متن خبر

فضای تاریک در حال ساخت یک دستکش بوکس با موتور موشک است تا زباله ها را از مدار خارج کند

فضای تاریک در حال ساخت یک دستکش بوکس با موتور موشک است تا زباله ها را از مدار خارج کند

شناسهٔ خبر: 465108 -




فضای تاریک مستقر در پاریس با پلتفرم متحرک خود که برای پرتاب، اتصال به و در نهایت خارج کردن اشیاء غیرهمکار در فضا طراحی شده است، مشکلات دوگانه زباله و درگیری در مدار را بر عهده گرفته است.

کلاید لاهین، مدیرعامل دارک بيان کرد که این شرکت در نظر دارد به "تیم فضایی SWAT" تبدیل شود.

این استارت‌آپ سه ساله در حال توسعه Interceptor است، فضاپیمایی که اساساً یک دستکش بوکس با موشک است که می‌تواند در کوتاه‌مدت به فضا پرتاب شود تا به آرامی یک شی منحرف را از مدارش به بیرون پرتاب کند.

رهگیر خود از یک هواپیمای مخصوص پرتاب می شود. بسیار شبیه پرتاب ویرجین گالاکتیک، این هواپیما موشک را به بالای اتمسفر پرآشوب پایین می برد، جایی که می تواند رها شود و مشتعل شود. هنگامی که موشک به مجاورت جسم مورد نظر می رسد، فضاپیما جدا می شود و از حسگرها و نیروی محرکه آن برای یافتن و نزدیک شدن به آن استفاده می کند. هنگامی که به درستی ردیف شود، Interceptor با "افکتور" بالشتکی خود به جسم فشار می آورد و در نهایت آن را از مدار خارج می کند.

لاهین گفت: «تمام بخش فضایی برای انجام مأموریت‌های برنامه‌ریزی‌شده و طولانی سازمان‌دهی شده است. .. اما دفاع مداری بیشتر مربوط به مأموریت‌های برنامه‌ریزی نشده و کوتاه است». او توضیح داد که از این نظر، رهگیر «بیشتر شبیه یک موشک دفاع هوایی است». باید همیشه آماده باشد. هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد.»

با این حال، بر خلاف یک موشک واقعی یا سلاح ضد ماهواره، ضربه ملایم رهگیر، میدان زباله یا هیچ گونه اثرات خطرناک و غیرقابل پیش بینی دیگری ایجاد نمی کند.

فضای تاریک توسط Laheyne و CTO Guillaume Orvain، مهندسانی که دندان های خود را در توسعه دهنده موشک چند ملیتی MBDA برش دادند، تأسیس شد. این تجربه کاری در کانسپت رهگیر که برای عملیات در حال آماده‌سازی، مشابه سامانه‌های موشکی طراحی شده است، می‌درخشد. به همین دلیل است که دارک در حال توسعه پلتفرم راه اندازی خود است: برای اطمینان از آمادگی برای شرکت های دفاعی، عمرانی و تجاری در یک لحظه، لاهین گفت.

از بنیانگذاران فضای تاریک، کلاید لاهین و گیوم اوروین. اعتبار تصویر: تاریک

دارک یک دور سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری را در سال 2021 بست، با جدول سقفی که از سرمایه گذاران اروپایی از جمله سرمایه گذار اصلی Eurazeo تشکیل شده است. این تیم دیروز یک تمدید 6 میلیون دلاری، از جمله مشارکت اولین سرمایه گذار مستقر در ایالات متحده، Long Journey Ventures را بست. (این صندوق توسط آریل زاکربرگ، خواهر کوچکتر مارک زاکربرگ، بنیانگذار متا، رهبری می شود.)

این شرکت قبل از اینکه بتواند چیزی شبیه به یک موشک از کار افتاده مرحله دوم را از مدار خارج کند، کار زیادی در پیش دارد. Dark بر توسعه سیستم‌های حیاتی مانند موتور و نرم‌افزار برودتی متمرکز شده است. اکنون این تیم تمرکز خود را بر روی توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای نوع ماموریت‌های برنامه‌ریزی نشده و سریعی که Interceptor اجرا می‌کند، تغییر می‌دهد، مانند تشخیص و ردیابی مسافت‌های طولانی، الگوریتم‌های پرواز مستقل، و سیستمی برای ورود مجدد کنترل‌شده قابل اعتماد.

این تیم همچنین باید یک هواپیما را بازسازی کند - که لاهین تخمین زده است که می تواند 50 میلیون دلار یا تقریباً قیمت ساخت یک سکوی پرتاب جدید هزینه داشته باشد - و کل سکو را برای یک ماموریت نمایشی در سال 2026 آماده کند.

این ماموریت بسیاری از فناوری‌های اصلی پلتفرم تمام‌مقیاس را تأیید می‌کند، اگرچه در واقع هدف آن خارج کردن یک جسم نیست، فقط یکی را لمس می‌کند. حتی این فوق‌العاده جاه‌طلبانه است: هیچ شرکتی هنوز عملیات‌های به اصطلاح قرار ملاقات و مجاورت را انجام نداده است، یعنی نزدیک شدن به یک شی دیگر در فضا و تعامل با آن.

دومین ماموریت نمایشی، که در حال حاضر برای سال 2027 برنامه ریزی شده است، شامل تلاش برای خارج کردن مدار است . اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت شروع به تخلیه اشیاء برای سازمان های غیرنظامی متحد خواهد کرد. تا آنجایی که مشتریان دفاعی می‌گویند، "امیدواریم که مجبور نباشیم از آن استفاده کنیم."

من سال‌هاست که موشک می‌کنم، و موضوع همیشه یکسان است: اگر ابتدا از آن استفاده کنید، یک عمل جنگی است. اگر شما دوم هستید، این یک عمل دفاعی است. اگر بتوانید این کار را انجام دهید و مردم بدانند که می توانید آن را انجام دهید، این یک منصرف کردن است. ایده آل منصرف کردن است، سیستمی که درگیری را غیرقابل تصور می کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است