متن خبر

فرودگر SLIM ژاپن در حالی که در انتظار پرتوهای خورشید است، روی ماه فرود می آید.

فرودگر SLIM ژاپن در حالی که در انتظار پرتوهای خورشید است، روی ماه فرود می آید.

شناسهٔ خبر: 444877 -




اولین فرودگر ماه ژاپن پس از اینکه سلول‌های خورشیدی آن قادر به تولید برق نبودند، رسماً روی ماه خاموش شد، اگرچه آژانس فضایی این کشور بيان کرد که احتمال چرخش چیزها با تغییر جهت پرتوهای خورشید وجود دارد.

ژاپن هفته گذشته زمانی که فرودگر آن به نام Smart Lander for Investigating Moon (SLIM) هفته گذشته با موفقیت بر روی سطح ماه فرود آمد، تاریخ ساز شد . اندکی پس از فرود، مدیران این ماموریت توضیح دادند که اگرچه فرود نرم با موفقیت حداقلی همراه بود، سلول های خورشیدی فضاپیما نیرو تولید نمی کردند.

به‌روزرسانی‌ای که دیروز در X منتشر شد، به نظر می‌رسد که تأیید می‌کند که ناهنجاری سلول‌های خورشیدی به یک مشکل «نگرش» یا اشاره‌کردن به فضاپیما مربوط می‌شود، برخلاف برخی مشکلات الکتریکی یا مکانیکی با خود سلول‌های خورشیدی.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) در این به‌روزرسانی گفت : «طبق داده‌های تله‌متری، سلول‌های خورشیدی SLIM رو به غرب هستند. پس اگر نور خورشید از سمت غرب به سطح ماه بتابد، امکان تولید نیرو وجود دارد و ما برای بهبودی آماده می شویم. SLIM فقط می تواند با انرژی از سلول های خورشیدی کار کند.

در همین حال، JAXA اعلام کرد که طبق برنامه ریزی برای جلوگیری از تخلیه بیش از حد، باتری در سطح توان 12 درصد قطع شده است.

ژاپن می تواند تعداد انگشت شماری از پیروزی های مهم دیگر را در این ماموریت به حساب آورد، حتی اگر سلول های خورشیدی هرگز نتوانند به اندازه کافی برای عملیات بازیابی شارژ شوند. مقامات گفتند که آژانس "داده های زیادی" از فرود فرود و روی سطح ماه به دست آورده است. علاوه بر این، دو مریخ نورد که در کاوشگر بودند با موفقیت بر روی سطح مستقر شدند.

آژانس هنوز اعلام نکرده است که چرا فضاپیما در جهت درست فرود نیامده است، اما مقامات JAXA در حال آماده سازی به روز رسانی اضافی در مورد وضعیت فضاپیما در پایان هفته هستند.

آژانس گفت: «اگرچه نگرش پس از فرود طبق برنامه پیش نرفت، اما ما خوشحالیم که توانستیم [sic] به دستاوردهای زیادی برسیم و خوشحالیم که با موفقیت فرود آمدیم». ما همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها هیجان زده هستیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است