متن خبر

صندوق‌های متمرکز آفریقا در میان رکود پای خود را پیدا می‌کنند

صندوق‌های متمرکز آفریقا در میان رکود پای خود را پیدا می‌کنند

شناسهٔ خبر: 449328 -




در بحبوحه تعطیلی بودجه در سال گذشته، و با سخت‌تر شدن شرایط برای مدیران صندوق‌هایی که سرمایه خود را به عنوان حامیان (شرکای محدود) افزایش می‌دهند، تمرکز خود را بر استراتژی و سابقه کار افزایش می‌دهند، برخی از صندوق‌های جدید آفریقایی و آفریقایی با محوریت چندین صندوق همچنان ظهور کردند. موجودی که پشتوانه تازه ای دریافت می کند.

در میان صندوق های VC قابل توجهی که در سال گذشته ایجاد شد، می توان به 300 میلیون دلار Partech Africa II، بزرگترین صندوق متمرکز آفریقا تا به امروز، و صندوق Africa People + Planet توسط Novastar Ventures، یک مجموعه بیش از 200 میلیون دلاری که در بخش های کشاورزی و آب و هوا سرمایه گذاری می کند، اشاره کرد. . در همین حال، Norrsken22، یکی از بزرگترین VCها در آفریقا، در کنار بسته شدن نهایی صندوق اولیه خود، حمایت جدیدی از صندوق رشد فناوری آفریقای Norrsken22 خود دریافت کرد.

VCهای جدید نیز به ظهور خود ادامه دادند، از جمله Chui Ventures، که در برنامه خود برای حمایت از بنیانگذاران در آفریقا متمرکز بر محصولات بازار انبوه، تمرکز بر جنسیت دارد. صندوق اولیه آن 9 میلیون دلار از مسترکارت حمایت کرد تا به بازاری خدمت کند که اخیراً برای سرمایه محلی سروصدا شده است.

بر اساس آخرین گزارش شرکت ردیاب داده و بینش بازار Briter Bridges، مدیران صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و سهام خصوصی آفریقا 2.4 میلیارد دلار در 43 معامله در طول سال تضمین کردند.

با نگاهی به آینده، در سال 2024، صندوق‌های جدید و VCها از چه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آفریقا بهره می‌برند؟ برایان اودیامبو، شریک Novastar Ventures بيان کرد که فرصت‌ها در بخش‌های فین‌تک و آب و هوا بسیار زیاد است.

ما معتقدیم که روندهای بزرگ در آفریقا دلیلی برای ادامه سرمایه گذاری است. آفریقا جوان ترین و سریع ترین جمعیت جهان را دارد که همه آنها به طور فزاینده ای از فناوری آگاه هستند. ما در حال حاضر بزرگترین زمین قابل کشت موجود و بزرگترین مخزن کربن در جهان خارج از آمازون را داریم. شهرنشینی در آفریقا نیز سریعترین رشد را در جهان دارد.

اودیامبو، به ویژه، دامنه عظیمی را برای اختلال در صنایع انرژی و کشاورزی می‌بیند و خاطرنشان می‌کند که «بسیاری از جمعیت این قاره هنوز توسط تأمین‌کنندگان انرژی موجود مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و برای استفاده خانگی و تولیدی به منابع انرژی جایگزین نیاز دارند. از آنجایی که این قاره به تنوع خود ادامه می دهد، کشاورزی فرصت بزرگی برای اختلال در فناوری است. ما به‌ویژه به فن‌آوری‌هایی علاقه‌مندیم که به تولید مواد غذایی کارآمد و پایدار کمک می‌کنند.»

شریک مدیریتی Chui Ventures، Joyce-Ann Wainana، یکی از مدیران سابق سیتی، که سال گذشته یک صندوق VC شامل جنسیت راه‌اندازی کرد، همچنین فرصتی برای بهره‌برداری از بزرگترین منطقه تجارت آزاد بین قاره‌ای جهان و زنان آفریقایی می‌بیند. کارآفرین ترین در جهان."

بیشتر در راه است

با پیشروی سال، خانم Wainaina انتظار دارد که وجوه جدید ظاهر شود و صندوق های موجود سرمایه گذاری شوند. در حال حاضر، Seedstars Africa Ventures 40.5 میلیون دلار پشتیبانی تازه از EIB Global و AfdB دریافت کرده است و Rally Cap، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه متمرکز بر بازارهای نوظهور فین تک، با یک صندوق جدید به بخش آب و هوا نفوذ کرده است.

