متن خبر

فایل های DLL: منبع مشکلات و راه حل ها در رایانه شخصی

فایل های DLL: منبع مشکلات و راه حل ها در رایانه شخصی

شناسهٔ خبر: 436937 -




تعداد بی نهایت نوع فایل در محاسبات وجود دارد. هر کدام با ویژگی های متفاوت. مطمئناً موردی که بیشتر با آن آشنا هستید ، .doc برای اسناد Word، .jpg برای عکس ها یا .exe برای فایل های اجرایی است. اما یک نوع فایل وجود دارد که برای هر کامپیوتری حیاتی است. جالب اینجاست که یکی از مواردی است که بیشترین سردرد را ایجاد می کند: . فایل های dll ویندوز بسیاری از قابلیت های خود را مدیون فایل های .dll است. وقتی یک برنامه را اجرا می کنیم، بسیاری از عملکردها توسط این نوع فایل ممکن می شود. فایل هایی از این نوع به ماژولار کردن کد، استفاده مجدد از کد، استفاده ضعیف از حافظه کمک می کنند. علاوه بر کاهش حجم، اشغال می کنند. از جمله به سیستم عامل و برنامه ها اجازه می دهد تا سریعتر بارگیری شوند.

فایل dll چیست؟

آنها نوعی کتابخانه حاوی کد و داده هستند که می توانند توسط بیش از یک برنامه به طور همزمان استفاده شوند. فایل های کتابخانه پیوند پویا (DLL) مفهوم کتابخانه اشتراکی را در ویندوز معرفی می کنند.

هر برنامه ای در رایانه ما می تواند از یک عملکرد موجود در یک DLL برای پیاده سازی یک کادر محاوره ای استفاده کند. این به ترویج استفاده مجدد از کد و استفاده کارآمدتر از حافظه کمک می کند. یک مثال بسیار خوب، فایل Comdlg32.dll است که عملکردهای رایج مربوط به کادرهای محاوره ای را انجام می دهد.

این نوع فایل چندین مزیت را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد. نقاط قوت این نوع فایل عبارتند از:

استفاده از منابع کمتر: یک DLL می تواند تولید شود که توسط چندین برنامه استفاده می شود. این کار از تکرار کد جلوگیری می کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در فضای روی هارد دیسک و RAM می شود. علاوه بر این، آنها بر عملکرد برنامه های در حال اجرا در پیش زمینه و پس زمینه تأثیر دارند.

معماری مدولار : ایجاد نرم افزار ماژولار را ترویج می کند. به توسعه دهندگان کمک می کند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. در واقع، استفاده از عناصر موجود آسانتر از ایجاد یک برنامه از ابتدا است.

سهولت اجرا و نصب: ارتقاء یا رفع مشکل، پیاده سازی و نصب نیازی به پیوند جدید به نرم افزار ندارد. علاوه بر این، از آنجایی که اشتراک‌گذاری مجاز است، به‌روزرسانی به نفع همه نرم‌افزارهایی است که از .dll استفاده می‌کنند.

همه خبرهای خوب نیست

در حالی که مزایای زیادی دارند، این نوع فایل های dll خالی از اشکال نیستند. غیر معمول نیست که یکی از این فایل ها مشکلاتی ایجاد کند و از اجرای برنامه جلوگیری کند. سختی‌های این فایل‌ها، سال‌ها پیش، برای بازی‌ها بسیار مشکل‌ساز بود، اگرچه بهبود یافته‌اند.

با این حال، آنها این مشکلات را دارند:

خطاها: برخی از فایل های اجرایی نیاز دارند که برخی از فایل های dll در زمان اجرا در دسترس باشند. هنگامی که فایل پیدا نشد، یک خطای نسبتاً زرق و برق دار ظاهر می شود که نشان می دهد به دلیل این مشکل شروع نشده است.

سوء استفاده ها: تزریق .dll با کدهای مخرب در برنامه های ویندوز بسیار رایج است. یک بازیگر مخرب می‌تواند یک .dll خوب را به یک آلوده تبدیل کند. لازم است بدانید که کدام .dll توسط سیستم عامل فراخوانی می شود و سپس آن را به یک آلوده تغییر دهید.

سرعت: فرآیند پیوند پویا کندتر از فرآیند پیوند استاتیک است. آنها به چرخه های محاسباتی CPU بیشتری نیاز دارند. اما این یک بار است، زیرا در بیشتر مواقع نیازی به منابع ندارد.

چگونه مشکل یک فایل dll را حل کنیم؟

ابزار DLL Universal Problem Solver (DUPS) وجود دارد که اجازه ممیزی، خرید، مستندسازی و نمایش اطلاعات DLL را می دهد. بیایید نگاهی به ابزارهایی بیندازیم که DUPS بر اساس آنها ساخته شده است:

Dlister.exe: فهرستی از تمام فایل های .dll را در رایانه ایجاد می کند و اطلاعات را در یک فایل یا فایل متنی ثبت می کند.

dcomp.exe: دو یا چند فایل متنی را با هم مقایسه می کند و یک فایل سوم تولید می کند و فایل سومی را با تفاوت ها ایجاد می کند.

Dtxt2DB.exe: به بارگیری فایل های متنی b-generator در پایگاه داده dllHell اجازه می دهد.

DlgDtxt2EB: پشتیبانی رابط کاربری گرافیکی برای فایل های dll.

نتیجه

آنها یک نوع فایل ضروری هستند که امکان کاهش بار، عمدتاً در بازی ها را فراهم می کند. حقیقت این است که برای بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر استفاده می شود، اگرچه شناخته شده ترین آن بازی است. این باعث صرفه جویی در منابع می شود، اما برای این نوع فایل مشکلات زیادی نیز ایجاد می شود.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است