متن خبر

طرح رشد جدید تسلا حول مدل‌های ارزان‌تر مرموز متمرکز شده است

طرح رشد جدید تسلا حول مدل‌های ارزان‌تر مرموز متمرکز شده است

شناسهٔ خبر: 466521 -




تسلا دستخوش تغییرات عمده‌ای شده است، و اکنون دلیل آن را می‌دانیم: این شرکت او میگوید به دلیل «فشار» بر فروش خودروهای برقی، نقشه راه محصول خود را تغییر می‌دهد.

این طرح جدید و تسریع شده اکنون شامل "مدل های مقرون به صرفه تر" است که شرکت ادعا می کند سال آینده عرضه خواهد شد. یا اگر می‌توان به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعتقاد داشت - و این یک شرط بزرگ با توجه به سابقه کاری او در جدول‌های زمانی است - احتمالاً در اوایل سال 2024.

اعلام شوک باعث شد سهام این شرکت در معاملات پس از ساعت روز سه شنبه بیش از 11 درصد افزایش یابد. و حتی زمانی که ماسک و سایر مدیران تسلا از در میان گذاشتن جزئیات بیشتر در تماس با سرمایه گذاران خودداری کردند، قیمت کاهش نیافت.

همه اینها پس از گزارش بمبی در اوایل آوریل از رویترز منتشر شد که ادعا می کرد تسلا کار خود را بر روی یک خودروی ارزان قیمت و نسل بعدی کنار گذاشته است. این خودروی نسل بعدی قرار بود بر روی همان پلتفرم برقی الکتریکی ساخته شود که تسلا برای خودروی رباتاکسی فرضی خود در حال توسعه است. تسلا گفته بود که این خودروی نسل بعدی می تواند در اواخر سال 2025 وارد بازار شود.

در حالی که ماسک به صراحت ادعا می‌کرد رویترز «دروغ او میگوید »، الکترک و بلومبرگ نیوز از آن زمان گزارش دادند که توسعه آن خودروی الکتریکی خاص به تأخیر افتاده یا در داخل شرکت مورد تاکید قرار نگرفته است. ماسک از آن زمان در شبکه اجتماعی X پست کرده است که تسلا رباتاکسی را در 8 آگوست معرفی خواهد کرد.

تسلا این به‌روزرسانی را در گزارش درآمدی کمتر از ستاره‌ای خود در سه ماهه اول ارائه کرد که نشان می‌دهد سود سالانه 55 درصد کاهش یافته است. این شرکت در این گزارش بيان کرد که «خطوط خودروهای آتی [خود] را به‌روزرسانی کرده است تا راه‌اندازی مدل‌های جدید را پیش از شروع تولید قبلی ما در نیمه دوم سال 2025 تسریع بخشد». این شرکت گفت، فهرست وسایل نقلیه جدید شامل "مدل های مقرون به صرفه تر" است.

با این حال، این پیشنهادات جدید از پارچه کامل ریسیده نمی شوند. تسلا او میگوید این خودروها را در خطوط تولید موجود می‌سازد و از جنبه‌هایی از پلتفرم نسل بعدی که در حال توسعه است، و همچنین از جنبه‌هایی از پلتفرم‌های فعلی ما استفاده خواهد کرد.

بلومبرگ نیوز اوایل این هفته گزارش داد که تسلا در حال کار بر روی نسخه های جدید مدل Y و مدل 3 است که فناوری و فرآیندهای نسل بعدی EV را با تاکید بر مدل Y به عاریت گرفته است.

سرمایه گذاران تسلا باید منتظر بمانند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ماسک در تماسی که با سرمایه گذاران داشت، این سوال را مطرح کرد که نقشه راه محصول جدید تسلا واقعا شامل چه چیزی است. او با اشاره به رویدادی که تسلا برای رونمایی رباتاکسی خود که آن را "Cybercab" نامیده است، در نظر گرفته است، گفت: "ما در مورد این موضوع در 8 آگوست صحبت خواهیم کرد. "

زمانی که بعداً در این تماس از سؤال مشابهی پرسیده شد، ماسک گفت: «فکر می‌کنم ما تمام آنچه را که می‌خواهیم در این زمینه گفته‌ایم».

لارس موراوی، معاون تسلا، بيان کرد که پلتفرم جدید «خطراتی» دارد و تسلا می‌تواند از «همه زیرسیستم‌هایی» که برای آن توسعه می‌یابد، مانند پیشرانه‌ها، واحدهای محرکه، و همچنین بهبودهایی در تولید و اتوماسیون، سیستم‌های حرارتی، استفاده کند. نشستن، و بیشتر. او گفت: "همه اینها قابل انتقال هستند، و این کاری است که ما انجام می دهیم - تلاش می کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن آن را در محصولات جدید دریافت کنیم." "این کار مهندسی - ما سعی نمی کنیم فقط آن را دور بیندازیم و در تابوت بگذاریم."

هزینه در مقابل رشد

تسلا تلاش کرده است تا هزینه تولید نسل بعدی EV را تا 50 درصد در مقایسه با پلتفرمی که زیربنای مدل 3 و مدل Y است کاهش دهد.

این شرکت روز سه شنبه اعتراف کرد که با تغییر استراتژی ترکیب فناوری و فرآیندهای نسل بعدی با پلتفرم ها و خطوط تولید موجود، بخشی از این کاهش هزینه را از دست خواهد داد.

به گفته تسلا، نکته مثبت، رشد است. این شرکت ادعا می کند که می تواند تولید سال 2023 (که حدود 1.8 میلیون خودرو بود) را تا سال 2025 دوبرابر کند. و در حالی که در هزینه خودروها صرفه جویی نمی کند، همچنین مجبور نیست خطوط تولید جدیدی برای ساخت این اسرارآمیز بسازد. وسایل نقلیه جدید این شرکت قبلاً کار بر روی یک کارخانه جدید در مکزیک را کند کرده است، جایی که در ابتدا قصد داشت ساخت نسل بعدی خودروهای برقی و روباتاکسی را آغاز کند.

البته، تسلا سال‌ها گفته بود که انتظار دارد به رشد سالانه 50 درصدی برسد، میانگین آن طی چند سال است و به طور مداوم این هدف را از دست داده است. همانطور که این شرکت هشدار داد، امسال با نرخ "به طور قابل توجهی کمتر" رشد خواهد کرد.

چالش های دیگری نیز وجود دارد. تسلا ادعا می‌کند که می‌تواند این خط تولید جدید را پس از حذف تعداد زیادی از کارمندان از نیروی کار جهانی خود راه‌اندازی کند – اگرچه ماسک روز سه‌شنبه بيان کرد که این شرکت «هیچ چیز مهمی را که من از آن مطلع هستم، رها نمی‌کند».

ماسک در این تماس گفت: «ما از سال 2019 تا کنون یک دوره طولانی شکوفایی داشته ایم. ما در این مسیر اصلاحاتی انجام داده ایم، اما زمان آن فرا رسیده است که شرکت را برای مرحله بعدی رشد سازماندهی کنیم.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است