متن خبر

عجیب و غریب بودن تبلیغات هوش مصنوعی

عجیب و غریب بودن تبلیغات هوش مصنوعی

شناسهٔ خبر: 830946 -




من سعی می کنم برای خواهرانم هدایایی برای تعطیلات پیدا کنم. من یک دسته برگه باز می کنم، از همسرم مشاوره می خواهم.

این مدیر عامل شرکت مرورگر، جاش میلر، در آخرین تبلیغ شرکتش برای مرورگر جدید هوش مصنوعی خود، Dia است. مشورت با همسرتان برای یافتن هدایایی برای خواهر و برادرتان یک کار ناب - و به جرأت می گویم، شیرین است - با مرورگر. اما محصول جدیدی که او به نمایش می گذارد جایگزین Arc است، یک مرورگر محبوب که شرکت میلر را روی نقشه قرار داده است. همه از چرخش شرکت مرورگر از Arc به مرور هوش مصنوعی خوشحال نیستند، و این آگهی اخیر به طور ناخواسته دلیل آن را توضیح می دهد.

میلر به جای صحبت با همسرش با ربات چت هوش مصنوعی خود صحبت می کند و از هوش مصنوعی می خواهد که به جای او با همسرش صحبت کند.

چت ربات هوش مصنوعی در ایمیلی به همسرش گفت: «سلام، والری، امیدوارم حال شما خوب باشد. ادامه داد: «من با چند محصول جالب در آمازون برخورد کردم...» "بهترین، جاش."

اسکرین شات از یک ویدیوی تبلیغاتی برای dia. اعتبار تصویر: شرکت مرورگر (اسکرین شات)

این ایمیل بیشتر شبیه چیزی است که شما برای یک همکار دوردست می‌نویسید، نه اینکه هر روز با یکی از عزیزانتان صحبت کنید. اگرچه پیام نامناسبی نیست، اما سرد است و می‌توانست برای هر کسی ارسال شود.

این مثال از شرکت مرورگر، آخرین تبلیغ هوش مصنوعی بود که داستان متفاوتی را در مورد این فناوری با آنچه در نظر داشت بیان می کرد - اما شاید واقعی تر. همان عصب حساسی را که بسیاری از تبلیغات هوش مصنوعی دیگر در سال گذشته داشته اند، ضربه می زند. در تلاش برای ترویج هوش مصنوعی، شرکت‌های فناوری نمی‌توانند نشان دهند که چگونه ما را از فعالیت‌هایی که ما را انسان می‌سازد، دور می‌کند.

البته، میلر می‌توانست (و احتمالاً باید) این درخواست را به گونه‌ای سفارشی می‌کرد که گرم‌تر باشد و همسرش را چنین خطاب کند، اما این نکته بزرگ‌تر را از دست می‌دهد.

میلر در این مورد واقعاً با همسرش صحبت ن کرد. مرورگر هوش مصنوعی یک عمل واقعی مهربانانه انسانی انجام داد و مبادله را به چیزی غیرشخصی تبدیل کرد - تا حد زیادی به این دلیل که چنین است. هوش مصنوعی معنای اتصال را بیشتر انتزاع می کند. در یک نقطه، ارتباط به معنای صحبت حضوری بود. سپس، در حدود اوایل قرن، به متون ارسال شده از طریق اینترنت مهاجرت کرد. اکنون انسان‌ها شروع به آزمایش با استفاده از هوش مصنوعی برای صحبت با یکدیگر کرده‌اند، و در برخی موارد، فقط با هوش مصنوعی صحبت می‌کنند - نیاز به ارتباط با یک انسان را به کلی از بین می‌برند.

می توان بيان کرد که من دارم این تبلیغ را انتخاب می کنم، اما این داستانی است که شرکت های فناوری به طور تصادفی بارها و بارها آن را بیان می کنند. این قسمت از آگهی احتمالاً برای نشان دادن این بود که چگونه دیا می‌تواند پیوندها را از چندین صفحه وب بازیابی کند و زمینه آنها را درک کند - این روزها یک شاهکار چشمگیر برای یک سیستم هوش مصنوعی است.

