متن خبر

طبق گزارش‌ها، تسلا بیش از 10 درصد از نیروی کار خود در جهان را اخراج می‌کند

طبق گزارش‌ها، تسلا بیش از 10 درصد از نیروی کار خود در جهان را اخراج می‌کند

شناسهٔ خبر: 464514 -




بر اساس یک ایمیل داخلی که توسط ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، Electrek و Bloomberg News به کارکنان ارسال شده است، تسلا هزاران کارمند خود را اخراج می کند زیرا تلاش می کند به طور همزمان هزینه ها را کاهش دهد و بهره وری را افزایش دهد.

ماسک در این ایمیل بيان کرد که این خودروساز برقی «بیش از 10 درصد» از تعداد کارمندان جهانی خود را کاهش می دهد. تسلا سال 2023 را با بیش از 140000 کارمند به پایان رساند، به این معنی که این کاهش می تواند بیش از 14000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد.

این اخراج تنها دو هفته پس از آن صورت می گیرد که تسلا اولین کاهش فروش خود را در سه سال اخیر گزارش داد، در حالی که تقاضا برای خودروهای برقی کاهش یافته است. این شرکت به سرمایه گذاران هشدار داده است که رشد فروش می تواند در سال 2024 «به طور قابل توجهی کمتر» از هدف اعلام شده خود برای رشد 50 درصدی در هر سال باشد. همچنین برای اولین بار در سال‌های اخیر تا حدودی در بین چرخه‌های محصول قرار می‌گیرد، به طوری که Cybertruck گران قیمت اخیراً به تولید رسیده است و مدل محبوب Y که بدون هیچ به‌روزرسانی قابل توجهی وارد چهارمین سال خود شده است.

ماسک در این ایمیل گفت: «همانطور که ما شرکت را برای مرحله بعدی رشد خود آماده می کنیم، بسیار مهم است که به تمام جنبه های شرکت برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری نگاه کنیم. او بيان کرد که رشد تسلا منجر به "تکراری نقش ها و وظایف شغلی در زمینه های خاص" شده است.

"به عنوان بخشی از این تلاش، ما یک تحلیل کامل از سازمان انجام داده ایم و تصمیم دشواری برای کاهش بیش از 10 درصدی تعداد کارمندان خود در سطح جهانی گرفته ایم. چیزی نیست که بیشتر از آن متنفرم، اما باید انجام شود. ماسک نوشت: این ما را قادر می‌سازد که لاغر، نوآور و گرسنه برای چرخه رشد بعدی باشیم.

تسلا در سال 2023 رکورد 1.8 میلیون خودروی برقی را روانه بازار کرد. اما این شرکت بیشتر سال را صرف کاهش قیمت محبوب‌ترین مدل‌های خود کرد تا بتواند تاثیر نرخ‌های بهره بالا و افزایش رقابت جهانی را متعادل کند. همچنین طبق گزارش‌ها، این شرکت برنامه‌های ساخت یک خودروی برقی ارزان‌تر که قیمت آن از حدود 25000 دلار شروع می‌شود را کنار گذاشته یا حداقل به تأخیر انداخته است و در عوض از پلت‌فرم زیربنایی در حال توسعه برای تامین انرژی یک ربات‌اکسی ادعایی استفاده می‌کند که ماسک گفته است برای اولین بار عرضه خواهد شد. در 8 آگوست

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است