متن خبر

طبق گزارش‌ها، اپل در حال سرمایه‌گذاری بر روی OpenAI است که ممکن است نشان دهنده مشارکت عمیق‌تر ChatGPT باشد

طبق گزارش‌ها، اپل در حال سرمایه‌گذاری بر روی OpenAI است که ممکن است نشان دهنده مشارکت عمیق‌تر ChatGPT باشد

شناسهٔ خبر: 720206 -




WWDC 2024
(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل امسال برنامه‌های بزرگی برای آپشن های هوش مصنوعی هوشمند اپل دارد، اما ممکن است شرط‌های خود را با سرمایه‌گذاری در OpenAI جبران کند.

با توجه به دور آینده جمع آوری کمک های مالی توسط OpenAI ادعا می کند که شرکت بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد، شرکت هایی مانند اپل احتمالاً به هر حال ضروری هستند، اما می تواند به این معنی باشد که آینده هوش مصنوعی اپل کمی انعطاف پذیرتر از آن چیزی است که تصور می شد.

علاقه اپل به OpenAI با هجوم او به هوش مصنوعی در سال جاری، به ویژه با انتشار برنامه ریزی شده Apple Intelligence مطابقت دارد. پیش بینی می شود این شرکت جزئیات بیشتری را در مورد این آینده های هوش مصنوعی در رویداد Glowtime خود که برای 9 سپتامبر برنامه ریزی شده است به اشتراک بگذارد. ما قبلاً می دانیم که اپل قصد دارد هم مدل های هوش مصنوعی خود و هم مدل های شخص ثالث را ارائه کند. ممکن است در نهایت در مورد انواع آپشن های هوش مصنوعی که می‌توانید در دستگاه‌های اپل خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید، انتخاب‌های بیشتری داشته باشید، که در مقایسه با روشی که معمولاً برای برنامه‌ها و سرویس‌های اپل به‌طور پیش‌فرض پیش‌فرض می‌شوند، تجربه متفاوتی خواهد بود (که باعث هرج و مرج بسیار زیادی می‌شود. Apple Maps به قرارداد خود با Google Maps پایان داد.

در واقع، این اولین نشانه توافق بین اپل و OpenAI نیست. برای مثال، اپل در تلاش است تا آپشن های ChatGPT را در سیستم‌های مک و iOS ادغام کند. اما همانطور که گزارش WSJ اشاره می‌کند، اپل معمولا در شرکت‌هایی مانند OpenAI سرمایه‌گذاری نمی‌کند، معمولا فقط استارت‌آپ‌ها را می‌خرد و در عوض در شرکت‌های تولیدی سرمایه‌گذاری می‌کند. از آنجایی که انتظار داریم که دور سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلار جمع‌آوری کند، بدیهی است که OpenAI با امضای چک توسط اپل خوب است.

البته اپل تنها سرمایه گذار در این دور نیست. Thrive Capital پیشتاز آن است، اما مایکروسافت ، که معمولاً یکی از بزرگترین رقبای اپل است، نیز در آن شرکت دارد. این قابل توجه است، از آنجایی که مایکروسافت اولین سرمایه گذار بزرگ در OpenAI بود و تاکنون 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که به آن 49 درصد از سود OpenAI را می دهد.

OpenAI اپل

اگرچه اپل معمولاً به دلیل رویکرد خاص خود به محصولات و پلتفرم‌ها شناخته می‌شود، OpenAI تنها همکار آن در زمینه هوش مصنوعی نیست. شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی اپل و متا برای همکاری با آپشن های هوش مصنوعی برای آیفون‌های آینده وجود دارد و این شرکت علناً به امکان همکاری با گوگل برای دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی Gemini خود اشاره کرده است . همین امر در مورد مکالمات اپل با آنتروپیک، خالق هوش مصنوعی کلود و هوش مصنوعی Perplexity نیز صدق می کند.

بر اساس این گزارش، اپل از رویکرد استاندارد خود در مورد همه چیز دست نمی کشد. هنوز هم حفظ حریم خصوصی را به سنگ بنای برند خود تبدیل می کند. اپل در حال کار بر روی حفاظت از حریم خصوصی قوی‌تر برای کاربرانی است که با ابزارهای هوش مصنوعی تعامل دارند. ظاهرا، هدف اپل این است که مطمئن شود وظایف پیچیده هوش مصنوعی از طریق ChatGPT پردازش می شوند و سطح بالاتری از امنیت داده ها و محرمانگی کاربر حفظ می شود.

برای کاربران اپل، گنجاندن ChatGPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم اپل ممکن است تجربه‌های بهتری را فراهم کند. در عین حال، حرکات اپل نشان می دهد که رقابت در هوش مصنوعی، به ویژه بین اپل و مایکروسافت، در مقایسه با یک جنگ ساده سیستم عامل ، شکل منحصر به فردی دارد. هر دو شرکت در حال رقابت برای تسلط بر چشم انداز هوش مصنوعی هستند. سوال این است که آیا حریم خصوصی و سایر نقاط قوت اپل از روشی که مایکروسافت هوش مصنوعی را به بخشی از کل خط تولید خود و رهبری خود در استقرار و سرمایه گذاری در OpenAI تبدیل کرده است، پیشی خواهد گرفت.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است