متن خبر

غذای مدیر عامل Stellantis در Waymo، Rivian کارکنان را کاهش می دهد و نرم شدن عالی EV ادامه دارد

غذای مدیر عامل Stellantis در Waymo، Rivian کارکنان را کاهش می دهد و نرم شدن عالی EV ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 453612 -




TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. در اینجا ثبت نام کنید - فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید - تا خبرنامه را هر آخر هفته در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

به TechCrunch Mobility خوش آمدید - مرکز مرکزی شما برای اخبار و بینش در مورد آینده حمل و نقل.

من و کارلوس تاوارس ، مدیرعامل Stellantis، در یک مصاحبه گسترده موضوعات زیادی را پوشش دادیم که اهداف پیشین فاش شده این شرکت در مورد خودروهای الکتریکی، تهدیدی که خودروسازان چینی ایجاد می‌کنند، قرارداد آن با آمازون در زمینه نرم‌افزار و اینکه آیا رم‌شارژر و دوج چارجر برقی هنوز فعال هستند را پوشش دادیم. ردیابی (آنها هستند). به دنبال پوشش بیشتر در این هفته باشید، btw.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که Stellantis همچنان قصد دارد از طریق شراکت با Waymo ون‌های تجاری خودران را به کار گیرد. تاوارس بيان کرد که آنها در تلاش برای "تعمیق" روابط هستند. شما می توانید بیشتر در مورد آن در اینجا بخوانید. البته، همانطور که او صحبت می کرد، از خود پرسیدم که آیا این یک آرزوی آرزو بود یا تلاشی برای نشان دادن این که شرکت هنوز بخشی از گفتگوی خودروهای خودران است؟ هر شک و تردید من تا تابستان امسال برطرف خواهد شد. گوش به زنگ باشید.

اخبار این هفته همچنین شامل مقالاتی در مورد فشار Uber به هند در تهیه بلیط و تحویل سفر، تجمیع در حمل و نقل کوچک مشترک، یک فرصت دوم برای وانت از کار افتاده Badger نیکولا ، و موارد دیگر است!

بیا بریم!

یه پرنده کوچولو

گربه چشمک زن پرنده سبز

در اینجا یک مورد جالب آورده شده است که املاک و مستغلات سطح بالا و خودرو را با هم ترکیب می کند. در ماه ژانویه، مرسدس بنز اولین کار خود را در زمینه املاک و مستغلات با همکاری با Binghatti Properties انجام داد. این دو شرکت در توسعه یک میلیارد دلاری در دبی که شامل 150 آپارتمان با قیمت 2.7 میلیون دلار در هر پاپ می شود، شریک شدند.

یک پرنده کوچک به ما بيان کرد که مرسدس قبل از پایان ماه یک توسعه دیگر "Mercedes-Benz Places" را اعلام خواهد کرد - این بار در ایالات متحده. حدس شما چیست؟


در بخش خودروهای الکتریکی، با Cake ، استارت‌آپ موتورسیکلت‌های الکترونیکی سوئدی که وارد حفاظت از ورشکستگی شد، خبر از یک پیشرفت جالب رسیدیم. در حالی که کیک مسیر خود را از طریق این فرآیند طی می کند، مردی از فلوریدا که یک فروشگاه خرده فروشی به نام Emoto دارد، تمام موتور سیکلت های کیک مککا و اوسا را ​​که به ایالت فرستاده شده بودند و همچنین لوازم جانبی و قطعات یدکی خریداری کرد.

داستان ما را تحلیل کنید که همه چیز با یک نکته شروع شد!

پیشنهادی برای ما دارید؟ به Kirsten Korosec به آدرس kirsten.korosec@techcrunch.com یا Sean O'Kane sean.okane@techcrunch.com ایمیل بزنید. اگر ترجیح می‌دهید ناشناس بمانید ، اینجا را کلیک کنید تا با ما تماس بگیرید ، که شامل SecureDrop ( دستورالعمل‌ها در اینجا ) و برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده مختلف است.

