متن خبر

شین با سخت‌ترین قوانین اتحادیه اروپا برای بازارهای آنلاین روبرو می‌شود

شین با سخت‌ترین قوانین اتحادیه اروپا برای بازارهای آنلاین روبرو می‌شود

شناسهٔ خبر: 467099 -




کمیسیون روز جمعه اعلام کرد، غول تجارت الکترونیک مد بسیار سریع، شین، مشمول یک لایه اضافی از قوانین حاکمیتی می‌شود که هدف آن پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) است، طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA).

Shein گزارش داده بود که به طور متوسط ​​از 45 میلیون کاربر ماهانه در منطقه عبور کرده است - که آستانه تعیین VLOP توسط اتحادیه اروپا تحت DSA است.

این نامگذاری مهم است زیرا به این معنی است که بازار مستقر در سنگاپور به زودی باید از سخت‌ترین سطح حاکمیت آنلاین پیروی کند - که باید اقداماتی را برای شناسایی و کاهش خطرات سیستمیک انجام دهد، مانند فروش کالاهای تقلبی یا غیرقانونی یا موارد دیگر. انواع محتوایی که می تواند به رفاه مصرف کنندگان آسیب برساند.

سایر تعهدات DSA برای VLOP ها شامل الزام به انتشار یک کتابخانه تبلیغاتی و همچنین دسترسی به داده های پلتفرم برای محققان خارجی است که ریسک سیستمی را مطالعه می کنند.

Shein به تقریباً دوجین پلتفرم می‌پیوندد که قبلاً به عنوان VLOP یا VLOSE (موتورهای جستجوی آنلاین بسیار بزرگ) توسط اتحادیه اروپا تعیین شده‌اند. سایر بازارهای VLOP شامل مواردی مانند AliExpress است که در حال حاضر توسط کمیسیون به دلیل نقض مشکوک DSA تحت تحلیل است. آمازون که نام خود را به چالش کشیده است (اما در عین حال تابع قوانین باقی مانده است). Booking.com; و زالاندو

تعهدات کلی DSA قبلاً در مورد Shein اعمال می شد، به عنوان یکی از احتمالاً هزاران سرویس آنلاین در محدوده قوانین کلی. اما نامگذاری VLOP خطر نظارتی را برای این غول فست مد افزایش می دهد. اتحادیه اروپا انتظار دارد اولین گزارش ارزیابی ریسک شین تا چهار ماه دیگر ارائه شود.

در عین حال، جریمه های عدم رعایت DSA می تواند تا 6٪ از گردش مالی سالانه جهانی برسد. حداکثر جریمه برای VLOP ها افزایش نمی یابد، اما با انباشته شدن تعهدات بیشتر بر روی آنها، قطعاً سطح ریسک نظارتی آنها افزایش می یابد.

تاکنون هیچ پلتفرم یا سرویسی پیدا نشده است که DSA را نقض کرده باشد، پس باید دید که مجازات ها چگونه ممکن است در عمل اعمال شوند. اما منطقی است که پلتفرم‌های بزرگ‌تر نیز می‌توانند با جریمه‌های سخت‌تری برای هرگونه نقص در انطباق مواجه شوند.

در حالی که مد تمرکز اولیه شین برای محصولات بود، غول تجارت الکترونیک به سرعت موجودی خود را به بازار بسیار گسترده‌تری گسترش می‌دهد و طیف رو به رشدی از سبک زندگی و دسته‌بندی لوازم خانگی (مانند لوازم آرایشی، لوازم برای بچه‌های مدرسه و محصولات حیوانات خانگی) را پوشش می‌دهد.

تاکتیک آن در ارائه طیف وسیعی از کالاهای متمرکز بر مد، معمولاً با قیمت‌های زیرزمینی مقرون به صرفه، به این معنی است که بازار به ویژه در بین کاربران جوان محبوب است. با این حال، این یک پویایی است که می‌تواند ریسک نظارتی را برای Shein افزایش دهد، زیرا کمیسیون گفته است اولویت‌های آن در اجرای DSA شامل افزایش خطرات مربوط به محافظت از کودکان و ایمنی بازار است. کالاهای ارزان نیز ممکن است بالاترین استانداردهای ایمنی را نداشته باشند.

اتحادیه اروپا در بیانیه مطبوعاتی همراه با نام شین نوشت: «سرویس‌های کمیسیون به‌دقت اعمال قوانین و تعهدات DSA توسط پلتفرم، به‌ویژه در مورد اقداماتی برای تضمین حمایت از مصرف‌کننده و رسیدگی به انتشار محصولات غیرقانونی نظارت خواهند کرد». این سازمان گفت که "آماده است از نزدیک با شین تعامل کند تا اطمینان حاصل شود که این موارد به درستی مورد توجه قرار می گیرند".

قبل از اینکه Shein تعیین شود، نظارت VLOP بر انطباق آن با DSA به عهده هماهنگ کننده خدمات دیجیتال ایرلندی (IDSC) بود، زیرا مقر EMEA آن در دوبلین قرار دارد. اما کمیسیون زیرمجموعه قوانین DSA را که در مورد VLOP ها اعمال می شود، اجرا می کند، پس در کنار نظارت مستمر IDSC بر پیروی Shein با تعهدات کلی دفترچه قوانین، کنترل بازار را در دست خواهد گرفت.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است