متن خبر

طبق گزارش ها، OpenAI در حال جمع آوری سرمایه با ارزش ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار است

طبق گزارش ها، OpenAI در حال جمع آوری سرمایه با ارزش ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار است

شناسهٔ خبر: 437909 -




بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا با این مذاکرات ، OpenAI در حال مذاکره برای احتمالاً فروش سهام در اقدامی است که ارزش شرکت را از ۲۹ میلیارد دلار به چیزی بین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار افزایش می دهد.

به گفته وال استریت ژورنال، کارمندان اجازه خواهند داشت سهام موجود خود را به جای انتشار سهام جدید توسط شرکت، بفروشند.

در ماه آوریل، OpenAI چیزی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از حامیانی مانند Sequoia Capital، Andreessen Horowitz، Thrive و K2 Global با ارزش ۲۹ میلیارد دلار دریافت کرد. این جدا از سرمایه گذاری بزرگی بود که مایکروسافت در اوایل سال جاری اعلام کرد و در ژانویه بسته شد. اندازه سرمایه گذاری مایکروسافت حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می شد.

دستیار هوش مصنوعی مولد بسیار محبوب OpenAI ، ChatGPT، یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های موفقیت فناوری در چند وقت اخیر از زمان معرفی آن در حدود ۹ ماه پیش بوده است و به هر کسی اجازه می‌دهد تا مقاله، شعر و خلاصه‌ای را از اعلان‌های ساده مبتنی بر متن تولید کند. این هفته TechCrunch همچنین گزارش داد که ChatGPT در شرف تعامل بسیار بیشتر است و کاربران همچنین می توانند با چت بات مکالمه صوتی داشته باشند .

این شرکت هوش مصنوعی که ۴۹ درصد متعلق به مایکروسافت است ، در اواخر آگوست اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ به یک میلیارد دلار درآمد برسد .

TechCrunch برای اظهار نظر با OpenAI تماس گرفته است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است