اما این نمونه دیگری از این بود که چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند انسانیت ما را کاهش دهد.

تبلیغ گوگل را در اوایل سال جاری در نظر بگیرید، جایی که پدر و دختری از Gemini برای ایجاد نامه ای از طرفداران تولید شده توسط هوش مصنوعی به المپیکی مورد علاقه خود استفاده کردند. این شرکت بعداً پس از اینکه با واکنش‌های شدید به دلیل برداشتن مبادله پدر و دختر شیرین و خودکار کردن آن مواجه شد، آگهی را لغو کرد.

یا شاید به یاد داشته باشید که اپل چگونه از ویژگی های هوش مصنوعی خود در WWDC امسال رونمایی کرد: نشان می دهد چگونه می توانید به سگ غریبه بروید، آیفون خود را به سمت آن بگیرید و از Apple Intelligence به شما بگوید که نژاد آن چیست. بسیاری از مردم به این نکته اشاره کردند که می‌توانستید از غریبه بپرسید که چه نوع سگی دارد و شاید دوستی در کنار نژاد سگ پیدا می‌کردید.

هوش بصری اپل به شما این امکان را می‌دهد که از دوربین برای تحلیل مسائل استفاده کنید. "این روش تعامل شما با آیفون را تغییر خواهد داد"

شاید، این فقط "من بدبین" است، اما این مثال از نگاه کردن به سگ ناز فرصتی عالی برای دو انسان بود تا به روشی انسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند… pic.twitter.com/CZpPb0ufCU

— ویلم (@wlmiddelkoop) 10 سپتامبر 2024

ماه‌ها قبل، اپل به خاطر تبلیغی که اجرا کرد و در آن شرکت به معنای واقعی کلمه، اشیاء خلاقیت انسان را به نفع آی‌پد خرد کرد، عذرخواهی کرد. این یک تبلیغ برای هوش مصنوعی نبود، اما همان تأثیر را داشت: فناوری که انسانیت ما را کاهش می دهد.

افراطی ترین نمونه از این تبلیغات هوش مصنوعی از یک استارتاپ هوش مصنوعی به نام Friend است. این استارتاپ ویدئویی تبلیغاتی منتشر کرد که نشان می‌داد چگونه جوانان تنها می‌توانند به جای صحبت کردن با دیگران، یک همراه مجازی در دستگاه هوش مصنوعی استارت‌آپ داشته باشند که به گردن خود می‌بندند.

به طرز ناراحت کننده ای صادقانه

در حالی که این تبلیغات هوش مصنوعی احساس دیستوپیایی می کنند، چیزی در مورد آنها وجود دارد که صادقانه به نظر می رسد. این تبلیغات نشان‌دهنده روش‌هایی هستند که مردم واقعاً از هوش مصنوعی برای امروز استفاده می‌کنند، حتی اگر وقتی روی صفحه نمایش شما نشان داده می‌شود ناراحت‌کننده است.

برخی از رایج ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی امروزه، هنر و همراهان هوش مصنوعی هستند. اولی معمولاً یک کار خلاقانه و کم هزینه است مانند ایجاد یک تصویر یا یک آهنگ کوتاه. مورد دوم می تواند به طرز شگفت آوری ارزشمند باشد: مردم از چت بات ها برای یادگیری در مورد چیزها یا صحبت در مورد مشکلات شخصی استفاده می کنند، دقیقاً مانند یک دوست باهوش یا دلسوز.

هنر و همراهی هر دو در تجربه انسانی بسیار محور هستند و این واقعیت که امروزه هوش مصنوعی برای هر دوی این موارد استفاده می‌شود، واقعیتی است که برخی آن را ناراحت می‌کنند.

