متن خبر

ضربات خانگی در هوش مصنوعی با گروه ضربت جدید بدون جهت

ضربات خانگی در هوش مصنوعی با گروه ضربت جدید بدون جهت

شناسهٔ خبر: 452277 -




همانطور که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان گفت، مجلس نمایندگان یک گروه ویژه در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کرده است که "اطمینان خواهد داشت که آمریکا همچنان در این زمینه استراتژیک پیشتاز است. " اما این اعلامیه بعد از سال‌ها بلاتکلیفی که هیچ نشانه‌ای از پایان ندارد، بیشتر شبیه به یک نقطه ضعف است.

به نحوی که این کارگروه - به ریاست نمایندگان کالیفرنیا، تد لیو و جی اوبرنولت - نشانه خوشایندی از کنگره است که در حال انجام کاری، هر کاری، در مورد موضوع مهمی است که به محبوبیت سرمایه گذاری در فناوری تبدیل شده است. اما از راه دیگر، مهم‌تر، در زمانی که بسیاری احساس می‌کنند هوش مصنوعی و فناوری در حال چرخیدن به دور قانون‌گذاران و قانون‌گذاران هستند، این امر به خوبی انجام می‌شود.

بعلاوه، تحزب و ممانعت ناامیدکننده ای که هر روز در کنگره به نمایش گذاشته می شود، این تصور را مبهم می کند که این گروه ضربت در هر زمان چیزی ارزشمند تولید کند، چه رسد به اینکه در طول یک سال انتخاباتی که از نظر تاریخی تفرقه افکن است.

از آنجایی که نوآوری‌های جدید در هوش مصنوعی همچنان در حال ظهور هستند، کنگره و شرکای ما در دولت فدرال باید ادامه دهند. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان و دموکرات ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا یک گزارش جامع ارائه دهند که استانداردهای نظارتی و اقدامات کنگره را که برای محافظت از مصرف کنندگان و تقویت سرمایه گذاری و نوآوری مستمر در هوش مصنوعی مورد نیاز است، شرح دهد.»

و نماینده لیو: "هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که زندگی ما را همانطور که می شناسیم تغییر دهد. سوال این است که چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که هوش مصنوعی به جای آسیب رساندن به ما، به نفع جامعه است. به عنوان یک رشته در حال بازیابی علوم کامپیوتر، می دانم که این کار آسان، سریع یا یکباره نخواهد بود، اما معتقدم کنگره نقش اساسی در آینده هوش مصنوعی دارد. من از اینکه می‌بینم بسیاری از اعضای کنگره از همه گرایش‌های سیاسی موافق هستند، خوشحال شدم.»

البته، کاخ سفید، آژانس‌های متعدد، اتحادیه اروپا و مقامات و سازمان‌های بی‌شماری دیگر «گزارش‌های جامع» را منتشر کرده و اقدامات قانونی را توصیه می‌کنند، اما یکی دیگر چیست؟

به نظر می رسد کنگره متوجه شد که این آخرین نهاد اساسی است که بر روی این نیروی تغییر شکل دهنده صنعت عمل می کند، و پس نمایندگان در سراسر راهرو دست به دست می شوند تا برای برداشتن کوچکترین گام ممکن در جهت قانون گذاری آینده، به پشت یکدیگر دست بزنند.

اما در عین حال، با ناکارآمدی کنگره (با تصویب تعداد کم لایحه‌های تاریخی) و همه چشم‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، این گروه ضربت فقط راهی است برای ضربه زدن به قوطی تا زمانی که بدانند از چه چیزی می‌توانند فرار کنند. با دولت آینده

مطمئناً مطالعه هوش مصنوعی و خطرات و مزایای آن چیز بدی نیست - اما برای اعلام آن کمی دیر شده است. این کارگروه مدت‌هاست که به پایان رسیده است، و به همین دلیل ممکن است ما از آن استقبال کنیم، اما با همان تردیدی که قانون‌گذاران سزاوار آن هستند با آن برخورد کنیم.

همه کسانی که با این موضوع درگیر هستند وقتی از آنها سوال شود که چرا روی هوش مصنوعی عمل نکرده‌اند، به آن اشاره می‌کنند، زیرا بسیاری از رأی‌دهندگان می‌ترسند که این هوش مصنوعی برای شغل‌شان یا فرآیندهای خودکاری که زمانی ارتباط انسانی هدفمندی داشتند، بیاید. اما ما این گروه ضربت را راه اندازی کردیم! بله، و اتحادیه اروپا از روزهای شیوع بیماری همه گیر، کارگروه خود را روی این موضوع کار کرده است.

اعلام کارگروه انتظارات را پایین نگه داشت، بدون جدول زمانی یا قابل تحویلی که رای دهندگان یا ناظران بتوانند آنها را نگه دارند. حتی گزارش چیزی است که آنها فقط "به دنبال" تولید آن هستند!

علاوه بر این، از آنجایی که آژانس‌های خبره در معرض خطر انصراف از طریق تصمیم دیوان عالی هستند، حتی تصور اینکه ساختار نظارتی یک سال آینده چگونه خواهد بود، دشوار است. آیا می خواهید FTC، FCC، SEC، EPA یا هر شخص دیگری کمک کند؟ آنها ممکن است از نظر قضایی در سال 2025 از انجام این کار منع شوند.

شاید این گروه ضربت اعتراف کنگره باشد که در چنین مواقع پر فراز و نشیب، و فاقد هرگونه بینش واقعی نسبت به یک موضوع، تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که بگویند «ما آن را تحلیل خواهیم کرد».

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است