متن خبر

ضایعات دم‌آوری استارت‌آپ برای جایگزینی روغن پالم پول نقد بنیاد گیتس دریافت می‌کند

ضایعات دم‌آوری استارت‌آپ برای جایگزینی روغن پالم پول نقد بنیاد گیتس دریافت می‌کند

شناسهٔ خبر: 445670 -




بنیاد بیل و ملیندا گیتس 3.5 میلیون دلار به C16 Biosciences، شرکتی تحت حمایت Y Combinator که جایگزین‌هایی برای تجارت مخرب روغن نخل برای محیط‌زیست تخمیر می‌کند، تزریق می‌کند. کمک مالی گیتس همراه با چک یک میلیون دلاری از Elemental Excelerator، یک شتاب دهنده غیرانتفاعی که از فناوری آب و هوا "با تأثیر عمیق جامعه" حمایت می کند، ارائه می شود.

شما می توانید روغن پالم را تقریباً در همه جا پیدا کنید - در صابون ها و سوخت های زیستی و همچنین شکلات ها و رامن فوری. در حالی که این صنعت اخیراً به خود تغییری داده است، جنگل زدایی مرتبط با تولید روغن نخل بار دیگر در حال افزایش است .

C16 با استفاده از مخمر و مواد اولیه کشاورزی، جایگزینی برای روغن دانه برای استفاده در محصولات زیبایی تحت نام Palmless تولید می کند. شارا تیکو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت C16 به TechCrunch گفت: با بودجه جدید، این استارت آپ دستور العمل های روغن جدیدی را برای استفاده در مواد غذایی ایجاد می کند، که هم از مواد اولیه ضایعات و هم از مواد اولیه حاصل از کشاورزی استفاده می کند. یکی از بنیانگذاران در یک فرضیه جذاب اضافه کرد: «برای گسترش دومی، این ممکن است شامل استفاده از مواد اولیه به دست آمده مستقیماً از جذب کربن باشد.»

جنگل زدایی یک مشکل آب و هوایی است. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که آلودگی آب و هوا ناشی از مزارع روغن نخل به تنهایی معادل نیمی از کل صنعت هوانوردی است. به گفته جری ملیلو، بوم‌شناس MIT، به طور گسترده‌تر ، جنگل‌زدایی مسئول تقریباً یک سوم کل انتشار دی اکسید کربن از سال 1850 است.

علاوه بر بنیاد گیتس و Elemental، سرمایه گذاران قبلی C16 شامل Breakthrough Energy و DCVC بیل گیتس هستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است