متن خبر

صندوق جدید 152.5 میلیون دلاری Accion از موسسات مالی که به مشاغل کوچک در سطح جهانی خدمات می دهند حمایت می کند

صندوق جدید 152.5 میلیون دلاری Accion از موسسات مالی که به مشاغل کوچک در سطح جهانی خدمات می دهند حمایت می کند

شناسهٔ خبر: 471687 -




Accion، یک سازمان غیرانتفاعی جهانی، روز سه‌شنبه راه‌اندازی صندوق تحول دیجیتال Accion را اعلام کرد، یک صندوق 152.5 میلیون دلاری برای مؤسسات مالی بزرگ، از جمله تأمین مالی خرد که در حال حاضر از سیستم مالی جهان خارج شده‌اند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که سرمایه رشد و حمایت استراتژیک را برای "تحول دیجیتال" به این شرکت ها ارائه خواهد کرد.

برای بیش از شش دهه، سازمان غیرانتفاعی در بخش خدمات مالی فعال بوده است: اول، با توسعه و مقیاس‌بندی راه‌حل‌های متناسب با سفارش‌های مشاغل کوچک، کشاورزان خرده‌مالک و زنان. دوم، با ارائه خدمات سرمایه گذاری و مشاوره به موسسات مالی سنتی و شرکت های تامین مالی خرد، که به نوبه خود محصولات قابل دسترسی ایجاد می کنند. تلاش‌های Accion در طول سال‌ها باعث شده است که این شرکت به ساخت 230 ارائه‌دهنده خدمات مالی برای خدمت به مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کم‌درآمد در 75 کشور کمک کند.

در سال 2019، Accion با راه‌اندازی Accion Venture Lab، یک صندوق استارت‌آپ فین‌تک با ارزش 23 میلیون دلار، گامی جسورانه به سمت سرمایه‌گذاری‌های فین‌تک در مراحل اولیه برداشت. این بازوی سرمایه گذاری بیش از 65 شرکت بذر و سری A را که در بیش از 30 کشور در سراسر آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا فعالیت می کنند، پشتیبانی کرده است. سرمایه گذاری های قابل توجه عبارتند از Konfio، Lulalend، Fairbanc و Khazna.

این استارت‌آپ‌ها، که برخی از آنها در بازارهای مربوطه خود به فین‌تک‌های بزرگ تبدیل شده‌اند، نه تنها از فناوری برای افزایش دسترسی و مقرون به صرفه بودن محصولات خود برای افراد کم‌خدمت در مقیاس استفاده می‌کنند، بلکه از فناوری برای ایجاد تعامل با مشتری استفاده می‌کنند، حوزه‌ای که اکیون در آن به فکر مالی سنتی است. موسسات در حال بازی کردن هستند.

آبیشک آگراوال، شریک مدیریتی در صندوق تحول دیجیتال Accion، گفت: «در طول سال‌ها کار بر روی شمول مالی، متوجه شدیم که در بخش‌های روستایی جهان و افرادی که از موسسات مالی سنتی عقب مانده‌اند، از لحاظ دیجیتالی فراگیر نمی‌شوند. ، در تماس با TechCrunch.

«و چالش دوگانه بود. یکی به این دلیل است که مشتریان روستایی یا مشتریانی که از نظر دیجیتالی دیر شده اعتماد کافی به فناوری دیجیتال ندارند. و سپس بخش دوم آن موسسات بود (بانک‌های سنتی و موسسات خدمات مالی، که دانش کافی در مورد یا نداشتن پشتیبانی داخلی کافی برای سرمایه‌گذاری در تعامل واقعی با مشتری دیجیتالی ندارند."

آگراوال بيان کرد که این بیماری همه گیر بر شدت شکاف گنجاندن دیجیتالی تاکید دارد. اگرچه Accion به بانک‌ها و مؤسسات مالی خرد در مورد راه‌هایی برای جذب مشتریان به صورت دیجیتالی مشاوره می‌داد، این سازمان غیرانتفاعی می‌دانست که باید پول را در جایی قرار دهد و این همان کاری بود که با راه‌اندازی این صندوق انجام داد. سرمایه‌گذاری‌های صندوق تحول دیجیتال اکیون بر شرکت‌هایی متمرکز خواهد بود که به شرکت‌های کوچک، کوچک و متوسط ​​(MSME) در سراسر آسیای جنوبی و جنوب شرقی، آمریکای لاتین و آفریقا خدمات می‌دهند.

مدیریت تاثیر اکشن صندوق تحول دیجیتال اکیون و آزمایشگاه اکشن ونچر را مدیریت می کند.

