متن خبر

صندوق آرتمیس 36 میلیون دلار جدید برای حمایت از بنیانگذاران مختلف در حل «مشکلات بزرگ و پرمو» دارد.

صندوق آرتمیس 36 میلیون دلار جدید برای حمایت از بنیانگذاران مختلف در حل «مشکلات بزرگ و پرمو» دارد.

شناسهٔ خبر: 456653 -




صندوق آرتمیس، که در بنیانگذاران کم نمایندگی سرمایه گذاری می کند، دومین صندوق خود را با 36 میلیون دلار تعهدات سرمایه ای بسته است.

استفانی کمپبل، دیانا موراخوفسکایا و لزلی گلدمن تپر آرتمیس را در سال 2019 تأسیس کردند و این شرکت را به نام الهه یونانی شکار، چیزهای وحشی و قهرمان زنان نامگذاری کردند.

آرتمیس، با دفاتری در هیوستون و نیویورک، پیشتاز موسسان مختلف در فین‌تک، تجارت و مراقبت است و تاکنون مجموعه‌ای از بیش از 20 شرکت را تشکیل داده است که همگی توسط بنیان‌گذاران زن رهبری می‌شوند و بیش از 60 درصد آن‌ها دارای سیاه‌پوست، لاتینکس هستند. یا رهبری مهاجر

صندوق دوم توسط گروهی شامل بانک آمریکا، بانک مونترال، مدیریت دارایی چرچیل نوین TIAA، بانک کپیتال تگزاس، آمازون، صندوق راکول و شرکای بالنتاین حمایت می شود.

موراخوفسکایا به TechCrunch گفت: «ما واقعاً می‌خواستیم مطمئن شویم که LP‌های ما با هدف بلندمدت ما برای حمایت از بنیان‌گذاران مختلف هماهنگ هستند. فشار زیادی روی آن وجود دارد. ما همچنین قصد داریم با آنها رشد کنیم.»

کمپبل گفت، استراتژی این شرکت این است که "کمک به حرکت سوزن تامین مالی برای بنیان‌گذاران زن و متنوع با رهبری دورهایشان، حمایت از آنها، دسترسی به سرمایه‌گذاران ملی و ایجاد نظم و انضباط برای ضربه زدن به رشد واقعی درآمد".

او گفت: «داشتن دیدگاه‌های مختلف کسب‌وکار خوبی است، و ما احساس کردیم که پول روی میز باقی مانده است، و ما آنجا هستیم تا در آن بهترین باشیم». ما در مسیر ادامه می‌دهیم، پس تأثیری را که می‌گذاریم با بازده مالی، نه تنها برای LP‌هایمان، بلکه برای جوامعی که این کارآفرینان از آن سرچشمه می‌گیرند، هماهنگ می‌کنیم.»

سرمایه بیشتر برای هدف قرار دادن بنیانگذاران زن و کم نمایندگی، از Artemis و دیگران، برای مثال Amplifica Capital و Black Tech Nation Ventures، که اخیراً یک سرمایه 50 میلیون دلاری جمع آوری کرده است، خوب است. به گفته همکارم دومینیک مادوری دیویس، که در اوایل ماه جاری اعداد و ارقام مربوط به سرمایه گذاری های مخاطره آمیز را به این جمعیت ها کاهش داد، سرمایه گذاری VC خود همچنان در این مناطق نسبتاً راکد است.

کمک مالی به بنیانگذاران سیاه پوست از سال 2021 کاهش یافته است، به طوری که بنیانگذاران سیاه پوست در ایالات متحده 0.48٪ از کل دلارهای سرمایه گذاری اختصاص داده شده در سال گذشته را جمع آوری کردند که به حدود 661 میلیون دلار از 136 میلیارد دلار رسید. زنان در دو سال گذشته هر سال 2 درصد از کل بودجه را دریافت کردند.

هرچند امیدی وجود دارد، هرچند به شکل یک کیسه مختلط. بر اساس تحقیقات جدید Pitchbook، بنیانگذاران و بنیانگذاران زن در سال 2023 سرمایه بیشتری نسبت به سال 2020 تضمین کردند. شاید به این دلیل است که زنان بیشتری چک می نویسند. Pitchbook گزارش داد که در سطح شرکای عمومی، سهم چک‌نویس‌های زن در بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر اندکی به 17.4 درصد افزایش یافته است. با این حال، در همان زمان، تعداد استارت‌آپ‌های تحت رهبری زنان که تأمین مالی کردند، 25 درصد کاهش یافت.

آرتمیس سرمایه گذاری را از اولین صندوق خود به مبلغ 15 میلیون دلار در سال 2019 آغاز کرد. هنوز هیچ خروجی وجود نداشته است، با این حال، کمپبل و موراخوفسکایا می گویند این سبد در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، 60 درصد از شرکت‌های صندوق I سرمایه بعدی را به مبلغ 250 میلیون دلار جذب کرده‌اند. در میان آنها، 70٪ از معرفی Artemis بود.

کمپبل بيان کرد در حالی که آرتمیس از تنها صندوقی است که بر بنیانگذاران مختلف تمرکز می کند، اما در میان معدود صندوق هایی است که فناوری را برای رفع موانعی که مشاغل، جوامع و خانواده های نادیده گرفته شده و کم نمایندگی در ایالات متحده با آن مواجه هستند، تامین می کند. شرکت‌هایی که از صندوق I سرمایه‌گذاری می‌کنند شامل شرکت ارشد بهداشت خانگی Naborforce، استارت‌آپ HopSkipDrive، Upgrade، یک شرکت کلاه گیس و لوازم جانبی سفارشی، و استارت‌آپ خدمات اتاق شیردهی شرکتی Work & Mother هستند.

در همین حال، درآمد پرتفوی از آن صندوق بین سال‌های 2021 تا 2022 چهار برابر و بین سال‌های 2022 تا 2023 دو برابر شد. آنها گفتند کل درآمد صندوق I در سال 2023 بیش از 100 میلیون دلار بود.

برای Fund II، Artemis قصد دارد به سرمایه گذاری های پیشرو و مشترک ادامه دهد و حدود 20 شرکت جدید را هدف قرار خواهد داد. وجوه مستقر شده از این صندوق قبلاً به Payverse، یک پردازشگر پرداخت جایگزین، رفته است. Max Retail، یک پلت فرم آنلاین که به خرده فروشان و برندها کمک می کند تا کالاهای فروخته نشده خود را بفروشند. و پلتفرم طلاق آنلاین سلام طلاق.

کمپبل و موراخوفسکایا می گویند که سایر VCها خیلی سریع حذف می شوند، شرکت به سرمایه گذاری در مشکلات اقتصادی ادامه خواهد داد.

کمپبل گفت: «بسیاری از مردم دوست ندارند در مورد چیزهای ناراحت کننده صحبت کنند، حتی اگر آنها در زندگی ما بسیار رایج هستند. ما واقعاً به بسیاری از مسائل اساسی اهمیت می دهیم که جمعیتی بسیار بزرگتر از آنچه مردم تصور می کنند تحت تأثیر قرار می دهند. به خصوص در صنعت مراقبت، این مشکلات بزرگ و پرمویی است که به نظر می رسد هیچ کس دوست ندارد. در عوض، ما در مورد این که چقدر دشوار هستند صحبت می کنیم و باید راه حل هایی برای حل آنها وجود داشته باشد.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است