معامله هفته

پول ایستگاه

درست زمانی که فکر می‌کردم صنعت ریزموبایل نمی‌تواند بیش از این تثبیت شود، کولترا Cityscoot را خریداری کرد، سرویس مستقر در پاریس، که به‌خاطر موتور سیکلت‌های برقی سفید و آبی نمادین‌اش شناخته می‌شود و چندین ماه پیش تحت دستور دادگاه قرار گرفت.

همانطور که خبرنگار رومن دیلت اشاره می‌کند، استارت‌آپ‌های micromobility زمانی در اروپا رشد کردند که نرخ بهره در حدود 0 درصد بود. آسمان اقتصادی بسیار ابری شد، اما زمانی که نرخ‌های بهره افزایش یافت، جذب منابع مالی و تامین تسهیلات بدهی مورد نیاز برای خرید وسایل نقلیه جدید سخت‌تر شد. موجی از ورشکستگی ها و ادغام ها به دنبال داشت.

Cityscoot از زمان تأسیس خود در سال 2014 حداقل 75 میلیون دلار جمع آوری کرده است. پس از ناکامی در تأمین یک دور جدید بودجه برای حفظ شرکت، درخواست ورشکستگی داد و بعداً تحت حکم دادگاه قرار گرفت. پیشنهاد Cooltra که توسط دادگاه ها تأیید شد، بیشتر بر دارایی های Cityscoot از جمله پایگاه کاربران آن متمرکز است.

طبق اسناد دادگاه، کولترا 400000 یورو (430000 دلار به نرخ ارز امروزی) را برای خرید Cityscoot هزینه می کند و قصد دارد در دو سال آینده حدود 1.5 میلیون یورو (1.6 میلیون دلار) را برای تامین مالی ادغام هزینه کند.

معاملات دیگری که توجه من را به خود جلب کرد…

Haomo.ai ، یک استارت‌آپ رانندگی خودمختار با حمایت خودروساز چینی گریت وال موتور، 100 میلیون یوان یا 14 میلیون دلار را در دور سرمایه‌گذاری سری B به رهبری مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی چنگدو وفا، یک وسیله سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت چنگدو، جمع‌آوری کرد.

نه یک معامله، بلکه تغییر نام! Robotic Research Autonomous Industries (RRAI)، یک شرکت خودروهای خودمختار با سابقه همکاری با وزارت دفاع، نام خود را به Forterra تغییر داد.

خواندنی های قابل توجه و نکات دیگر

وسایل نقلیه خودران

Uber Eats قصد دارد یک سرویس تحویل با روبات های پیاده رو Cartken در ژاپن راه اندازی کند. این شرکت ها در حال حاضر فعالیت های محدودی در فیرفکس، ویرجینیا و میامی دارند.

برنامه های توسعه Waymo برای کالیفرنیا به دلیل تاخیر در کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا کند شده است. اخبار مربوط به مکث باعث شد که برخی از آن به عنوان یک شکست بزرگ یاد کنند. در حالی که انتقادها و فشارها در مورد مقررات روباتاکسی افزایش یافته است، فکر نمی‌کنم آنطور که برخی پیشنهاد می‌کنند مضر باشد. CPUC بيان کرد تصمیمش برای تعلیق درخواست برای تحلیل بیشتر "غیر معمول نیست". برای من جالب‌ترین نکته این بود که Waymo برنامه خود را به‌روزرسانی کرده است تا بخش‌هایی از شهرستان سان متئو را در بر بگیرد که مسیری را به فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو باز می‌کند.

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

Arc ، استارتاپ قایق‌رانی الکتریکی، یک قایق ورزشی جدید با باتری به نام Arc Sport را معرفی کرد.