من معتقدم که ما شاهد ظهور وجوه محلی VC بیشتری در آفریقا خواهیم بود تا نیازهای سرمایه در بازار را برآورده کنیم. نیاز واقعی برای حمایت از کارآفرینان محلی وجود دارد زیرا فرصت های شغلی رسمی در آفریقا نمی تواند تعداد زیادی را که هر ساله وارد بازار کار می شوند جذب کند. این قاره برای رفع این شکاف به بودجه VC بیشتری نیاز دارد. VCهای محلی به ویژه زمانی که احساسات بازار جهانی پایین باشد، ثبات را فراهم می کنند. من به آینده VC در آفریقا امیدوار هستم.» خانم Wainana گفت.

در زیر وجوهی را که در سال گذشته پدیدار شده یا سرمایه‌گذاری شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

وجوه VC

پارتک آفریقا II

Partech Africa یکی از فعال‌ترین شرکت‌های VC در آفریقا است که در استارت‌آپ‌های سری A و B فناوری ساخت راه‌حل‌هایی برای بخش‌های اقتصادی که معمولاً در آفریقا بسیار پراکنده و غیررسمی هستند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

صندوق Partech Africa II در سال گذشته برای اولین بار به 263 میلیون دلار بسته شد، در استارتاپ‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله فین‌تک، فناوری سلامت، لجستیک، تحرک و edtech. صندوق دوم جانشین اولین صندوق اعلام شده در سال 2018 می شود.
حجم صندوق : 300 میلیون دلار
هدف : شرکت های سری A و B

مردم آفریقا + صندوق سیاره

صندوق جدید Novastar Ventures از مدل‌های تجاری پایدار، سیاره‌ای مثبت و بازار انبوه در سراسر آفریقا حمایت می‌کند. این صندوق 25 میلیون دلار از سوی شرکت مالی توسعه بین المللی ایالات متحده (DFC) حمایت کرد. شرکت پان آفریقایی VC همچنین 40 میلیون دلار تعهد چند وجهی از SBI Holdings، یک مجموعه خدمات مالی ژاپنی و یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور آسیای شرقی دریافت کرد.
اندازه صندوق : بیش از 200 میلیون دلار
هدف : صندوق آب و هوا و فناوری های پاک، بازارها و ابتکاراتی را هدف قرار می دهد که از طریق ارائه خدمات مالی و زنجیره تامین به انعطاف پذیری جامعه کمک می کند.

بنیانگذاران کارخانه آفریقا
FFA که در سال 2018 تأسیس شد، بودجه و پشتیبانی عملی را برای بنیان‌گذاران در مراحل اولیه ایجاد راه‌حل‌های محلی برای چالش‌های محلی در آفریقای جنوبی فراهم می‌کند و توسط شرکای سرمایه‌گذاری شرکتی و تأثیرگذار پشتیبانی می‌شود.

شتاب دهنده و سرمایه گذار مرحله اولیه آفریقای جنوبی سال گذشته 114 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. این شرکت قصد دارد به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها در زمینه‌های اصلی تمرکز خود که شامل فین‌تک، آگ‌تک و استارت‌آپ‌های سلامت می‌شود، ادامه دهد، اما همچنین مشتاق است به دیگرانی مانند فناوری لجستیک، فناوری پاک تجارت الکترونیک، فناوری سازمانی و استخدام منابع انسانی نیز بپردازد.
حجم صندوق : 114 میلیون دلار
هدف : استارت آپ های در مراحل اولیه.

