متن خبر

علیرغم کاهش ذخایر SPAC، Lynk با اولین حضور در بازار عمومی پیش می رود

علیرغم کاهش ذخایر SPAC، Lynk با اولین حضور در بازار عمومی پیش می رود

شناسهٔ خبر: 448407 -




ارائه دهنده اتصال ماهواره به تلفن ، Lynk Global ، از طریق ادغام با یک شرکت پوسته به رهبری بازیکن حرفه ای بیسبال، الکس رودریگز، راهی بازارهای عمومی خواهد شد.

این دو شرکت روز دوشنبه پس از اعلام یک LOI غیر الزام آور با شرکت خرید هدف ویژه رودریگز (SPAC)، Slam Corp، در ماه دسامبر، این معامله را تایید کردند. بر اساس یک ارائه سرمایه‌گذار که نزد رگولاتورها ثبت شده است ، این معامله می‌تواند به Lynk 913.5 میلیون دلار ارزش‌گذاری پس از پول بدهد.

با این حال، بیشتر سرمایه حاصل از معامله از خود SPAC تامین نخواهد شد. در همان ارائه، Lynk او میگوید که حدود 800 میلیون دلار از سرمایه جدید از طریق جابجایی سهام سهامداران موجود، 110 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خصوصی در سهام عمومی (PIPE) و 25 میلیون دلار ناچیز از پول نقدی که در امانت توسط SPAC نگهداری می‌شود، به دست خواهد آمد. .

Lynk که قبلاً وارد برخی از بازارهای تجاری بین‌المللی از جمله پالائو شده است، به دنبال رقابت در مقیاس بزرگ‌تر با طرح‌هایی مانند Sat-to-cell در حال ظهور Starlink، مشارکت Applestar Globalstar و AST Space Mobile (که ادغام SPAC خود را در آوریل 2021 تکمیل کرد، است. ). Lynk هشت ماهواره را پرتاب کرده است که آنها را "برج های سلولی در فضا" می نامد، اما در نهایت قصد دارد یک صورت فلکی متشکل از 5000 پرنده را در مدار پایین زمین راه اندازی کند. پیش‌بینی می‌شود دو نسخه بعدی در ماه مارس ارائه شوند.

این شرکت امیدوار است که فناوری ثبت اختراع آن - که با هر تلفن همراه اصلاح نشده، حتی تلفن‌هایی که در شبکه‌های 2G کار می‌کنند، سازگار است - بتواند با این بازیکنان بزرگ‌تر و با سرمایه بهتر رقابت کند. مدل کسب‌وکار نیز کمی متفاوت است: Lynk قصد دارد با اپراتورهای شبکه تلفن همراه (MNO) و ارائه‌دهندگان مخابراتی قرارداد ببندد و این مشارکت‌ها به شرکت کمک می‌کند تا از حقوق طیف موجود این شرکت‌ها در مدار استفاده کند.

این شرکت توضیح می‌دهد: «ما قصد داریم Lynk را به‌عنوان ارائه‌دهنده عمده‌فروشی مورد اعتماد برای MNOها قرار دهیم، نه مستقیم به مصرف‌کننده». فن آوری Lynk می تواند به MNOها اجازه دهد تا پوشش شبکه را گسترش دهند و در عین حال به داشتن رابطه با مشترکین خود ادامه دهند.

اساساً، Lynk حداقل پوشش را در جایی که شبکه‌ها ندارند، ارائه می‌کند و امکان ارسال پیام‌های اضطراری و سایر خدمات را در هر نقطه از کره زمین فراهم می‌کند. اینکه آیا شبکه‌ها برای برخی از خدمات هزینه اضافی دریافت می‌کنند (اگرچه اتصال اضطراری همیشه رایگان خواهد بود)، یا آن را به عنوان ارزش گفت ه در قیمت فعلی خود ارائه می‌دهند یا راهی دیگر برای استفاده از این ویژگی پیدا می‌کنند، به خودشان بستگی دارد.

این شرکت همچنین او میگوید که ماهواره‌های آن برای تولید انبوه آماده هستند و طبق این ارائه، مونتاژ هر کدام فقط یک ماه زمان می‌برد و هزینه پرتاب آن حدود 650000 دلار است.

این بودجه برای افزایش تولید به 12 ماهواره در ماه استفاده خواهد شد. با این نرخ، Lynk به سرمایه گذاران بيان کرد که قصد دارد تا سه ماهه چهارم سال 2025، 74 ماهواره در خدمت داشته باشد که درآمد سالانه 175 میلیون دلاری را در ماه به ارمغان می آورد.

موجی از شرکت‌های فضایی طی دو سال گذشته با اجتناب از عرضه عمومی اولیه سنتی و ادغام با SPAC به بازارهای عمومی رفته‌اند. اما اکثریت قریب به اتفاق آنها پیش بینی درآمد خود را به شدت از دست داده اند. بسیاری از آنها، از جمله Spire، Momentus و Satisfy به دلیل عدم موفقیت در نگه داشتن قیمت سهام خود بالای 1 دلار، هشدارهای خروج از بورس را دریافت کردند. دیگران، مانند Astra و Terran Orbital، فقط با تهدید حذف از فهرست مواجه شدند.

Slam Corp نیز مشکلات خاص خود را داشته است: علیرغم اینکه این شرکت در فوریه 2021 575 میلیون دلار از سرمایه گذاران عمومی جمع آوری کرد، از آن زمان به دلیل بازخرید مداوم سهامداران پس از اینکه شرکت نتوانست چشم انداز ادغام امیدوار کننده ای پیدا کند، مجبور به بازگرداندن اکثریت قریب به اتفاق آن وجوه شده است. Lynk تنها 25 میلیون دلار از این اعتماد را پیش بینی می کند که نرخ بازخرید سهامداران را 96٪ فرض می کند.

اما با وجود این سوابق، Lynk آشکارا آینده متفاوتی را برای خود در نزدک می بیند. انتظار داریم که که این تراکنش در نیمه دوم سال تکمیل شود و پس از آن Lynk با نماد تیک‌دار $LYNK معامله می‌کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است