متن خبر

فرماندار کالیفرنیا لایحه ممنوعیت کامیون های بدون راننده را وتو کرد

فرماندار کالیفرنیا لایحه ممنوعیت کامیون های بدون راننده را وتو کرد

شناسهٔ خبر: 437087 -




فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، روز جمعه لایحه‌ای را وتو کرد که بر اساس آن یک اپراتور ایمنی انسانی باید هر زمان که کامیون خودران در جاده‌های عمومی این ایالت کار می‌کند، حضور داشته باشد.

پیروزی برای صنعت حمل و نقل خودران پس از تصویب این لایحه در سنای کالیفرنیا در اواسط سپتامبر به دست آمد. این لایحه عملاً کامیون‌های سنگین بدون راننده را از کار کردن به روش طراحی منع می‌ کرد.

نیوسام در نامه خود نوشت: «لایحه مونتاژ ۳۱۶ برای تنظیم و نظارت بر فناوری خودروهای خودمختار سنگین در کالیفرنیا غیر ضروری است، زیرا قانون موجود اختیار کافی برای ایجاد چارچوب نظارتی مناسب را فراهم می کند.

علیرغم اینکه کالیفرنیا میدان نبرد شرکت‌های روبات‌اکسی مانند Waymo و Cruise برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌شان است، برخی از سخت‌گیرانه‌ترین مقررات خودروهای خودران را در کشور دارد.

طبق قوانین تعیین شده توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، شرکت ها برای آزمایش و استقرار در ایالت باید مراحل زیادی از مجوزها را طی کنند. تا به امروز، فقط کامیون های سبک حتی در جاده های عمومی مجاز هستند.

DMV در حال تحلیل لغو ممنوعیت فعلی خود برای آزمایش خودروهای خودران با وزن بیش از ۱۰۰۰۱ پوند در این ایالت است. این آژانس در اوایل سال جاری یک کارگاه عمومی در مورد این موضوع برگزار کرد که قانونگذاران کالیفرنیا را بر آن داشت تا لایحه AB 316 را ارائه کنند. این لایحه اختیارات آتی DMV را برای تنظیم AVها، قدرتی که آژانس از سال ۲۰۱۲ در اختیار دارد، محدود می کرد.

Cecilia Aguiar-Curry عضو مجمع اولین بار این لایحه را در ژانویه ارائه کرد. طرفداران این قانون، از جمله اتحادیه Teamsters، استدلال کردند که ایالت باید کنترل بیشتری بر حذف رانندگان ایمنی از کامیون های خودران داشته باشد تا از کاربران جاده کالیفرنیا محافظت کند و امنیت شغلی رانندگان کامیون را تضمین کند.

من امروز اینجا هستم زیرا گاوین نیوسام قصد دارد به ایمنی ۳۹ میلیون کالیفرنیایی پشت کند و AB 316 را وتو کند، نه تنها هر راننده کالیفرنیایی را در معرض خطر قرار دهد، بلکه فناوری بزرگ را برای حذف صدها هزار شغل باز کند. مایک دی بنه، یکی از اعضای Teamsters Local 70 در اوکلند، در بیانیه ای گفت.

شرکت‌های AV، نمایندگان صنعت و اتاق‌های بازرگانی استدلال می‌کنند که این لایحه نه تنها مانع از پیشرفت فناوری می‌شود که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، بلکه نوآوری زنجیره تامین را محدود کرده و رقابت اقتصادی کالیفرنیا را مختل می‌کند.

نیوسام در نامه خود بیان کرد که به DMV اعتماد دارد تا آزمایشات و عملیات AV ها را در جاده های کالیفرنیا به طور مداوم نظارت کند و مجوزها را در صورت لزوم برای محافظت از ایمنی عمومی به حالت تعلیق درآورد یا لغو کند. او همچنین بیان کرد که متعهد به ایجاد انگیزه در مسیرهای شغلی و آموزش کارگران برای تجهیز آنها به مهارت های مورد نیاز برای تعامل با این فناوری نوظهور است.

نیوسام بیان کرد که او به آژانس توسعه کار و نیروی کار دستور می دهد تا در سال آینده فرآیند ذینفعان را برای تحلیل و توسعه توصیه هایی برای کاهش تأثیر اشتغال بالقوه کامیون های AV هدایت کند.

با توجه به تعهد دیرینه دولت من به پرداختن به چالش های حال و آینده برای کار و کارگران در کالیفرنیا، و چارچوب قانونی موجود که در حال حاضر و به اندازه کافی بر این فناوری خاص حاکم است، این لایحه در حال حاضر مورد نیاز نیست. به این دلایل نمی توانم این لایحه را امضا کنم.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است