در حالی که آزمایشگاه Venture بر روی شرکت‌های فین‌تک در مراحل اولیه و مدل‌های جدیدتر تمرکز دارد، صندوق تحول دیجیتال شرکت‌های خدمات مالی بزرگ‌تری را هدف قرار می‌دهد که هنوز در تعامل با مشتری دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

رویکرد آن شامل استقرار سرمایه‌گذاری‌های سهامی بین 12 تا 15 میلیون دلار، همراه با مشارکت شرکای محدود خود برای حمایت از این شرکت‌ها در سفرشان به سمت تحول دیجیتال و افزایش تعامل با مشتری است. به این ترتیب، فین‌تک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی سنتی در پورتفولیوهای غیرانتفاعی در هر دو صندوق می‌توانند به بخش‌های مشتریانی که خدمات کمتری ارائه می‌کنند، خدمات دیجیتالی ارائه دهند.

ترجیح ما در این مورد، تامین مالی خرد سنتی، شرکت های مسکن ارزان قیمت، و موسسات مالی خرد است که به بانک تبدیل می شوند. برای ما، این در مورد دیجیتالی کردن فرآیندهای آنها یا کمک به آنها در اجرای سیستم های بانکداری اصلی نیست. آگراوال گفت: این جایی نیست که ما وارد شویم.

ما می‌خواهیم این بانک‌ها یا این مؤسسات خدمات مالی سنتی به نحوه تعامل دیجیتالی‌تر با مشتریان خود فکر کنند، پس مشتری در آینده انتخاب‌های بیشتری داشته باشد. این استراتژی همچنین به شرکت‌های خدمات مالی سنتی کمک می‌کند تا از منظر آینده نسبت به آنچه که دیده می‌شود، آماده باشند، زیرا تا کنون آنها عقب مانده‌اند و در دنیای فین‌تک ظاهری رقابتی و همچنین مشارکتی داشته‌اند.

صندوق تحول دیجیتال Accion سرمایه‌گذاری‌های بعدی را روی فین‌تک‌های آزمایشگاه Venture انجام نخواهد داد. در عوض، این صندوق تنها بر سرمایه گذاری های جدید در شرکت های مالی سنتی تمرکز خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد بین 10 تا 12 سرمایه گذاری با انعطاف پذیری در تخصیص سرمایه بین مناطق مورد علاقه انجام دهد.

آگراوال گفت: "هیچ محدودیتی برای هر منطقه وجود ندارد، زیرا این امر به نیازها و پتانسیل خاص هر شرکت در مناطق مختلف بستگی دارد." شریک مدیریت گفت ، با این حال، این شرکت قصد دارد سه تا چهار سرمایه گذاری در آسیا، دو تا سه سرمایه گذاری در آفریقا و دو تا سه سرمایه گذاری در آمریکای لاتین انجام دهد و یک سبد متوازن در سراسر مجموعه ایجاد کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، صندوق همچنین سبد سهام خود را با در نظر گرفتن مدل های متمایز ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال، در هند، جایی که قبلاً دو سرمایه گذاری انجام داده است، Annapurna Finance وجود دارد که وام های کوچک و بدون وثیقه به زنان محروم با میانگین حدود 400 دلار بدون وثیقه ارائه می کند، و IKF Finance که عمدتاً به عنوان یک شرکت تأمین مالی دارایی فعالیت می کند، وام های تضمین شده را ارائه می دهد. اندازه بلیط بالاتر از 3000 تا 5000 دلار.

تحول دیجیتال و تعامل در شرکتی که اندازه‌های بلیط ناامن و بسیار کوچک را در مقایسه با سایر ارائه‌دهنده بلیط امن و کمی بزرگ‌تر در هند ارائه می‌کند، چگونه خواهد بود؟ آگاروال بيان کرد که اکسیون امیدوار است بتواند به این نوع سوالات با صندوق تحول دیجیتال پاسخ دهد و نمونه هایی با بازده تجاری این مدل ها را برای بقیه بازارها به نمایش بگذارد.

شرکای محدود در صندوق عبارتند از British International Investment (BII)، موسسه مالی توسعه بریتانیا و سرمایه گذار تاثیرگذار. بانک توسعه کارآفرینی هلندی FMO؛ سرمایه گذاری IDB شرکت مالی بین المللی (IFC)؛ مستر کارت؛ OeEB بانک توسعه اتریش؛ و Swedfund، موسسه مالی توسعه سوئد.

سایر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری اکسیون در طول سال‌ها، علاوه بر صندوق تحول دیجیتال و آزمایشگاه مخاطره‌آمیز، شامل Accion Emerge است که از شرکت‌های مرحله رشد در نوآوری در امور مالی تعبیه‌شده، کشاورزی و آینده کاری و ارتباط آن با اسپین‌آف Quona حمایت می‌کند. کاپیتال، یک شرکت سرمایه گذاری با تمرکز بر شمول مالی در بازارهای نوظهور.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است