متن خبر

فناوری انقلابی Wi-Fi که می‌تواند دو مایل را پوشش دهد و ماه‌ها روی باتری‌های سکه‌ای کار کند، به نقطه عطف مهمی رسید – HaLow پس از هشت سال انتظار اولین سخت‌افزار را دریافت کرد، اما رقبای زیادی دارند.

فناوری انقلابی Wi-Fi که می‌تواند دو مایل را پوشش دهد و ماه‌ها روی باتری‌های سکه‌ای کار کند، به نقطه عطف مهمی رسید – HaLow پس از هشت سال انتظار اولین سخت‌افزار را دریافت کرد، اما رقبای زیادی دارند.

شناسهٔ خبر: 448627 -




مورس میکرو هالو
(اعتبار تصویر: مورس میکرو)

HaLow فناوری‌ای است که ما در طول سال‌ها چندین بار آن را پوشش داده‌ایم، از سال 2016 شروع شد ، زمانی که ما در مورد برنامه گفت نی جدید Wi-Fi با هدف خاص اینترنت اشیا گزارش دادیم.

هشت سال بعد، و به نظر می رسد که این فناوری بالاخره پس از اینکه مورس میکرو ، اخیرا اولین برنامه زنده وای فای HaLow، 802.11ah در جهان را با برد 3 کیلومتر به نمایش گذاشت، در حال به ثمر نشستن است و رکوردی را برای یک تماس تصویری دوربرد ثبت کرد. تقریباً دو مایل گسترش یافت.

HaLow یک نسخه کم مصرف و دسترسی طولانی مدت از Wi-Fi بر اساس استاندارد IEEE 802.11ah است. این در محدوده زیر گیگاهرتز (850-950 مگاهرتز) عمل می کند که به آن اجازه می دهد به موانع، دیوارها و ساختمان ها نفوذ کند و به آن اجازه می دهد تعداد بیشتری از دستگاه های اینترنت اشیا را در فواصل بسیار طولانی تر و با استفاده از توان بسیار کمتر متصل کند. این معادل 10 برابر محدوده، 100 برابر منطقه پوشش و 1000 برابر حجم فناوری های سنتی Wi-Fi است.

سه کیلومتری

نمایش مورس میکرو که توسط یک سیستم روی تراشه (SoC) خودش تسهیل شد، در محله Ocean Beach در سانفرانسیسکو برگزار شد و توانایی هالو را برای رسیدن به مسافت های طولانی در شرایط چالش برانگیز و دنیای واقعی به نمایش گذاشت. در زمانی که آزمایش به سه کیلومتر رسید، سرعت از 17 مگابیت در ثانیه در 250 متر به 1 مگابیت در ثانیه کاهش یافت، اما همچنان برای ادامه تماس به اندازه کافی خوب بود.

HaLow فقط در مورد فاصله نیست. قابلیت های صرفه جویی در انرژی این فناوری می تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد، به خصوص برای دستگاه هایی که با باتری های سکه ای کار می کنند و به آنها اجازه می دهد ماه ها بدون تغییر باتری کار کنند.

مایکل دنیل، یکی از بنیانگذاران، گفت: «دمو موفق ما از تماس ویدیویی Wi-Fi HaLow در طول سه کیلومتر در یک محیط شهری سخت و واقعی، نقطه عطف مهمی برای اتصال Wi-Fi است که نشان‌دهنده دسترسی باورنکردنی پروتکل بی‌سیم است. مدیرعامل مورس میکرو. Wi-Fi HaLow با برد بی‌نظیر، مصرف انرژی کم استثنایی و توان عملیاتی فوق‌العاده، پیشرو در چشم‌انداز اینترنت اشیا است.

همانطور که غیرقابل انکار این است، HaLow رقبایی دارد، از جمله بارزترین آنها LoRa/LoraWAN (برد بلند) که همچنین قدرت کم، برد وسیع و اتصال مقرون به صرفه را ارائه می دهد و در زمین های طولانی و دشوار عملکرد خوبی دارد. همچنین NB-IoT (NarrowBand-Internet of Things) وجود دارد که توسعه LTE است که می تواند ارتباطات با پهنای باند کم را در شبکه های تلفن همراه دارای مجوز ارائه دهد.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است