صندوق نوآوری و مراقبت های بهداشتی آفریقا 2
صندوق AHF2 توسط AAIC Investment مدیریت می شود که از سال 2017 از فعالیت های سرمایه گذاری CVC های ژاپنی حمایت می کند. این صندوق نوآوری و مراقبت بهداشتی آفریقا 2 را در سال 2022 راه اندازی کرد که در سال گذشته به دومین بسته شد و به 40 میلیون دلار رسید. سرمایه اولیه آن به 47 میلیون دلار رسید.
حجم صندوق : 150 میلیون دلار
هدف : این صندوق در شرکت‌های سری A و B در کنیا، نیجریه، آفریقای جنوبی و مصر در بخش‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌های فناوری در زمینه‌های زیرساخت اجتماعی از جمله مالی، بیمه و تدارکات سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Al Mada Ventures
Al Mada Ventures (AMV) یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر است که از هلدینگ های المدا مراکش، یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری خصوصی آفریقا، جدا شده است. شرکت‌های پرتفوی آن شامل Susu، یک فناوری بهداشتی مستقر در فرانسه و عاج است
حجم صندوق : 110 میلیون دلار
هدف : صندوق همیشه سبز به شکاف شرکت‌های مرحله رشد در بخش‌های خدمات مالی، سلامت، لجستیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، معدن، توزیع، خرده‌فروشی، آموزش و مخابرات می‌پردازد.

صندوق ساویو II
Saviu Ventures یک شرکت فرانسوی فرانسوی VC است که در سال 2018 راه اندازی شد. صندوق دوم آن سال گذشته 12 میلیون یورو بسته شد و تا کنون از Waspito، یک فناوری بهداشتی کامرونی حمایت کرده است. Rubyx، یک ارائه دهنده وام دیجیتال سنگالی SaaS. و Workpay، یک ارائه دهنده حقوق و دستمزد منابع انسانی.
اندازه صندوق : 32 تا 54 میلیون دلار
هدف : استارت‌آپ‌های مرحله اولیه عمدتاً در بخش‌های فین‌تک، فناوری سلامت و فناوری آب و هوا.

چوی ونچرز
Chui Ventures یک VC پان آفریقایی است که روی استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه سرمایه‌گذاری می‌کند. این سال گذشته راه اندازی شد و صندوق اولیه آن تاکنون 9 میلیون دلار از صندوق رشد آفریقا مسترکارت دریافت کرده است.
اندازه صندوق : بیش از 10 میلیون دلار
هدف : تمرکز بر جنسیت دارد و از بنیانگذاران آفریقایی حمایت می کند که راه حل های بازار انبوه را ایجاد می کنند.

صندوق نوآوری سونی: آفریقا (SIF: AF)
Sony Ventures Corporation (SVC)، بازوی سرمایه گذاری غول فناوری ژاپنی، سال گذشته یک صندوق 10 میلیون دلاری را برای سرمایه گذاری در استارت آپ های سرگرمی آفریقایی اختصاص داد. اخیراً در استارتاپ بازی آفریقایی Carry1st سرمایه گذاری کرده است.
حجم صندوق : 10 میلیون دلار
هدف : استارت‌آپ‌های در مراحل اولیه بازی، موسیقی، فیلم و توزیع محتوا.

P1 Ventures
P1 Ventures در سال 2020 راه اندازی شد و در سال گذشته به اولین بسته شدن صندوق دوم خود با 25 میلیون دلار رسید. سرمایه گذاران آن از صندوق اول و دوم عبارتند از Gameball، Reliance Health، Nkoloso.ai، Chari، Djamo و Yassir.
اندازه صندوق : نامعلوم
هدف : P1 در تجارت الکترونیک، فین‌تک، فناوری بیمه، فناوری سلامت و استارت‌آپ‌های SaaS و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت VC خود را سرمایه گذار چند مرحله ای می داند.

صندوق اقتصاد کم کربن E3 برای آفریقا (E3LCEF)
E3LCEF یک صندوق فناوری آب و هوا توسط VC E3 Capital (که قبلاً Energy Access Ventures) و بانک سرمایه گذاری Lion's Head Global Partners متمرکز بر بازارهای نوظهور است. اولین بسته شدن آن در سال گذشته به 48.1 میلیون دلار رسید.
حجم صندوق : 100 میلیون دلار
هدف : ارائه دهندگان انرژی خورشیدی و استارت آپ های برقی در جنوب صحرای آفریقا را هدف قرار می دهد.

