فروشگاه TikTok، پیشنهاد مد لوکس دست دوم خود را به بریتانیا گسترش می دهد
فروشگاه TikTok، بازار تجارت اجتماعی TikTok، یک دسته لوکس دست دوم را در بریتانیا راهاندازی میکند و آن را در رقابت نزدیکتر با RealReal، Vestiaire Collective، Depop، Poshmark، و Mercari قرار میدهد. این پیشنهاد قبلاً بیش از شش ماه است که در فروشگاه TikTok ایالات متحده وجود دارد.
دسته جدید به مشتریان در بریتانیا امکان میدهد تا لباسهای گرانقیمت، کیفهای دستی طراحان و سایر لوازم جانبی متعلق به قبل را بدون خروج از برنامه TikTok خریداری کنند. در زمان عرضه، تنها پنج برند بریتانیایی از جمله Sellier، Luxe Collective، Sign of the Times، HardlyEverWornIt و Break Archive در دسترس هستند.
از زمان راهاندازی فروشگاه TikTok در سال ۲۰۲۲، این پلتفرم حدود ۱ میلیارد دلار یا بیشتر محصولات فروخته است. با این حال، علیرغم موفقیت آن، برخی استدلال میکنند که فروشگاه TikTok در حال خراب کردن برنامه کوتاهمدت اشتراکگذاری ویدیو است و ادعا میکند که محصولات تقلبی و بیکیفیت بازار را پر کرده است. تقلبی بزرگترین خطر در هنگام خرید آنلاین کالاهای لوکس متعلق به قبل است، حتی بزرگترین غول های تجارت الکترونیک (آمازون، eBay و دیگران) با مشکلات اصالت روبرو هستند.
مانند همه بازارهای فروش مجدد، فروشگاه TikTok یک خطمشی ضد جعل دارد که اگر ثابت شود فروشنده کالای تقلبی را فروخته است، بازپرداخت کامل وجه را تضمین میکند. بلومبرگ اخیرا گزارش داد که این شرکت در حال مذاکره با شرکت کالاهای لوکس LVMH برای کمک به مقابله با جعل است.
همه برندهای دست دوم در TikTok Shop ایالات متحده ملزم به داشتن گواهینامه از احراز هویت شخص ثالث هستند. TikTok با سرویسهای احراز هویت Entrupy و Real Authentication همکاری میکند تا اطمینان حاصل کند که کیفهای دستی طراح در پلتفرم واقعی هستند.
در همین حال، یکی از سخنگویان TikTok به TechCrunch بيان کرد که پنج برند بریتانیایی همگی فرآیند احراز هویت داخلی خود را دارند. آنها نمی گویند که چه زمانی شروع به پذیرش سایر مارک های دست دوم می کند.
راهاندازی دستههای لوکس دست دوم فروشگاه TikTok یک حرکت استراتژیک برای ورود به بازار رو به رشد اقلام لوکس از قبل است. بازار لوازم لوکس دست دوم یک تجارت چند میلیارد دلاری پر رونق است که در سال 2023 به ارزش 49.3 میلیارد دلار (45 میلیارد یورو) اقلام طراح دست دوم در سراسر جهان فروخته شد.
علاوه بر این، این گسترش با روند فزاینده افرادی که از مد محبوب استقبال میکنند همسو میشود و راههای جدیدی را برای برندهای دست دوم در بریتانیا برای دستیابی به پایگاه مشتریان گستردهتری باز میکند. محبوبیت مد دست دوم در TikTok مشهود است، با بیش از 144000 پست TikTok با استفاده از هشتگ #secondhandfashion که تقریباً 1.2 میلیارد بازدید داشته است.
اطلاعیه امروز پس از تصویب لایحه ای توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده منتشر می شود که در آن ByteDance ملزم به فروش TikTok می شود در غیر این صورت با ممنوعیت در ایالات متحده مواجه می شود، لایحه ای که به نظر می رسد در سنا مورد حمایت قرار می گیرد. ممنوعیت یک ضربه جدی برای بازرگانان آمریکایی است که در این برنامه می فروشند. به گفته این شرکت، اپلیکیشن اشتراکگذاری ویدیوی کوتاه ۱۴.۷ میلیارد دلار برای کسبوکارهای کوچک تا متوسط در سال ۲۰۲۳ درآمد داشته است.
ارسال نظر