درآمدها - یک بار دیگر - نشان داد که اشتها برای خودروهای برقی لوکس با قیمت بالا ممکن است به آن اندازه که فکر می‌کردیم نباشد. لوسید موتورز اعلام کرد که تنها 9000 خودروی برقی را در سال 2024 می‌سازد، پس از اینکه یک بار پیش‌بینی کرد که 90000 دستگاه خواهد بود. ریوین که 10 درصد از کارگران خود را برای کاهش هزینه ها اخراج می کند، بيان کرد که انتظار دارد در سال 2024 57000 خودروی برقی بسازد. و مرسدس به هدف خود مبنی بر برقی شدن 50 درصد از فروش (از جمله هیبریدی) تا سال 2025 دست نخواهد یافت. هدف جدید اکنون سال 2030 است.

در همین حال، فورد قیمت موستانگ Mach-E 2023 تمام الکتریکی خود را به میزان 8100 دلار کاهش داد تا بتواند خود را از شر موجودی خلاص کند و با تسلا و خودروهای برقی ارزان‌تر آن رقابت کند.

تکنولوژی داخل خودرو

Hivemapper ، یک استارت‌آپ نقشه‌برداری، در اواخر امسال یک داش‌کم جدید راه‌اندازی می‌کند که یکی از بنیان‌گذاران آن معتقد است تلاش‌ها برای گرفتن سهم بازار از گوگل را سرعت می‌بخشد. بله، گوگل!

چرخ های این هفته

پیدایش g80 EV

اعتبار تصویر : Kirsten Korosec

من در جنسیس دیگری برگشتم، این بار G80 EV AWD . من فقط چند روز پشت فرمان بودم، اما از قبل فهرستی از "لایک" و "جای پیشرفت" دارم. مدل سفید مات که من رانندگی کردم 82450 دلار ذکر شده است.

دوستداران جنسیس ممکن است G80 الکتریکی با باتری را تشخیص دهند زیرا تقریباً مشابه G80 3.5T Sport (به استثنای پیشرانه و سایر قطعات مرتبط) است. استفاده از وسیله نقلیه ای که برای موتور احتراق داخلی طراحی شده است و تبدیل آن به یک خودرو الکتریکی به معنای برخی مصالحه است. قدرت و گشتاور وجود دارد - دو موتور الکتریکی 136 کیلوواتی هر کدام معادل 182 اسب بخار قدرت دارند - و ظاهر تمام شده قانع کننده است. اما فشردن آن باتری 87.2 کیلووات ساعتی باعث شد فضایی از صندوق عقب گرفته شود. و نه، صندوق عقب یا صندوق عقب هم وجود ندارد.

این خودروی الکتریکی در بزرگراه آرام است، اما در جاده‌های ناهموار کمی پر سر و صدا می‌شود. استفاده از سیستم پیشرفته کمک راننده ساده است و شامل کروز تطبیقی ​​است که برای حفظ فاصله انتخاب شده از خودروی جلویی شتاب می‌گیرد یا ترمز می‌کند، همچنین «کمک» حفظ خطوط (این برای شما هدایت نمی‌شود) و سایر آپشن های هشدار ایمنی. مثل هشدار نقطه کور

genesis gv80-interior

اعتبار تصویر : Kirsten Korosec

تا به حال، گاهی اوقات تعامل با سیستم اطلاعات سرگرمی را خسته‌کننده می‌دانم، به‌ویژه استفاده از صفحه کرومی بزرگ روی کنسول مرکزی که بسیار نزدیک به صفحه دیگری است که دنده‌ها را تغییر می‌دهد (به بالا مراجعه کنید).

با حرکت دادن شماره‌گیر، نواحی مختلف روی صفحه نمایش روشن می‌شود، و کاربر وقتی چیزی را که می‌خواهد پیدا کرد، روی آن کلیک می‌کند. کار می کند، اما دقیقاً روان یا شهودی نیست. کمی تابش نور خورشید را به آن اضافه کنید و دیدن آنچه برجسته شده است دشوار است. شاید توضیح داده باشم "لعنتی، من این را نمی خواستم!" چند بار در حالی که در یک درایو اخیر.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است