استوا
Equator یک شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز در زمینه فناوری آب و هوا است که بر روی کشورهای جنوب صحرای آفریقا متمرکز است و مشتاق استارتاپ های بذر و سری A است. شرکت VC که سال گذشته به صورت عمومی ظاهر شد، سال گذشته 40 میلیون دلار بسته شد و تاکنون در SunCulture، Apollo Agriculture سرمایه گذاری کرده است. Odyssey Energy Solutions و Roam.
اندازه صندوق : نامعلوم
هدف : Equator از استارت‌آپ‌های سری A در بخش‌های انرژی، کشاورزی و تحرک حمایت می‌کند.

صندوق کاتالیزور
صندوق مرحله اولیه پان-آفریقایی در سال 2016 به عنوان یک شتاب دهنده پیش از آغاز راه اندازی شد که به چالش هایی مانند تأمین مالی، استعدادها و دسترسی به بازار برای استارت آپ ها رسیدگی می کرد، با این حال، در سال 2022 از یک شتاب دهنده به یک صندوق VC تغییر کرد و به اولین بسته شدن آن رسید. 8.6 میلیون دلار در سال گذشته سرمایه گذاران آن عبارتند از Octavia Carbon. یک استارتاپ جذب مستقیم کربن هوا و Sand to Green که بیابان ها را به زمین های قابل کشت تبدیل می کند.
حجم صندوق : 40 میلیون دلار
هدف : استارت‌آپ‌های مرتبط با آب و هوا از جمله agtechs، insurtechs، فین‌تک‌های آب و هوا و استارت‌آپ‌های مدیریت شیلات، سیستم‌های غذایی، زنجیره سرد، مدیریت پسماند و مدیریت آب.

Verod-Kepple Africa Ventures
VKAV یک صندوق پان-آفریقایی است که در سال 2022 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین Verod Capital، یک شرکت سهام خصوصی و Kepple Africa، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر مستقر در توکیو راه اندازی شد. در ماه مارس سال گذشته به دومین بسته شدن آن به 43 میلیون دلار رسید و ماه‌ها بعد سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری دیگر را از خدمات ICT و پست ژاپن (JICT) تضمین کرد. این شرکت تاکنون در 11 استارتاپ از جمله Cloudline، Chefaa و Moove سرمایه گذاری کرده است.
حجم صندوق : 100 میلیون دلار
هدف : سرمایه گذاری در سری A و B فین تک، تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری های لجستیک در سراسر آفریقا.

VestedWorld
VestedWorld یک VC در مراحل اولیه است که عمدتاً در غنا، کنیا و نیجریه سرمایه گذاری می کند. سال گذشته 10 میلیون دلار از صندوق رشد مسترکارت آفریقا دریافت کرد.
اندازه صندوق : نامعلوم
هدف : عمدتاً در تجارت‌های کشاورزی، محصولات مصرفی و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری عمدتاً در غنا، کنیا و نیجریه سرمایه‌گذاری می‌کند. بازارهای هدف ثانویه آن اتیوپی، رواندا، تانزانیا و اوگاندا هستند.

DisrupTech
صندوق DisrupTech در سال 2021 برای حمایت از فین‌تک و شرکت‌های فعال فین‌تک مانند فناوری‌های بیمه و استارت‌آپ‌های تجارت الکترونیک راه‌اندازی شد. DFI Proparco فرانسه سال گذشته از حمایت 5 میلیون دلاری از DisrupTech Ventures خبر داد.
حجم صندوق : 36 میلیون دلار
هدف : حمایت از سرمایه گذاری های اولیه در بخش فین تک مصر.

سرمایه های Enza Capital

Enza یک VC چند مرحله ای پان آفریقایی است که در شرکت VC سرمایه گذاری 58 میلیون دلاری را در دو صندوق، از جمله Enza Growth Capital که در سال گذشته در سال 2022 راه اندازی شد، بسته است. برای سرمایه‌گذاری و تأمین بودجه بعدی برای استارت‌آپ‌هایی که صنایع کلیدی را در آفریقا دیجیتالی می‌کنند
اندازه صندوق: نامشخص
هدف : شرکت های فناوری فین تک، لجستیک، سلامت، سرمایه انسانی و آب و هوا.

REdimension Real Estate Technology and Sustainability Fund I

این اولین صندوق سرمایه گذاری proptech VC REdimension Capital آفریقای جنوبی است که سال گذشته پس از راه اندازی آن در سال 2021 به اولین بسته شدن آن به 10 میلیون دلار رسید.
اندازه صندوق : نامعلوم
هدف : Proptechs دیجیتالی کردن بخش املاک و مستغلات در آفریقای جنوبی.

