،000 شغل یا 2.5 ٪ از نیروی کار خود را کاهش دهد.

در واقع

در 22 مارس اعلام کرد که 2،200 کارمند یا 15 ٪ از کارکنان آن را خاموش خواهد کرد.

سقف

در 22 مارس اعلام کرد که 27 ٪ از کارمندان خود را ، تقریباً 100 کارمند ، اخراج کرده است.

تکان دادن

در 20 مارس اعلام کرد که 400 کارمند را خاموش خواهد کرد.

آمازون

در تاریخ 20 مارس دور دیگری از اخراج های اساسی ، این بار 9000 نفر قرار است شغل خود را از دست بدهند. TechCrunch می شنود که حدود 10 ٪ از کل امروز از AWS آمده است. به عنوان بخشی از دور جدید اخراج ها ، آمازون در حال خاموش کردن DPREVIEW است.

زندگی

در 20 مارس اعلام کرد که حداقل 100 کارمند را اخراج کرده است ، حدود 2 ٪ از نیروی کار شرکت.

قهرمان دوره

در 16 مارس اعلام کرد که 15 ٪ از کارمندان یا 42 نفر را کاهش داده است.

کلاویو

در 15 مارس اعلام کرد که 140 نفر از کارمندان خود را در همه تیم ها اخراج کرده است.

مایکروسافت

مایکروسافت به عنوان بخشی از اعلامیه اخیر خود برای اخراج 10،000 نفر ، کل تیم اختصاص داده شده به هدایت نوآوری هوش مصنوعی را که منجر به نتایج اخلاقی ، مسئول و پایدار می شود ، مستقر کرد. در تاریخ 27 مارس ، مایکروسافت 559 کارگر را از عملیات Bellevue و Redmond خود اخراج کرد.

متا

مدیرعامل مارک زاکربرگ در 14 مارس شایعات را تأیید کرد که این شرکت 10،000 نفر را از نیروی کار خود و حدود 5،000 نقش باز که هنوز آن را پر کرده است ، قطع خواهد کرد.

ترکیبی

در 13 مارس اعلام کرد که 20 ٪ از کارمندان یا 17 عضو تیم را تحت تأثیر قرار می دهد.

Salesforce ... ادامه دارد

Salesforce برای اولین بار اعلام کرد که در ژانویه 10 ٪ از نیروی کار را خاموش می کند ، اما برخی از کارمندان تا فوریه نمی دانند. هفته 10 مارس ، تعداد بیشتری از کارمندان فقط یاد می گیرند که اخراج شده اند. Salesforce تأیید کرد که این اخراج ها بخشی از 10 ٪ است.

اطلسی

در 6 مارس اعلام شد ، Atlassian حدود 500 کارمند یا 5 ٪ از کل نیروی کار خود را اخراج می کند.

SiriusXM

در 6 مارس اعلام شد ، این شرکت 475 کارمند یا 8 ٪ از کل نیروی کار خود را اخراج کرد.

الرزو

پلت فرم تجارت الکترونیکی B2B نیجریه قبل از دور اول اخراج در سپتامبر 2022 ، بیش از 2،000 نفر را در اختیار داشت. Alerzo 15 ٪ از نیروی کار تمام وقت خود را اخراج کرده است ، این شرکت در تاریخ 6 مارس تأیید کرد و حدود 800 کارمند را در این کشور قرار داد. استارت آپ.

مغزی

اعلام شده در تاریخ 1 مارس ، این شرکت 15 ٪ از نیروی کار خود را رها می کند - تقریباً 285 کارمند.

وادیمو

در تاریخ 1 مارس ، Waymo Alphabet امسال دور دوم اخراج ها را صادر کرد. همراه با کاهش اولیه در ماه ژانویه ، شرکت فناوری خود رانندگی 8 ٪ یا 209 کارمند را از نیروی کار خود رها کرده است.

کار فکر

در تاریخ 1 مارس ، این شرکت حدود 4 ٪ از نیروی کار جهانی خود را اخراج کرد - تقریباً 500 کارمند.

فوریه 2023

توییتر

این شرکت در 26 فوریه اعلام شد ، این شرکت بیش از 200 کارمند از جمله استر کرافورد ، هارالدور تورلیفسون و لی کالور را اخراج کرد. از آنجایی که موسک در اکتبر سال گذشته توییتر را به دست گرفت ، مبلغ این شرکت بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

پوشمارک

در 24 فوریه اعلام شد ، Poshmark با TechCrunch تأیید کرد که کمتر از 2 ٪ از نیروی کار خود تحت تأثیر قرار گرفته است ، در درجه اول در ایالات متحده این شرکت تقریباً 800+ کارمند دارد.

آزمایشگاههای سبز

ما در مورد چند آزمایشگاه سبز برای اخراج کارکنان خود ، رقم دقیقی نداریم. Green Labs به TechCrunch تأیید کرد که در حال انجام دور از اخراج است که می تواند حداقل 50 ٪ از نیروی کار خود را تحت تأثیر قرار دهد.

