متن خبر

فرآیند گوشت گاو کشت شده در مزارع الف از سوی دولت اسرائیل برکت دریافت می کند

فرآیند گوشت گاو کشت شده در مزارع الف از سوی دولت اسرائیل برکت دریافت می کند

شناسهٔ خبر: 443209 -




مزارع الف تاییدیه نظارتی را در قالب نامه ای با عنوان "بدون سوال" از وزارت بهداشت اسرائیل برای فرآیند تولید گوشت گاو کشت شده دریافت کرد.

الف، یک شرکت کشاورزی سلولی مستقر در اسرائیل، می گوید که این اولین شرکتی است که این نوع تاییدیه را برای گوشت گاو کشت شده دریافت می کند. در این فرآیند از سلول های حیوانی استفاده می شود، نه حیوان ذبح شده، که اغلب در یک بیوراکتور تغذیه و رشد می کنند. همچنین یک فرآیند به موقع و پرهزینه برای تولید به اندازه کافی برای تشکیل یک قطعه کامل گوشت است.

کسب تاییدیه نظارتی شاهکاری است که شرکت های گوشت کشت شده سال ها طول کشیده تا به آن دست یابند. در اینجا در ایالات متحده، شرکت‌های گوشت کشت‌شده تنها پس از آن‌که سازمان غذا و داروی این کشور در سال 2023 محصولات غذایی مرغ کشت‌شده خود را برای فروش محصولات مرغ کشت‌شده خود در سراسر کشور پاکسازی کرد، درهای نظارتی به‌طور گسترده باز شد. هر دو در حال حاضر در رستوران هستند.

Aleph Farms در سال 2017 توسط دیدیه توبیا، نتا لاون و The Kitchen Hub تاسیس شد. در سال‌های پس از آن، این شرکت محصولاتی از جمله استیک گوشت گاو با برش نازک، استیک ریبی و کلاژن کشت شده را رونمایی کرد. این شرکت با نام تجاری Aleph Cuts اولین محصول خود را عرضه می کند، استیک گوشت گاو پرورشی که از سلول های اصلاح نشده گاو بلک آنگوس و ماتریکس پروتئین گیاهی ساخته شده از سویا و گندم رشد می کند.

سخنگوی شرکت به TechCrunch بيان کرد که تاییدیه نظارتی به Aleph Farms اجازه تولید و بازاریابی محصول خود را در اسرائیل می دهد، مشروط به دستورالعمل های خاص برای برچسب گذاری و بازاریابی ارائه شده توسط وزارت بهداشت اسرائیل، و تکمیل بازرسی شیوه های تولید خوب برای تاسیسات تولید آزمایشی آن. از طریق ایمیل.

این امکان وجود دارد که گوشت کشت شده الف را در کشورهای دیگر نیز ببینیم. تابستان گذشته، الف درخواستی را در بریتانیا برای فروش استیک های گوشت گاو پرورشی خود با نام تجاری Aleph Cuts در آن کشور ارائه کرد. این به دنبال درخواست الف در 26 ژوئیه برای تایید مقررات در سوئیس ارسال شد. هر دوی این موارد ارسالی هنوز در دست تحلیل هستند.

آنها گفتند: «هنگامی که این الزامات برآورده شد، Aleph Cuts را به رستوران‌ها معرفی می‌کنیم و تجربه‌های منحصر به فردی را که با همکاری شرکای منتخب تهیه شده است، ارائه می‌کنیم. ورود به آسیا (از طریق سنگاپور) و خاورمیانه (از طریق اسرائیل) در حال حاضر تمرکز اصلی ما است. ما انتظار داریم به زودی نشانه های مثبتی از آژانس غذای سنگاپور دریافت کنیم. خارج از APAC و MENA، ما درخواست‌هایی را در سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده ارسال کرده‌ایم و در حال پیشبرد درخواست‌ها برای کشورهای دیگر هستیم.

این شرکت هنوز جزئیاتی در مورد محل عرضه Aleph Cuts ارائه نکرده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است