صندوق SME
این صندوقی است برای وجوهی که نقدینگی بسیار مورد نیاز را برای صندوق های سرمایه گذاری VC در مراحل بعدی آفریقای جنوبی برای تقویت کارآفرینی در این کشور فراهم می کند.
حجم صندوق : 30 میلیون دلار
هدف : مدیران صندوق VC در آفریقای جنوبی

صندوق هایی که بسته های نهایی داشتند

صندوق رشد فناوری آفریقا Norrsken22
Norrsken22 African Tech Growth Fund در ژانویه 2022 راه اندازی شد و در سال گذشته به پایان نهایی 205 میلیون دلاری رسید. سرمایه گذاران آن عبارتند از پلتفرم بانکداری دیجیتال TymeBank، پلتفرم خرده فروشی تجارت B2B Sabi، راه حل تأیید هویت Smile Identity، پلت فرم تامین مالی خودکار Autochek و وام دهنده SME Shara.
حجم صندوق : 205 میلیون دلار
هدف : سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سری A و B در حال توسعه فین‌تک، ادتک، مدتک [تکنولوژی سلامت]، و راه‌حل‌های فعال‌کننده بازار.

سر چاقو III
نایف کپیتال، سرمایه گذار مرحله رشد آفریقای جنوبی، پایان نهایی سومین صندوق خود را که در سال 2021 راه اندازی شد، در سال گذشته برای سرمایه گذاری در 10 تا 12 شرکت اعلام کرد. این شرکت بيان کرد که قصد دارد به طور متوسط ​​​​چک 3 میلیون دلاری سرمایه گذاری کند. این شرکت تاکنون در DataProphet، یک تجارت هوش مصنوعی آفریقای جنوبی به عنوان خدمات، و Kasha، یک پلت فرم دسترسی سلامت رواندا سرمایه گذاری کرده است.
حجم صندوق : 50 میلیون دلار
هدف : سرمایه‌گذاری در شرکت‌های B2B عمدتاً edtech، Healthtech، fintech، AI و agritech، و شکاف بودجه سری B در آفریقای جنوبی.

صندوق تاثیر انرژی گایا II
این صندوق که زاییده فکر Gaia Impact، Capital Croissance، Schneider Electric، Capelan، و Investisseurs & Partenaires (I&P) است، در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که شامل دسترسی انرژی کربن‌زدایی، استفاده از انرژی مولد، تحرک الکتریکی، راه‌حل‌های انرژی جدید، و فناوری‌های توانمند می‌شود. "
اندازه صندوق : 80 یورو (86 دلار) میلیون
هدف : GEIF II در استارت‌آپ‌های بذر، سری A و سری B و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در زنجیره ارزش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد که 85 درصد آنها از کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

صندوق رشد کارآفرینان انرژی
EEGF ابتکاری توسط بنیاد شل و FMO است که در سال 2019 راه اندازی شد و سرمایه گذاری های میزانسن، سهام و بدهی را ارائه می دهد. این صندوق به طور مشترک توسط مدیر سرمایه گذاری تاثیر هلندی Triple Jump و سازنده سرمایه گذاری خارج از شبکه Persistent مدیریت می شود. این صندوق در سال گذشته به پایان نهایی خود رسید.
حجم صندوق : 125 میلیون دلار
هدف : شرکت های اولیه و مراحل رشد در بخش انرژی در آفریقا.

Seedstars Youth Wellbeing Ventures
Seedstars Capital و بنیاد خیریه سوئیسی Fondation Botnar صندوق سرمایه گذاری جوانان Seedstars را در سال گذشته راه اندازی کردند. ابزار سرمایه گذاری همیشه سبز از استارتاپ هایی حمایت می کند که خدمات بهداشتی، پایداری محیطی و انعطاف پذیری زیست محیطی (مانند دسترسی به انرژی پاک)، امنیت غذایی محلی، آب و فاضلاب، مدیریت پسماند، مسکن ارزان قیمت، دسترسی به اشتغال و حمل و نقل ایمن و پایدار را ارتقا می دهند. تانزانیا، غنا، سنگال، مراکش و مصر.
حجم صندوق : 20 میلیون دلار
هدف : استارت‌آپ‌های Pre-seed to Series A

