متن خبر

صنعت مرکز داده با چالش های بزرگی روبرو است – اما آیا می تواند آنها را غلبه کند؟

صنعت مرکز داده با چالش های بزرگی روبرو است – اما آیا می تواند آنها را غلبه کند؟

شناسهٔ خبر: 440481 -




مراکز داده تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند زیرا با آنچه که «گزارش وضعیت صنعت ۲۰۲۳ » کی‌سورس آن را سه‌راهی می‌نامد، مواجه می‌شوند.

Keysource او میگوید که متعادل کردن سرعت، ماده و پایداری باعث ایجاد دردسر واقعی برای متخصصان مرکز داده می‌شود که با افزایش هزینه‌ها و تغییرات مقررات روبرو هستند.

سرفصل گزارش کمبود مهارت‌هایی است که صنعت با آن مواجه است، که رسیدگی به مسائل آتی را بیش از پیش چالش‌برانگیز می‌کند.

مراکز داده در یک شوک هستند

کی سورس دریافت که تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان آن به دلیل فقدان مهارت‌ها، پروژه‌ها یا خدمات بیشتری را نسبت به آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودند، قرارداد فرعی کردند.

از آنجایی که صنعت تحت تحلیل شدید تأثیرات زیست‌محیطی آن است، بیش از نیمی از آنها گفتند که سازمان آنها «بودجه سبز» جداگانه‌ای برای مقابله با مسائل پایداری دارد. نگران کننده است، تنها ۱۷٪ پایداری را به عنوان یک اولویت بالا می بینند و بیش از نیمی از آنها حتی یک استراتژی پایداری ندارند.

در حالی که بودجه به وضوح برای تصمیم گیری های سازگار با محیط زیست در دسترس است، متخصصان مرکز داده گاهی اوقات مجبورند برای اطمینان از رشد کافی برای همگام شدن با تقاضا، گوشه و کنار را کاهش دهند.

جان هیلی، مدیر عامل کلیدی منبع، گفت: «فشار برای تسریع در تحویل پروژه شاید نگران‌کننده‌ترین یافته گزارش باشد، زیرا ۷۵ درصد از افراد مورد تحلیل مسائل کیفی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانستند در نتیجه زودتر شناسایی یا بهتر مدیریت شوند.»

علیرغم تغییرات در فناوری، مقررات، منابع انرژی، حاکمیت شرکتی و کمبود افراد ماهر، Keysource بر این باور است که بازده و عملکرد امیدوارکننده همچنان در کارت مراکز داده باقی مانده است.

با حرکت رو به جلو، واضح است که باید به پایداری در صنعت توجه بیشتری شود. برخی از عواملی که در مقابله با سه گانه نقش دارند عبارتند از بهینه سازی عملیات از طریق تجزیه و تحلیل و اتوماسیون، بهبود کارایی و حفظ قابلیت اطمینان از قبل قوی.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است