متن خبر

فرودگر ماه Astrobotic فردا در جو زمین می سوزد

فرودگر ماه Astrobotic فردا در جو زمین می سوزد

شناسهٔ خبر: 443692 -




فرودگر ماه Astrobotic فردا بعدازظهر بر فراز قسمتی دورافتاده از اقیانوس آرام جنوبی وارد جو زمین خواهد شد و ماموریت فرود ناموفق بر ماه را به پایان خواهد رساند.

طبق مختصات Astrobotic که در به‌روزرسانی روز چهارشنبه منتشر شده است، انتظار داریم که که کاوشگر قمری Peregrine در حدود ساعت 4 بعد از ظهر به شرق بر فراز یک بخش خالی از جمعیت اقیانوس در نزدیکی فیجی وارد شود. فضاپیما از ورود مجدد جان سالم به در نخواهد برد. این شرکت بيان کرد که با ناسا برای نظارت بر مسیر ورود مجدد آن و اطمینان از ایمن بودن و قابل پیش بینی بودن ورود مجدد Peregrine همکاری داشته است.

Astrobotic مستقر در پیتزبورگ از زمان پرتاب آن در Vulcan Centaur متعلق به United Launch Alliance در 8 ژانویه به‌روزرسانی‌های مکرر را در مورد کاوشگر قمری Peregrine ارائه کرده است. در حالی که پرتاب بدون هیچ مشکلی انجام شد، Astrobotic یک ناهنجاری در فضاپیما را تنها چند ساعت پس از استقرار در این فضاپیما گزارش کرد. مدار.

منبع این ناهنجاری یک نشت مداوم پیشران بود که مانع از آن می شد که پرگرین آرایه های خورشیدی خود را به سمت خورشید بگیرد. در حالی که مهندسان Astrobotic در جهت دهی مجدد آرایه ها موفق بودند، این شرکت بعداً بيان کرد که مشکوک است که علت اصلی این مشکل نشت مهم پیشرانه در سیستم پیشرانه باشد. این احتمالاً به دریچه ای در سیستم فشار وارد شد که بسته نشد.

این شرکت تایید کرد که به دلیل نشت روز بعد ، "هیچ احتمالی برای فرود نرم روی ماه وجود ندارد" .

Astrobotic طول عمر ماموریت را بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می شد افزایش داده است: همان روزی که شرکت تأیید کرد یک فرود روی ماه از جدول خارج شده است، تخمین زد که فضاپیما فقط 40 ساعت پیشران باقی مانده است. اما تا فردا که دوباره وارد جو شود، Peregrine بیش از ده روز در فضا کار خواهد کرد.

به دلیل نشت پیشران، Astrobotic بيان کرد که یک فرآیند دو مرحله ای برای مانور دادن فضاپیما به مسیر پیش بینی شده برای ورود مجدد ابداع کرده است. در مرحله اول، شرکت پنج موتور اصلی را با پالس های بسیار کوتاه روشن کرد، زیرا سوختگی طولانی تر به دلیل نشت از روی میز برداشته شد. Peregrine به طور کلی 23 موتور اصلی کوچک سوخته است.

این شرکت همچنین "نگرش" یا جهت گیری فضاپیما را تنظیم کرد، به طوری که پیشران نشت کننده Peregrine را به سمت اقیانوس آرام جنوبی منتقل کرد.

Astrobotic در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت: "روش هایی که تیم اجرا کرد برای به حداقل رساندن خطر ورود زباله به زمین بود." Astrobotic همچنان به همکاری نزدیک با ناسا و سایر مقامات دولتی مربوطه ادامه می‌دهد تا همه را در جریان قرار دهد و در صورت لزوم بازخورد دریافت کند.

علیرغم اینکه شرکت به هدف ماموریت خود دست نیافته است، Astrobotic بيان کرد که قادر است داده های ارزشمندی را از بسیاری از محموله های موجود در هواپیما دریافت کند. بخشی از این محموله ها ابزارهای علمی و سایر تحقیقات ناسا بودند که در قراردادی 79.5 میلیون دلاری که در سال 2019 به Astrobotic اعطا شد، از این مأموریت حمایت کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است