متن خبر

فناوری جدید تحویل انرژی می تواند سالانه ده ها میلیون دلار برای گوگل و مایکروسافت صرفه جویی کند. PD عمودی تا 3KA می تواند 10٪ کاهش تلفات را فعال کند

فناوری جدید تحویل انرژی می تواند سالانه ده ها میلیون دلار برای گوگل و مایکروسافت صرفه جویی کند. PD عمودی تا 3KA می تواند 10٪ کاهش تلفات را فعال کند

شناسهٔ خبر: 787383 -




پلت فرم تحویل برق عمودی کرسندو
(اعتبار تصویر: Empower Semiconductor)

به خوبی شناخته شده است که سیستم‌های سنتی تحویل انرژی در تلاش هستند تا با انرژی مورد نیاز تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته سازگاری داشته باشند. معماری های موجود به مراحل بزرگ قدرت و بانک های خازن بزرگی که فضای قابل توجهی را روی PCB اشغال می کنند، متکی هستند. این راه‌اندازی منجر به تلفات انرژی بالا و محدود کردن کارایی می‌شود و مانعی برای پشتیبانی از آخرین بارهای کاری هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. این موضوع به‌ویژه برای غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل که سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت‌های هوش مصنوعی و مرکز داده انجام می‌دهند، مرتبط است.

Empower Semiconductor یک پلت فرم جدید تحویل انرژی عمودی Crescendo را برای مقابله با این چالش ها با حذف نیاز به بانک های خازن و تحویل انرژی به طور مستقیم به تراشه های هوش مصنوعی معرفی کرده است. با قرار دادن سیستم PD مستقیماً در زیر پردازنده، تلفات برق مرتبط با طراحی های سنتی کاهش می یابد و راندمان کلی بهبود می یابد.

پلتفرم جدید از فناوری اختصاصی FinFast این شرکت برای ارائه توان مقیاس پذیر و بر اساس تقاضا برای دامنه های برق تا 3000A استفاده می کند که آن را برای نیازهای رو به رشد مراکز داده مدرن مناسب می کند.

فقط شروع

«نیازمندی‌های شتاب‌دهنده انرژی هوش مصنوعی به مراتب از توانایی راه‌حل‌های قدرت جانبی امروزی، هم از نظر مقیاس و هم در سرعت، پیشی می‌گیرد. تیم فیلیپس، بنیانگذار و مدیر عامل Empower Semiconductor، گفت: در توسعه پلتفرم Crescendo، Empower به نسل‌های پردازنده‌های هوش مصنوعی جدید این امکان را می‌دهد تا به اهداف عملکرد خود دست یابند و در عین حال کارآمد و باحال هستند.

"با این مقدمه، ما در حال ارائه کارآمد برق عمودی واقعی برای مشتریان خود هستیم – و این تازه آغاز راه است، زیرا پلتفرم Crescendo اجازه می دهد تا انتقال نیرو به طور مستقیم به پردازنده در تراکم منبع تغذیه بیش از 5A/mm 2 ادغام شود و Empower را به عنوان رهبر فناوری متمایز کند.

Empower او میگوید که فناوری آن 5 برابر چگالی توان بالاتر و بیش از 10 درصد کاهش تلفات برق را ارائه می‌دهد و بیش از 8 مگاوات تلفات برق را در مراکز داده با 100000 CPU کاهش می‌دهد.

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است