متن خبر

«صدها» سریع‌ترین پردازنده‌های AMD در eBay با تخفیف خیره‌کننده 70 درصد به فروش می‌رسند، اما چرا فروشندگان در چین این پردازنده‌های 128 هسته‌ای EPYC را کنار می‌گذارند؟

«صدها» سریع‌ترین پردازنده‌های AMD در eBay با تخفیف خیره‌کننده 70 درصد به فروش می‌رسند، اما چرا فروشندگان در چین این پردازنده‌های 128 هسته‌ای EPYC را کنار می‌گذارند؟

شناسهٔ خبر: 792696 -




AMD EPYC Genoa
(اعتبار تصویر: AMD)

در ژوئن 2023، AMD پردازنده درجه سرور EPYC "Bergamo" 9754 خود را از سری EPYC 9004 راه اندازی کرد، یک نیروگاه با 128 هسته Zen 4c و 256 رشته، با سرعت کلاک پایه 2.25 گیگاهرتز و حداکثر کلاک تا 31. گیگاهرتز

در زمان عرضه، EPYC 9754 دارای قیمت خرده فروشی 11900 دلاری بود که همچنان قیمت ذکر شده در وب سایت AMD است.

با این حال، تنها چند هفته پس از عرضه، متوجه شدیم که در ایالات متحده با قیمت بسیار کمتر از 9500 دلار از خرده‌فروشانی مانند Wiredzone و Tech-America به فروش می‌رسد ، که به نظر می‌رسید قیمت پیشنهادی استاندارد باشد. اگر در آن زمان فکر می‌کردید که در حال معامله هستید، صبر کنید تا ببینید در حال حاضر چقدر می‌توانید آن را بخرید. در eBay، پردازنده را با قیمت فقط 3525 دلار خواهید یافت - تخفیف 70.38٪ از قیمت رسمی.

خریدار مراقب باشید

فهرست ‌های مختلفی برای پردازنده «نو» در eBay وجود دارد، و در حالی که قیمت اصلی آن‌ها 3525 دلار است، با چند دلار بیشتر از سایر فروشندگان در دسترس است. همه فهرست ها یک چیز مشترک دارند - پردازنده ها از چین با حمل و نقل بین المللی رایگان می آیند.

در ازای پول خود، پردازنده را بدون جعبه دریافت خواهید کرد، اگرچه در برخی از فهرست ها می توانید بسته بندی اصلی را در صورت نیاز درخواست کنید. پس ، این پردازنده ها از کجا می آیند و چرا اینقدر ارزان فروخته می شوند؟ ما با چند فروشنده eBay تماس گرفتیم اما (تعجبی ندارد) هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

پاسخ واضح احتمالاً به دلیل عوامل مختلفی است، مانند منبع یابی بازار خاکستری، موجودی مازاد، یا تلاش فروشندگان برای تخلیه سریع سهام. اگر وسوسه می‌شوید که برای EPYC 9754 قیمت پایین‌تری سفارش دهید، به شما هشدار داده می‌شود که خرید از این منابع ممکن است خطراتی مانند ضمانت‌های محدود یا ناموجود، جعل احتمالی، و (البته) کم به همراه داشته باشد. پشتیبانی کنید.

EPYC 9754 دارای 256 مگابایت حافظه نهان L3، یک TDP پیش فرض 360 وات است و از محدوده TDP (cTDP) قابل تنظیم بین 320 وات تا 400 وات پشتیبانی می کند.

CPU برای سوکت های SP5 طراحی شده است و از پیکربندی های تک سوکت و دو سوکت پشتیبانی می کند، که آن را برای برنامه های سرور با کارایی بالا ایده آل می کند. AMD با هدف بارهای کاری بومی ابری، در هنگام راه اندازی اعلام کرد که در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود، عملکردی تا 160 درصد افزایش می دهد.

لیست های AMD Epyc 9754 در eBay

(اعتبار تصویر: eBay)

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است