متن خبر

صنایع Terraform برای اولین بار برق و هوا را به گاز طبیعی مصنوعی تبدیل می کند

صنایع Terraform برای اولین بار برق و هوا را به گاز طبیعی مصنوعی تبدیل می کند

شناسهٔ خبر: 461498 -




دنیای مدرن به شبکه وسیعی برای استخراج، پردازش، انتقال و در نهایت مصرف هیدروکربن هایی مانند نفت خام و گاز طبیعی وابسته است. اما این منابع هزینه ای دارند: محدود هستند، استخراج آنها دشوار است و دی اکسید کربن را از زمین خارج کرده و در هوا رها می کند.

به جای کاهش وابستگی بشریت به هیدروکربن ها - که غیرممکن است یا نامطلوب یا هر دو، بسته به اینکه از چه کسی بپرسید - راه حل صنایع Terraform این است که این منبع را با استفاده از برق و هوا از طریق سیستمی به نام Terraformer تولید کند. امروز، این استارت آپ اعلام کرد که برای اولین بار یک نمایشگر Terraformer را راه اندازی کرده و گاز طبیعی مصنوعی تولید کرده است.

Terraformer تقریباً به اندازه دو کانتینر حمل و نقل از سه زیر سیستم تشکیل شده است: یک الکترولیز که انرژی خورشیدی را به هیدروژن تبدیل می کند. یک سیستم جذب مستقیم هوا که CO2 را جذب می کند. و یک راکتور شیمیایی که هر دو این ورودی ها را برای تولید گاز طبیعی مصنوعی درجه خط لوله مصرف می کند. کل دستگاه برای یک آرایه خورشیدی یک مگاواتی بهینه شده است.

همانطور که کیسی هندمر، مدیر عامل شرکت اعتراف می کند، کاری که شرکت انجام داده است "بسیار اصلی" نیست. برای مثال، راکتورهای شیمیایی الکترولیز و ساباتیر ​​فرآیندهایی هستند که به خوبی درک شده اند. اما این شرکت توانسته است در این فرآیند نوآوری کند، از جمله ساخت سیستم اختصاصی جذب هوای مستقیم خود و تطبیق همه آن برای کار با یک منبع انرژی متغیر، یعنی انرژی خورشیدی. پس در حالی که هر زیرسیستم خاصی می تواند منشأ خود را مثلاً قرن نوزدهم یا بیستم ردیابی کند، کل فرآیند کاملاً جدید است.

اعتبار تصویر: صنایع Terraform

نتیجه کاهش هزینه‌های نسبتاً خیره‌کننده‌ای است: Terraform او میگوید که سیستمش الکتریسیته پاک را با کمتر از 2.50 دلار به ازای هر کیلوگرم H2 به هیدروژن تبدیل می‌کند (هندمر تخمین می‌زند که در حال حاضر، هیدروژن سبز بین 5 تا 11 دلار در هر کیلوگرم متغیر است). سیستم جذب مستقیم هوا همچنین CO2 را با قیمت کمتر از 250 دلار در هر تن فیلتر می کند که این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که یک رکورد جهانی است.

این استارت‌آپ او میگوید که پیشرفت‌هایی در حال انجام است تا این قیمت‌ها را حتی بیشتر کاهش دهد تا اطمینان حاصل شود که گاز طبیعی مصنوعی آن با گاز طبیعی مایع معمولی برابر قیمت تمام شده است. بخش اعظم آن وابسته به ساخت مقدار زیادی (و مقدار زیادی) انرژی خورشیدی ارزان و تولید مورد نیاز هزاران ترافورمر در سال است.

در واقع، در حالی که هندمر یک متفکر فوق‌العاده جاه‌طلب است، اشتباه است که فکر کنیم سرش در ابرها گیر کرده است. او به خوبی می‌داند که برنامه‌های Terraform بدون وجود یک پرونده تجاری قوی در پشت شرکت، از بین خواهند رفت.

صنایع ترافورم

اعتبار تصویر: Terraform Industries (در یک پنجره جدید باز می شود)

او گفت: «این ایده وجود دارد که ما به سمت آن حرکت کرده‌ایم، یعنی بسیاری از این فناوری‌های جالب برای رسیدگی به مشکل آب و هوا اساساً در قلمرو سرمایه‌داری نیستند، زیرا پولی در نمی‌آورند». «آنها در واقع بیشتر از آنچه در می آورند پول مصرف می کنند. این باعث می شود که مقیاس آنها واقعاً بسیار دشوار باشد. اما اگر بتوانید راهی برای کسب درآمد بیشتر از آنچه که استفاده می کنید، بیابید، پس در خیمه سرمایه داری هستید. این فقط سیستمی است که به طور طبیعی پول به آن جریان می یابد. این کار حیاتی است. »

ترافرم مستقر در بربنک، کالیفرنیا توافقاتی برای فروش مقادیر اندک گاز طبیعی تولید شده به دو شرکت تاسیساتی ناشناس دارد، اما هاندمر گفت، اگرچه حجم اولیه کم است، "این یک گام بسیار کلیدی است. " این نشان می‌دهد که ما گازی تولید کرده‌ایم که با استانداردهای آنها مطابقت دارد.»

این شرکت در مورد نمونه سازی یا فروش الکترولیزهای مستقل به عنوان محصولات جداگانه و ساخت سوخت های مایع به غیر از متان بحث های مداومی دارد. Terraform همچنین برای اولین تولید Terraformers رزرو می کند - با هدف نهایی افزایش کارخانه ها برای پشتیبانی از ساخت و ساز که نمی تواند چیزی کمتر از تغییر سیستم های انرژی جهان انجام دهد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است