Chipper Cash

در تاریخ 20 فوریه اعلام شد ، سکوی پرداخت مرزی آفریقا فقط 10 هفته پس از کاهش تقریبا 12.5 ٪ از نیروی کار خود ، دور دوم اخراج را انجام داد. Chipper Cash تقریباً یک سوم از نیروی کار خود ، حدود 100 کارمند را تسکین داد.

Evernote

در 17 فوریه ، این شرکت تأیید کرد که 129 نفر را خاموش کرد.

جومیا

در 16 فوریه اعلام کرد که 20 ٪ از کارمندان خود یا بیش از 900 موقعیت را در 11 بازار خود در Q4 از سال 2022 کاهش داده است.

کاروان

در تاریخ 16 فوریه اعلام کرد که دفتر آتلانتا خود را خاموش کرده و کارگران را به عنوان بخشی از بازسازی اخراج می کند. این سومین بار در کمتر از یک سال است که این شرکت کارگران را اخراج کرده است.

اسپرینکلر

در 15 فوریه اعلام کرد که 4 ٪ از نیروی کار جهانی خود - یا بیش از 100 کارمند - تأثیر خواهد گذاشت.

من ربات هستم

در تاریخ 13 فوریه اعلام کرد که 7 ٪ از نیروی کار خود ، تقریباً 85 کارمند را تخفیف خواهد داد.

تویلیو

در 13 فوریه اعلام کرد که حدود 17 ٪ از نیروی کار جهانی خود ، حدود 1400 نفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

GitHub

اعلام شده در 9 فوریه ، 10 ٪ از کارکنان آن تا پایان سال مالی شرکت تحت تأثیر قرار می گیرند. قبل از این اعلامیه ، که برای اولین بار توسط Fortune گزارش شده بود ، Github حدود 3000 کارمند داشت.

یاهو

در 9 فوریه ، 20 ٪ از کارکنان خود اعلام شد و 1600 کارمند را در تجارت ADTECH خود تحت تأثیر قرار داد. یاهو شرکت مادر به TechCrunch است.

GitLab

در 9 فوریه اعلام کرد که 7 ٪ از سهام خود را کاهش می دهد. دور افزونگی ها در حدود 114 نفر تأثیر خواهد گذاشت ، هرچند که این رقم خاص از 9 فوریه به تعداد واقعی آن بستگی دارد.

تایید کنید

در 8 فوریه اعلام کرد که این کار را با 19 ٪ یا حدود 500 کارمند کاهش می دهد و واحد رمزنگاری خود را خاموش می کند.

بزرگنمایی

کاهش 15 ٪ از کارمندان خود یا 1300 نفر را در 7 فوریه اعلام کرد.

VinFast

Vinfast چند کارمند را قطع نکرده است ، اما یک پست LinkedIn از یک کارمند سابق گفت: "نزدیک به 35 نقش" تحت تأثیر قرار گرفته است. در 6 فوریه اعلام شد.

دل

در 6 فوریه اعلام شد و 6،650 نفر یا 5 ٪ از نیروی کار در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داد.

سفر به اینجا و آنجا

در تاریخ 2 فوریه ، 10 ٪ از کارمندان - حدود 42 کارمند اعلام شد.

پینترست

در تاریخ 2 فوریه ، 150 کارمند تأثیر گذاشت. این دومین حرکت شغلی در طی چند هفته از دور اول دسامبر 2022 است.

ریویان

در اول فوریه اعلام شد و 6 ٪ از نیروی کار خود را برای دومین بار در کمتر از یک سال کاهش داد.

ژانویه 2023

فن آوری های SOFI

در تاریخ 31 ژانویه اعلام شد ، 65 شغل یا حدود 5 ٪ از نیروی کار 1300 نفره خود را قطع کرد. اولین بار توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

نت اپ

در تاریخ 31 ژانویه اعلام شد و 8 ٪ از کارکنان آن را تحت تأثیر قرار داد - حدود 960 نفر.

گروه

با تأثیر 500 کارمند دیگر که در تاریخ 31 ژانویه اعلام شد. این شرکت بيان کرد این مجموعه جدید از اخراج ها در دو چهارم اول سال 2023 پخش می شود.

غذاهای غیرممکن

بلومبرگ ابتدا گزارش داد که 20 ٪ از کارکنان آن ، بیش از 100 کارمند تأثیر می گذارد.

پی پال

در تاریخ 30 ژانویه اعلام شد ، حدود 2،000 کارمند تمام وقت یا 7 ٪ از نیروی کار آن تحت تأثیر قرار گرفتند.

ورود

در تاریخ 30 ژانویه با یک مدیرعامل تازه منصوب ، 50 ٪ از نیروی کار خود را کاهش داد - 800 کارمند در سطح جهان.

وادیمو

با توجه به اطلاعات و چندین پست در LinkedIn و Blind ، واحد فناوری خودران در زیر الفبای در 24 ژانویه کارگران را خاموش کرد. هنوز مشخص نیست که تعداد زیادی از کارمندان Waymo تحت تأثیر قرار می گیرند.

