متن خبر

فدرال رزرو 9 حادثه دیگر را به تحقیقات روباتاکسی Waymo اضافه می کند

فدرال رزرو 9 حادثه دیگر را به تحقیقات روباتاکسی Waymo اضافه می کند

شناسهٔ خبر: 474245 -




تنظیم‌کننده‌های ایمنی فدرال 9 حادثه دیگر را کشف کرده‌اند که سؤالاتی را در مورد ایمنی وسایل نقلیه خودران Waymo در فونیکس و سانفرانسیسکو ایجاد می‌کنند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، دفتر تحلیل نقص‌ها (ODI) پس از دریافت 22 گزارش مبنی بر انجام حرکات غیرمنتظره ربات‌اکسی که منجر به تصادف شده و قوانین ایمنی ترافیک را نقض می‌کند، اوایل این ماه تحقیقاتی را درباره نرم‌افزار خودروی خودران Waymo آغاز کرد. این تحقیق که به عنوان "ارزیابی اولیه" تعیین شده است، این نرم افزار و توانایی آن را برای جلوگیری از برخورد با اشیاء ثابت و اینکه چگونه "دستگاه های کنترل ایمنی ترافیک" مانند مخروط ها را تشخیص داده و به آنها پاسخ می دهد، تحلیل می کند.

این آژانس روز جمعه بيان کرد که از زمان آغاز تحقیقات، 9 حادثه دیگر را اضافه کرده است. Waymo برای اظهار نظر در دسترس نیست. اگر شرکت متعلق به Alphabet پاسخ دهد، TechCrunch مقاله را به روز می کند.

Waymo برخی از این حوادث را گزارش کرده است. موارد دیگر توسط رگولاتورها از طریق پست‌های عمومی در رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌هایی مانند Reddit، YouTube و X کشف شدند. 9 حادثه دیگر شامل گزارش‌هایی از برخورد رباتاکسی Waymo با گیت‌ها، تیرهای برق و وسایل نقلیه پارک شده، رانندگی در لاین اشتباه با ترافیک نزدیک است. و به مناطق ساخت و ساز.

ODI بيان کرد که نگران است رباتاکسی "نمایش چنین رفتارهای رانندگی غیرمنتظره ای ممکن است خطر تصادف، آسیب اموال و جراحت را افزایش دهد." این آژانس بيان کرد که در حالی که از هیچ گونه جراحتی در این حوادث اطلاعی ندارد، چندین برخورد با اشیاء قابل مشاهده بوده است که "پیش بینی می شود یک راننده شایسته از آنها اجتناب کند." این آژانس همچنین ابراز نگرانی کرد که برخی از این موارد در نزدیکی عابران پیاده رخ داده است.

NHTSA به Waymo تا 11 ژوئن مهلت داده است تا به یک سری سوالات در مورد تحقیقات پاسخ دهد.

NHTSA تحقیقات خود را در زمینه فناوری رانندگی خودکار افزایش داده است. در اوایل این ماه، آژانس تحقیقاتی را در مورد وسایل نقلیه خودرانی که توسط Zoox تحت حمایت آمازون اداره می‌شوند، آغاز کرد. این تحقیقات پس از دریافت دو گزارش مبنی بر اینکه خودروهای تویوتا هایلندر مجهز به خودکار این شرکت توسط موتورسیکلت‌ها پس از اینکه شاسی‌بلندها به‌طور غیرمنتظره‌ای ترمز را فعال کردند، به عقب کشیده شدند، آغاز شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است