متن خبر

فرماندار نیوسام در مورد لایحه SB 1047 هوش مصنوعی کالیفرنیا: “من نمی توانم همه چیز را حل کنم”

فرماندار نیوسام در مورد لایحه SB 1047 هوش مصنوعی کالیفرنیا: “من نمی توانم همه چیز را حل کنم”

شناسهٔ خبر: 756265 -




فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، بيان کرد 38 صورتحساب روی میز او وجود دارد که قوانینی را در مورد هوش مصنوعی در روز سه‌شنبه ایجاد می‌کند، اما یکی از آنها بزرگ‌تر است: SB 1047، صورت‌حساب کالیفرنیا که تلاش می‌کند سیستم‌های هوش مصنوعی را از ایجاد فاجعه جلوگیری کند. برای اولین بار، فرماندار کالیفرنیا طرز فکر خود را در مورد این لایحه بحث برانگیز به اشتراک گذاشت.

به طور خلاصه، او فکر می کند SB 1047 مشکل دارد. نیوسام بيان کرد که به صورت‌حساب‌های هوش مصنوعی علاقه‌مند است که می‌توانند مشکلات امروز را بدون ناراحتی صنعت پررونق هوش مصنوعی کالیفرنیا حل کنند. این برای آینده SB 1047 چندان امیدوارکننده نیست، زیرا هدف آن محافظت در برابر بلایا با مسئول نگه داشتن فروشندگان بزرگ هوش مصنوعی در صورت استفاده از محصولات آنها برای ایجاد آسیب های شدید، مانند خراب کردن زیرساخت های حیاتی است. در همان زمان، امضای این لایحه باعث ناراحتی بخش‌های بزرگی از صنعت هوش مصنوعی می‌شود که می‌خواهند نیوسام این لایحه را وتو کند.

نیوسام در گفتگو با مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce در روز سه‌شنبه، روی صحنه در کنفرانس Dreamforce 2024، گفت: «ما در چند سال گذشته کار کرده‌ایم تا قوانینی منطقی ارائه کنیم که از ریسک‌پذیری پشتیبانی می‌کند، اما نه بی‌احتیاطی. این موضوع اکنون در این فضا چالش برانگیز است، به خصوص در مورد SB 1047، به دلیل نوع تأثیر بسیار بزرگی که قانون می تواند داشته باشد، و تأثیر سرد کننده، به ویژه در جامعه منبع باز.

نیوسام ادامه داد که باید ریسک های قابل اثبات را در مقابل ریسک های فرضی در نظر بگیرد. او بعداً بيان کرد : "من نمی توانم همه چیز را حل کنم. برای چه چیزی حل کنیم؟»

فرماندار به انتقاد بزرگی از SB 1047 برخورد کرد: این لایحه تلاش می‌کند از نقش هوش مصنوعی در رویدادهای تلفات گسترده و رویدادهای امنیت سایبری با هزینه بیش از 500 میلیون دلار جلوگیری کند، اما برای مسئول نگه داشتن شرکت‌های فناوری در قبال چیزی غیر از آن عمل نمی‌کند. منتقدان SB 1047 استدلال کرده‌اند که این لایحه می‌تواند نوآوری را خفه کند، در حالی که نمی‌تواند مشکلات کوتاه‌مدتی را که امروزه سیستم‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند، تنظیم کند.

نیوسام این اظهارات را به اتاقی پر از افرادی که در یک کنفرانس فناوری سازمانی در قلب سانفرانسیسکو شرکت می کردند، ارائه کرد. در اکثر کنفرانس‌های فناوری که اخیراً در آن شرکت کرده‌ام، صدای زمزمه‌هایی در خط حمام درباره مشکلات فراوان SB 1047 می‌شنوید. نیوسام احتمالاً می‌دانست که چه نوع رای‌دهندگانی در بین تماشاچیان هستند، و ممکن است با جمعیت بازی می‌کرده باشد.

گفته می شود، فرماندار مقررات هوش مصنوعی خود را در جایی قرار می دهد که دهانش باشد. پیشتر در روز سه‌شنبه، فرماندار کالیفرنیا پنج لایحه قانونی را امضا کرد که مشکلات هوش مصنوعی را که قبلاً در سال 2024 شاهد بودیم، از جمله اطلاعات غلط انتخاباتی تولید شده توسط هوش مصنوعی و ایجاد شبیه‌سازی‌های هوش مصنوعی از بازیگران توسط استودیوهای هالیوودی را امضا کرد. اینها ممکن است همان "خطرات قابل اثبات" باشند که نیوزوم به آنها اشاره می کند.

سناتور ایالت اسکات وینر در بیانیه ای به TechCrunch گفت: فرماندار نیوسام بهتر از هر کسی اهمیت رهبری کالیفرنیا را در زمانی که دولت فدرال قدمی نمی گذارد درک می کند. «کار فرماندار و شریک اول برای آگاهی دادن به تأثیرات رسانه های اجتماعی نتیجه مستقیم شکست دولت فدرال در تنظیم رسانه های اجتماعی است. من کاملاً اطمینان دارم که فرماندار به این لایحه آنطور که شایسته است توجه خواهد کرد. »

نیوسام روز سه‌شنبه ابراز تاسف کرد که چگونه دولت فدرال در «تنظیم کردن» فضای هوش مصنوعی شکست خورده است. فرماندار بيان کرد که چگونه کالیفرنیا قبلاً در مقررات فنی - یعنی رسانه های اجتماعی و حریم خصوصی - رهبری کرده است و از اینکه مردم دوباره به دنبال رهبری به ایالت هستند تعجب نمی کند. با این حال، نیوسام او میگوید که مراقب است که برتری اولیه کالیفرنیا در هوش مصنوعی را هدر ندهد.

نیوسام گفت: «[AI] فضایی است که ما در آن تسلط داریم و من می‌خواهم تسلط خود را حفظ کنیم. در عین حال، شما احساس مسئولیت عمیقی برای رسیدگی به برخی از نگرانی‌های شدیدتری که بسیاری از ما داریم – حتی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین مروجین این فن‌آوری دارند – احساس می‌کنید و رسیدن به آن مکان دشواری است. »

Newsom اشاره کرد که احتمالاً اغراق شده است که چگونه امضای SB 1047 صنعت هوش مصنوعی را یک شبه مختل می کند. با این حال، او بيان کرد که چگونه تأثیر امضای لوایح اشتباه در طول چند سال می تواند تأثیر عمیقی بر تسلط کالیفرنیا بگذارد.

فرماندار کالیفرنیا روز سه شنبه به صراحت نگفت که آیا این لایحه را امضا می کند یا وتو می کند. او به لس آنجلس تایمز بيان کرد که هنوز تصمیم خود را در مورد این صورتحساب نگرفته است. OpenAI، نانسی پلوسی، اتاق بازرگانی ایالات متحده، و گروه های تجاری بزرگ فناوری نیوسام را تحت فشار قرار می دهند تا SB 1047 را وتو کند. از طرف دیگر، ایلان ماسک و آنتروپیک شور و شوق خود را ابراز کرده اند، در حالی که برخی از محققان هوش مصنوعی مانند یوشوا بنجیو. و جفری هینتون، SB 1047 را به طور کامل تایید کرده اند.

فرماندار نیوسام دو هفته فرصت دارد تا تصمیم خود را بگیرد. تا آن زمان، ما با انبوهی از اظهارات که برای آینده این لایحه امیدوارکننده به نظر نمی رسند، باقی مانده ایم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است