متن خبر

شیائومی SU7 بهترین نگاه ما را به آنچه که Apple Car می توانست باشد به ما می دهد

شیائومی SU7 بهترین نگاه ما را به آنچه که Apple Car می توانست باشد به ما می دهد

شناسهٔ خبر: 455033 -




Xiaomi SU7 MWC 2024 عقب سمت راست
Xiaomi SU7 Max (اعتبار تصویر: آینده | الکس واکر تاد)

شایعه شده است که اپل پروژه طولانی مدت خود را تایتان، ابتکار عمل برای ساخت اولین خودروی برقی (EV) خود متوقف کرده است . با این اوصاف، وقتی یک سازنده گوشی‌های هوشمند دستش را به سمت یک ماشین می‌برد، هر حسی اتفاق می‌افتد، یا حداقل اگر شیائومی نبود که اولین خودروی الکتریکی خود – شیائومی SU7 – را در MWC 2024 به نمایش گذاشت، چه اتفاقی می‌افتد.

در حالی که غول فناوری - که به خاطر همه چیز از سرخ کن های هوا و جاروبرقی ربات، تا آخرین سری گوشی های هوشمند Xiaomi 14 شناخته می شود - SU7 را در اواخر دسامبر 2023 در چین معرفی کرد ، از MWC برای منادی گسترش این خودرو به بازارهای جدید در سراسر اروپا استفاده کرد. به عنوان اولین EV از یک سازنده تلفن که در سطح بین المللی عرضه می شود.

در مقایسه، طبق گزارش ها، اپل حدود یک دهه روی پروژه تایتان کار می کرد، تصمیم گرفت کل پلت فرم خودرو را در داخل خود بسازد (به جای شراکت با یک خودروساز موجود) و قبل از شروع به کار، یک پنجره راه اندازی (بازبینی شده) در سال 2026 تنظیم کرده بود. حوله. SU7 همکاری بین بخش خودرویی شیائومی است که اخیراً تأسیس شده است - شیائومی پکن و شرکت هلدینگ صنعت خودرو پکن (BAIC) که در گذشته خودروهایی را با همکاری شرکت هایی مانند بوش و هوآوی ایجاد کرده است.

@techradar ♬ آماده - استودیوی رسمی صدا

یک نمونه اولیه مهندسی از چیزی که در نهایت به SU7 تبدیل می‌شود تا نیمه‌های سال 2022 راه‌اندازی شد، قبل از اینکه اولین تصاویر از خودروی تولیدی - که در ابتدا با نام رمز آن "MS11" شناخته می‌شد - برای اولین بار در رسانه‌های اجتماعی چین در ژانویه 2023 منتشر شد . با این وجود، تلاش‌های شیائومی برای خودروهای برقی در مقیاس زمانی بسیار کوتاه‌تری نسبت به تلاش‌های خودکار اپل که حتی تا حدودی توانسته بود به نتیجه برسد، به ثمر نشسته است، و هدف آنها تحت تأثیر قرار دادن است.

اگرچه ممکن است هرگز ندانیم که Apple Car دقیقاً چه چیزی را به مشتریان ارائه می دهد، شکی نیست که به عنوان یک پلت فرم جدید برای اپل عمل می کرد تا محتوا و اکوسیستم برنامه خود را بر روی کاربران قرار دهد و در عین حال مشخصات رقابتی جاده ای را نیز ارائه می کرد. برای مقابله با رهبران بازار ایالات متحده، مانند تسلا.

همان‌طور که شیائومی سری گوشی‌های پرچم‌دار خود را بین «Pro» و «Ultra» استاندارد قرار می‌دهد، SU7 نیز در قالب‌های مختلفی عرضه می‌شود که پیشرانه بزرگ‌ترین وجه تمایز آن است. در صحنه بین‌المللی، خریداران می‌توانند یکی از دو موتور شیائومی SU7 و دو موتور چهارچرخ متحرک SU7 Max (تصویر) را انتخاب کنند که مجموعه‌ای از اعداد قابل توجه از جمله برد 220 کیلومتری از تنها پنج دقیقه زمان شارژ را دارد. حداکثر برد 800 کیلومتر، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت فقط 2.78 ثانیه و حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت.

فراتر از فناوری‌های رانندگی کمکی مانند لیدار، رادار و 11 دوربین با کیفیت بالا، جنبه‌ای از SU7 که بیشترین چیزی را که می‌توانست عنصر تعیین‌کننده تجربه Apple Car باشد را منعکس می‌کند، HyperOS تازه راه‌اندازی این شرکت است.

تجربه کابین SU7 در پانل کنترل مرکزی 16.1 اینچی 3K و صفحه نمایش ابزار 7.1 اینچی تقسیم شده است. همگی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8295 پشتیبانی می کنند. فراتر از اعطای دسترسی به آپشن های کلیدی جاده‌ای مانند رانندگی خودکار و پارک خودکار، با اجرای در اکوسیستمی مشابه با سایر محصولاتش که توسط HyperOS ارائه می‌شوند، شیائومی او میگوید که قابلیت همکاری – از جمله آینه صفحه نمایش و جفت شدن آسان با لوازم جانبی مانند ساعت‌های هوشمند ساخت شیائومی – باید باشد. بدون درز.

در حالی که هنوز نمی دانیم ادغام اکوسیستم SU7 چقدر ظریف خواهد بود، بدون شک ایده ای از آنچه اپل ممکن است با پروژه تایتان به سمت آن کار کرده باشد به ما می دهد: ورود بدون کلید با آیفون یا ساعت اپل ، سیری داخلی، فیس تایم و صدا. پشتیبانی از iMessage دیکته شده، پشتیبانی از SideCar بین iPhone یا iPad و Apple Car، و موارد دیگر.

پس ، در حالی که برنامه‌های اپل برای مقابله با جاده‌های باز روی آجر مانده است، برای طرفداران کنجکاو گوشی‌های هوشمند که از نوآوری و ادغام خودرو نیز استقبال می‌کنند، شیائومی SU7 در حال حاضر بهترین (و تنها) گزینه شم است.

اطلاعات بیشتر از MWC 2024

ویرایشگر ارشد تلفن

الکس در ژوئن 2022 به عنوان ویراستار ارشد تلفن های TechRadar ملحق شد، اما تجربه بیش از یک دهه را با تخصص در گوشی های هوشمند، تبلت ها و ابزارهای پوشیدنی به ارمغان می آورد. او سخنرانی‌های کلیدی میزبانی شده توسط بزرگ‌ترین برندها را پوشش می‌دهد و در مراسم راه‌اندازی برخی از تاثیرگذارترین محصولات موبایل چند سال اخیر شرکت کرده است. تجربیات او در برخی از معتبرترین نشریات فناوری مصرف کننده از جمله GSMArena، TechAdvisor و Trusted Reviews جمع آوری شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است