Spotify

در 23 ژانویه اعلام شد و حدود 6 ٪ از نیروی کار جهانی خود را تحت تأثیر قرار داد - حدود 600 کارمند.

الفبا

شرکت مادر گوگل اعلام کرد که در 21 ژانویه 6 ٪ از نیروی کار جهانی خود را تخفیف داده و معادل 12000 کارمند است. این کاهش ها بر تقسیمات مانند منطقه 120 ، انکوباتور داخلی Google و بخش رباتیک الفبای ، ذاتی تأثیر می گذارد.

فندوم

این شرکت سرگرمی در 20 ژانویه تعداد نامشخصی از کارمندان را تحت تأثیر قرار داده است. براساس گزارش Variety ، این شرکت حدود 500 نفر را استخدام می کند و اخراج ها تقریباً 10 ٪ از کارکنان خود را در سایت های مختلف تحت تأثیر قرار داده است.

سوئیگی

اعلام کرد که قصد دارد 380 شغل را در 20 ژانویه خاموش کند و بازار گوشت خود را خاموش کند.

سوفوس

در 18 ژانویه اعلام شد ، 10 ٪ از نیروی کار جهانی خود ، حدود 450 نفر رها شدند.

مایکروسافت

همانطور که در 18 ژانویه اعلام شد ، 10،000 کارمند تحت تأثیر قرار می گیرند.

مکانیکی

70 ٪ از نیروی کار خود را در 18 ژانویه خاموش کرد.

پاک کننده

در 17 ژانویه اعلام شد و 30 ٪ از کارمندان را در همه تیم ها تحت تأثیر قرار داد.

ShareChat

در 15 ژانویه اعلام شد ، شركت فقط یك ماه پس از حذف بیش از 100 نقش ، 20 ٪ از نیروی كار خود - یا بیش از 400 کارمند - را اخراج کرد.

اسمارت نیوز

در 12 ژانویه اعلام کرد که 40 ٪ از نیروی کار ایالات متحده و چین یا حدود 120 نفر کاهش یافته است.

ذاتی

شرکت نرم افزاری ربات Alphabet ، Intrinic ، 40 کارمند TechCrunch را که در 12 ژانویه تأیید شده است ، خاموش می کند.

چراغ سبز

راه اندازی FinTech که کارت های بدهی را به بچه ها ارائه می دهد ، در 12 ژانویه 104 کارمند را اخراج می کند یا بیش از 21 ٪ از کل تعداد 485 کارمند آن.

کارما شغلی

یادگیری پلت فرم ناوبری شغلی کارما در 12 ژانویه 22 نفر دیگر را در نیروی کار جهانی و داخلی خود اخراج کرد.

DirectTV

اعلام شد در 12 ژانویه قصد دارد حدود 10 ٪ از کارمندان مدیریت خود را در تاریخ 20 ژانویه کنار بگذارد.

انفورماتیک

در 11 ژانویه گزارش داد که 7 ٪ از نیروی کار خود یا 450 کارمند در سطح جهان را تخفیف خواهد داد.

کارتا

در 11 ژانویه اعلام شد ، بستر مدیریت سهام 10 ٪ از کارمندان خود را کاهش داد. با قضاوت بر اساس داده های LinkedIn ، اخراج می تواند حدود 200 کارمند را تحت تأثیر قرار دهد.

شهروند

تأثیر 33 نفر از کارمندان در 11 ژانویه.

کوین بیس

برای کاهش 950 شغل یا حدود 20 ٪ از نیروی کار خود ، و خاموش کردن "چندین" پروژه ، در 10 ژانویه اعلام شد. این دومین دور از اخراج های مهم در بورس رمزنگاری است ، که 18 ٪ از نیروی کار خود را از بین برد یا تقریباً 1100 در ژوئن گذشته مشاغل.

سوپر نادر

NFT Marketplace در حال کاهش 30 ٪ از کارمندان خود است که در تاریخ 6 ژانویه اعلام شد.

آمازون

در 5 ژانویه اعلام شد و بیش از 18000 نقش را از بین برد. این اعلامیه در نوامبر سال 2022 دور اخراج های قبلی اعلام شده را گسترش می دهد. در 19 ژانویه ، این شرکت اعلام کرد که به Amazonsmile پایان می دهد.

نیروی فروش

در 4 ژانویه اعلام کرد که 10 ٪ از نیروی کار خود را کاهش می دهد و بیش از 7000 کارمند را تحت تأثیر قرار می دهد. یک ماه بعد ، برخی از کارمندان Salesforce به تازگی فهمیدند که آنها نیز بخشی از اعلامیه اخراج 10 ٪ هستند.

Vimeo

در تاریخ 4 ژانویه اعلام شد و 11 ٪ از نیروی کار خود را کاهش داد.

یادداشت ویرایشگر: ناتاشا ماسکارنهااس در این مجموعه نقش داشته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است