پس از پنج سال شادی به عنوان یک کاربر اندروید، کنجکاوی بهترین را از من گرفت - من در هفته گذشته از آیفون 15 استفاده کرده ام تا دوباره در iOS غوطه ور شوم و کمک های قوی تری به پوشش آیفون خود ارائه دهم.
به طور کلی، من تحت تاثیر آیفون مدل پایه سال گذشته قرار گرفتم. مطمئناً از زمانی که در سال 2019 از آیفون 5 اس خود جدا شدم، چیزهای زیادی تغییر کرده است، و در ده سال بین عرضه آیفون 5 اس و آیفون 15، اپل تقریباً از هر نظر آیفون را بهبود بخشیده است، از اندازه صفحه نمایش (4 اینچ تا 6.1). اینچ) به عمر باتری (از چند ساعت تا تقریباً تمام روز) و اتصال (USB-C!).
متأسفانه، یک چیز باقی مانده است که اپل در دهه توسعه بین آیفون قبلی و فعلی من بهبود نیافته است و با آیفون 16 و آیفون 16 پلاس جدید نیز برطرف نشده است.
در دنیای اندروید، 120 هرتز معمولی جدید برای نمایشگرهای گوشی های پرچمدار و رده بالا است، در حالی که گزینه های اقتصادی معمولاً به نمایشگرهای 120 هرتز یا 90 هرتز مجهز می شوند. این روزها، نمایشگرهای 60 هرتزی در اختیار تبلت ها و ارزان ترین گوشی های ارزان قیمت هستند. آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، طبق استانداردهای مدرن، کاملاً عجیب و غریب هستند.
سالهاست که ایراد 60 هرتز کانون بحث در TechRadar بوده است. Roland Moore-Colyer در آستانه راه اندازی این گوشی در سال 2023 نوشت: " لطفا، اپل - این کار را با آیفون 15 انجام ندهید "، Roland Moore-Colyer نوشت: ویرایشگر تلفن، Axel Metz متوجه شد که 120 هرتز دیدگاه او را تغییر داده است. در آیفونها وقتی به آیفون 15 پرو رفت .
همانطور که نمایشگرهای ProMotion در آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس نشان می دهند، اپل بیش از توانایی تولید نمایشگرهای تلفن با نرخ تازه سازی بالا است. طبق تجربه من، هرچه صفحه نمایش کوچکتر باشد، مزیت نرخ تازه سازی بالاتر بیشتر احساس می شود، زیرا چشم شما فضای کمتری برای کار با آن برای سازگاری با حرکت ناهموار دارد.
نصب آیفون با نمایشگر 60 هرتزی به سادگی هیچ مزیتی برای کاربر ندارد و سامسونگ گلکسی اس 24 به ما نشان می دهد که یک شرکت می تواند یک گوشی پرچمدار با صفحه نمایش 120 هرتزی را با قیمت 799 دلار، همان قیمت آیفون 16، ارائه دهد. قیمت یا هزینه های ساخت
پس ، چرا اپل به فروش آیفونهایی با پنلهای نرخ تازهسازی کند ادامه میدهد؟ از نظر من، این به سادگی واضحترین مثال از استراتژی طبقهبندی محصولات صریح اپل است، انتخابی در نظر گرفته شده برای سوق دادن مشتریان به سمت آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس گرانتر.
مایه شرمساری نیز هست – من تحت تاثیر آیفون 15 قرار گرفتم، و بررسی آیفون 16 ما نشان داد که آخرین پرچمدار اپل، مدل پایه را بیش از همیشه به همتای حرفه ای خود نزدیک می کند. قابل درک است که آیفونهای استاندارد و پرو باید به نحوی از هم جدا شوند، اما در اینجا، اپل با محدود کردن مدل ارزانقیمت به جای افزایش عرضه ممتاز خود، به اعمال فاصله ادامه میدهد.
این یک تاکتیک متأسفانه رایج اپل است. دقیقاً همین مسئله در مورد iPad Air و iPad Pro صدق میکند و ارزانترین MacBook Pro هنوز با 8 گیگابایت رم فروخته میشود - تصمیماتی که مردم را به سمت گزینههای گرانتر سوق میدهد.
من از اپل متنفر نیستم – من یک کاربر قدیمی iPad هستم و سال گذشته از ویندوز به مک تبدیل شده ام – اما این نوع رفتار انتخاب من برای بدترین عادت بد اپل است. اپل با تفکر متفاوت نام خود را بر سر زبان ها انداخته است، اما وقتی نوبت به نرخ های تازه سازی می رسد، می ترسم حق با بقیه باشد.
ارسال نظر