متن خبر

صبر کنید، اکنون Broadcom GPU می سازد؟ انویدیا ممکن است با دشمنی غیرمنتظره در چین روبرو شود زیرا ByteDance می تواند از رقیب بزرگتر از Intel، AMD، Arm و Qualcomm برای طراحی تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

صبر کنید، اکنون Broadcom GPU می سازد؟ انویدیا ممکن است با دشمنی غیرمنتظره در چین روبرو شود زیرا ByteDance می تواند از رقیب بزرگتر از Intel، AMD، Arm و Qualcomm برای طراحی تراشه های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

شناسهٔ خبر: 769288 -




ByteDance
(اعتبار تصویر: ByteDance)

محدودیت‌های تجاری ایالات متحده موانع قابل‌توجهی را برای شرکت‌های چینی ایجاد کرده است و دسترسی آنها به سخت‌افزار پیشرفته هوش مصنوعی مورد نیاز برای رقابت در سطح جهانی را محدود کرده است.

پردازنده‌های گرافیکی H20 انویدیا ، نسخه‌های کوچک‌شده H100 قدرتمند، برای برآورده کردن الزامات کنترل صادرات توسعه داده شده‌اند، اما همچنان با قیمت گزافی در حدود 10000 دلار برای هر واحد عرضه می‌شوند.

حتی با این قیمت، در دسترس بودن این پردازنده‌های گرافیکی محدود است و مشکلاتی را که شرکت‌های چینی با آن روبرو هستند را تشدید می‌کند. این کمبود باعث ایجاد بازار سیاه پر رونق برای تراشه‌های رده بالای انویدیا، مانند H100 و A100 شده است، جایی که قیمت‌ها به دلیل تقاضای زیاد همچنان در حال افزایش هستند. با این حال، شرکت های جهانی، به ویژه ByteDance - شرکت مادر TikTok، که در حال حاضر تحت نظارت شدید در ایالات متحده است - نمی توانند خطرات قانونی و اعتباری مرتبط با مشارکت در چنین بازارهای غیرقانونی را تحمل کنند.

دو تراشه هوش مصنوعی

ByteDance سرمایه گذاری قابل توجهی در هوش مصنوعی انجام داده است و طبق گزارش ها در سال 2024 بیش از 2 میلیارد دلار برای پردازنده های گرافیکی H20 انویدیا هزینه کرده است و اکنون طبق اطلاعات منتشر شده ، این شرکت به دنبال توسعه پردازنده های گرافیکی هوش مصنوعی خود برای کاهش وابستگی به انویدیا است.

این گزارش اضافه می‌کند که این تراشه‌ها شامل یکی برای آموزش هوش مصنوعی و دیگری برای استنباط هوش مصنوعی خواهند بود و هر دو با استفاده از فرآیند پیشرفته N4/N5 TSMC تولید خواهند شد، همان فناوری مورد استفاده برای پردازنده‌های گرافیکی بلک‌ول انویدیا.

برادکام که به دلیل طراحی تراشه های هوش مصنوعی برای گوگل شناخته شده است، ظاهراً رهبری توسعه این پردازنده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت که پیش بینی می شود تا سال 2026 وارد تولید انبوه شوند. در حالی که چندین شرکت چینی پردازنده های گرافیکی هوش مصنوعی خود را برای کاهش اتکا به انویدیا توسعه داده اند، اکثر آنها هنوز به سخت افزار Nvidia برای کارهای سخت تر. اینکه آیا ByteDance می‌تواند به طور کامل به سخت‌افزار خود تغییر کند یا خیر - و اینکه آیا می‌خواهد یا نه - باید دید.

این حرکت مطمئناً بدون چالش نخواهد بود. همانطور که Tom's Hardware اشاره می کند، «این شرکت اکنون به CUDA انویدیا و پشته نرم افزار پشتیبانی برای آموزش و استنتاج هوش مصنوعی متکی است. پس از استفاده از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی، باید پلتفرم نرم‌افزاری خود را توسعه دهد و اطمینان حاصل کند که پشته نرم‌افزاری آن کاملاً با سخت‌افزارش سازگار است. "

بیشتر از TechRadar Pro

Wayne Williams یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که در مورد کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است