صندوق Pepea
سرمایه‌گذار تأثیرگذار Goodwell Investments و Oxfam Novib، یک بنیاد هلندی و زیرمجموعه آکسفام بین‌المللی، Pepea، صندوق را برای تأمین مالی استارت‌آپ‌های اولیه در کنیا، اوگاندا و اتیوپی راه‌اندازی کردند. این صندوق که با حمایت Oxfam Novib Impact Investments ایجاد شده است، سرمایه گذاری را انجام می دهد، که بدهی است که می تواند به سهام تبدیل شود.
اندازه صندوق : 20 میلیون یورو
هدف : کسب و کارهایی در مراحل اولیه که یک تا پنج سال است که وجود دارند. این شرکت در بخش‌های کشاورزی پایدار، انرژی، تحرک پاک، لجستیک و مدیریت زباله سرمایه‌گذاری خواهد کرد که کالاها و خدمات اساسی تولید می‌کنند که بخش عظیمی از هزینه‌های خانوار را برای جوامع کم‌درآمد نشان می‌دهد.

صندوق های سرمایه گذاری خصوصی

شرکای Alterra Capital
Alterra Capital، یک شرکت سهام خصوصی متمرکز در آفریقا با حمایت ثروتمندترین مرد آفریقا، Aliko Dangote، 140 میلیون دلار تضمین کرد. سرمایه گذاران آن عبارتند از شرکت مسافرتی آنلاین نیجریه Wakanow، موسسه بانکی منطقه ای Access Bank و شرکت لجستیک J&J Africa.

حجم صندوق : 500 میلیون دلار
هدف : در تعدادی از بخش ها از جمله کالاهای مصرفی، مخابرات، فناوری، لجستیک، مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری می کند.

صندوق زیرساخت دیجیتال شرکای همگرایی
این صندوق که توسط شرکت PE Convergence Partners راه‌اندازی شد، سال گذشته به پایان رسید و قصد دارد نقشی اساسی در تضمین رشد پایدار فناوری‌های دیجیتال در سراسر جنوب صحرای آفریقا ایفا کند.
اندازه صندوق : 296 میلیون دلار
هدف : صندوق عمدتاً در «فرصت‌های زیرساخت دیجیتال» سرمایه‌گذاری خواهد کرد و این شامل سرمایه‌گذاری در شبکه‌های فیبر، مراکز داده، بی‌سیم، برج‌ها، ابر، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و سایر مواردی است که در رشد ضروری هستند. اقتصاد دیجیتال آفریقا علاوه بر این، علاوه بر سرمایه‌گذاری در دارایی‌های فیزیکی، مایل به حمایت از کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری است که از دسترسی به آموزش، خدمات مالی، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات ضروری پشتیبانی می‌کنند.

صندوق uMunthu II

صندوق uMunthu II توسط Goodwell Investments و Alitheia Capital که هر دو بر شرکت‌های سهام خصوصی با تجربه گسترده در آفریقا تأثیر می‌گذارند، در سال گذشته به اولین بسته شدن ۵۷ میلیون یورویی (۶۱ میلیون دلاری) رسید.
اندازه صندوق : 150 میلیون دلار (حداقل هدف)
هدف : کارآفرینان محلی و ارائه راه‌حل‌های محلی برای مسائل محلی، به‌ویژه آن‌هایی که «تضمین کالاها و خدمات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای گروه‌های کم‌درآمد کم‌درآمد هستند».

صندوق رشد ساناری 3S
صندوق رشد Sanari 3S توسط شرکت سهامی خصوصی برجسته آفریقای جنوبی Sanari Capital است که در سال گذشته 65 میلیون دلار بسته شد.
حجم صندوق : 100 میلیون دلار
هدف : در "کسب و کارهایی که توسط بنیانگذاران، تحت مدیریت مالک و متعلق به خانواده در سراسر بخش متوسط ​​​​بازار اداره می شوند" سرمایه گذاری می کند.

آیا به روز رسانی در مورد وجوه جدید یا فهرست شده در بالا دارید؟ از طریق annie.techcrunch@gmail.com با نویسنده تماس بگیرید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است