اما برای هر تبلیغ دیستوپیایی هوش مصنوعی که کاربران رسانه های اجتماعی را به جنون می کشاند، هزاران تبلیغ هوش مصنوعی وجود دارد که زیر رادار پرواز می کنند. چرا؟ زیرا بیشتر تبلیغات برای هوش مصنوعی هیچ معنایی ندارند. بسیاری از شرکت‌ها متوسل شده‌اند که هوش مصنوعی را به‌عنوان شخصیت کتاب کودکان بی‌شکل و جادویی و بدون هیچ مورد خاص، نقاشی کنند، و با این حال، به این معناست که تقریباً هر کاری می‌تواند انجام دهد.

در اینجا چند نمونه از بیلبوردهای عجیب و غریب هوش مصنوعی دیده شده در اطراف سانفرانسیسکو آورده شده است:

یکی از آنها گفت: «هوش آنقدر بزرگ است، شما قسم می‌خورید که از تگزاس است.

دیگری گفت: «نیروی کار خود را با سرعت هوش مصنوعی تطبیق دهید.

سومی گفت: "هوش مصنوعی که با ماشین ها صحبت می کند و با حیات وحش صحبت می کند."

بیلبوردی برای گوگل اعتبار تصویر: ماکسول زف

یکی دیگر گفت: «جمینییییییییییییییی».

ببینید منظورم چیست؟ من نمی‌دانم این کارها چه می‌کنند، و با این حال، همه چیز بی‌اهمیت به نظر می‌رسد، به طور مبهم هوش مصنوعی را به شیوه‌ای جادویی توصیف می‌کند و محصول را جلوی صورتم می‌گیرد.

شاید نکته همین باشد.

این تابلوی تبلیغاتی مبتذل هوش مصنوعی صنعت را دقیق تر از هر شرکتی به تصویر می کشد. بیشتر شرکت‌ها واقعاً نمی‌دانند هوش مصنوعی برای چه چیزی خوب است، و روش‌هایی که امروزه مردم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا حدودی آزاردهنده است و بسیاری از وظایفی را که ما را انسان می‌سازد، خودکار می‌کند.

ممکن است تعجب کنید که چرا شرکت ها تبلیغات واضح هوش مصنوعی را نمی سازند: هوش مصنوعی کار خسته کننده شما را انجام می دهد تا بتوانید زمان بیشتری را در ساحل، با دوستان و خانواده خود بگذرانید یا به دنبال علایق خود باشید. این چیزی است که مدیر عامل زوم به عنوان چشم انداز خود برای هوش مصنوعی بیان کرد و احتمالاً این خوشبینانه ترین نتیجه ای است که دیده ایم کسی توصیف کرده است.

شاید دلیل اینکه ما شاهد وعده‌های بیشتر شرکت‌های فناوری در آینده نیستیم، این باشد که هوش مصنوعی برای انجام کار شما آماده نیست. همچنین یک دیدگاه متناقض وجود دارد: اگر هوش مصنوعی بتواند بخشی از وظایف شما را انجام دهد، آیا نمی‌تواند به طور کامل جایگزین شما شود؟ در حالی که ممکن است مدتی طول بکشد تا هوش مصنوعی بتواند کار شما را انجام دهد، به نظر می رسد اکثر شرکت ها به طور کلی از این پیام دوری می کنند.

نمی‌توانم بگویم در حال حاضر «راه درست» برای ترویج هوش مصنوعی چیست، اما فکر می‌کنم وضعیت موجود برای تبلیغات هوش مصنوعی از نظر عینی عجیب است. در حالی که نسل‌های قبلی فناوری وعده داده بودند که ما را آزاد کنند، ما را به هم متصل کنند و ما را باهوش‌تر کنند، وعده کلی هوش مصنوعی هنوز نامشخص است. اگر شرکت‌ها به دنبال پیام نشاط‌آور دیگری برای فروش نرم‌افزار خود هستند، خودکارسازی جنبه‌های اصلی تجربه انسانی اینطور نیست.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است