متن خبر

فرودگر ماه ژاپنی فرود آمد و فضای Axiom سومین ماموریت خود را با SpaceX انجام داد

فرودگر ماه ژاپنی فرود آمد و فضای Axiom سومین ماموریت خود را با SpaceX انجام داد

شناسهٔ خبر: 444874 -




سلام و به TechCrunch Space خوش آمدید. عجب هفته ای! برای دومین هفته متوالی اخبار فرودگر ماه را برای گزارش داریم. به علاوه، آخرین به‌روزرسانی در مورد فرودگر Peregrine Astrobotic، اخبار برنامه Artemis و اولین پرتاب خدمه سال.

آیا می خواهید با یک نکته ارتباط برقرار کنید؟ به آریا به آدرس aria.techcrunch@gmail.com ایمیل بزنید یا به شماره 3988-937-512 برای من پیام ارسال کنید. همچنین می توانید یادداشتی را برای کل خدمه TechCrunch در tips@techcrunch.com ارسال کنید. برای ارتباطات ایمن تر ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل در اینجا ) و پیوندهایی به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده است.

داستان هفته

چگونه داستان هفته می تواند چیزی غیر از SLIM (کاوشگر هوشمند برای تحلیل ماه)، فرودگر ماه ژاپنی که روز جمعه بر روی ماه فرود آمد، باشد؟

این امر ژاپن را به پنجمین کشوری تبدیل می کند که فرودگر را روی ماه قرار داده و به جمع ایالات متحده، چین، روسیه و هند می پیوندد. آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) تایید کرد که آنها داده های تله متری را از SLIM درست بعد از ساعت 10:20 صبح به وقت شرقی دریافت کرده اند.

در حالی که فرود موفقیت آمیز بود، متأسفانه همه طبق برنامه پیش نرفتند: JAXA بعداً بيان کرد که سلول های خورشیدی فرودگر در حال حاضر برق تولید نمی کنند، به این معنی که طول عمر ماموریت بسیار کاهش می یابد. مقامات JAXA در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که احتمال کمی وجود دارد که سلول‌های خورشیدی بتوانند با تغییر زاویه خورشید شارژ شوند، اما این بستگی به این دارد که علت آن به دلیل یک مشکل اشاره یا برخی ناهنجاری‌های دیگر باشد.

اما حتی با وجود این موضوع، این مأموریت به بخش بزرگی از هدف خود که نشان دادن فرود نرم روی ماه با استفاده از فناوری ناوبری نوری بود، دست یافت. این نوع فناوری جدید می‌تواند به اطمینان از فرودهای «نقطه‌دار» یا فرودهایی با دقت حدود 100 متر بر خلاف بسیاری از کیلومترها کمک کند.

اعتبار تصویر: آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن

نکات برجسته را راه اندازی کنید

ما امسال اولین ماموریت خدمه خود را دیدیم - اما مهمتر از آن، این یک ماموریت کاملا خصوصی بود (مانند یک ماموریت فضانوردی ناسا). Axiom Space سومین ماموریت خود را با شریک پرتاب SpaceX در روز پنجشنبه انجام داد و خدمه با موفقیت در ساعت 5:42 صبح روز شنبه 20 ژانویه به ایستگاه فضایی بین المللی لنگر انداختند.

برنامه Axiom این است که تا سال 2026 به پرواز این ماموریت های خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی با سرعتی حدود دو ماموریت در سال ادامه دهد، زمانی که شرکت امیدوار است اولین ماژول ایستگاه فضایی تجاری خود، درک هاسمن، رئیس ادغام ماموریت و عملیات در Axiom را راه اندازی کند. اسپیس، در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از پرتاب گفت. چهارمین پرواز Axiom، Ax-4، برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده است، اگرچه پنجره پرتاب خاصی اعلام نشده است.

ماموریت اصل 3

اعتبار تصویر: SpaceX

چیزی که می خوانیم

لورن گراش به خوبی برخی از استراتژی های آینده نگر ناسا را ​​با برنامه خدمات بار بار تجاری تجاری ماه (CLPS) ترسیم می کند: کمی ریسک را بپذیرید. این برنامه برای کمک به شروع توسعه سطوح تحویل بار به سطح ماه ایجاد شد و در تضاد شدید با استانداردهای موجود ناسا است.

فرودگر Peregrine متعلق به Astrobotic که با نشت نیروی محرکه مرگبار مواجه شد و مانع از آن شد که فضاپیما شانسی برای فرود بر روی ماه داشته باشد، نتیجه یک جایزه CLPS است. در حالی که Astrobotic این ماموریت را کامل نکرد، گراش توضیح می‌دهد که چگونه ناسا این برنامه را طوری طراحی کرد که نسبت به سایر تلاش‌هایش نسبت به سایر تلاش‌هایش در برابر خطر مقاوم‌تر باشد.

ولکان نجومی مارپیچ. لنگر ماه پر شده در دماغه موشک

کاوشگر اختر رباتیک پرگرین قمری

این هفته در تاریخ فضا

سی و دو سال پیش در این هفته، تحقیقات میکروگرانشی متولد شد. در سال 1992، ناسا اولین آزمایشگاه بین‌المللی میکروگرانش را بر روی شاتل فضایی دیسکاوری راه‌اندازی کرد و تعدادی از تحقیقات و آزمایش‌های علمی را در مورد اثرات صفر G بر روی مواد و موجودات زنده انجام داد. آزمایشگاه تحت فشار بود، پس ماموریت همچنین دارای هفت خدمه بود. آنها پس از هشت روز در فضا به زمین بازگشتند.

خدمه STS-42

اعتبار تصویر: ناسا

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است