متن خبر

شکست موفقیت آمیز: زیستگاه بادی سیرا اسپیس طبق برنامه ریزی منفجر می شود

شکست موفقیت آمیز: زیستگاه بادی سیرا اسپیس طبق برنامه ریزی منفجر می شود

شناسهٔ خبر: 444897 -




Sierra Space یک آزمایش کلیدی از زیستگاه فضایی بادی خود را تکمیل کرده است، زیرا این شرکت به سمت راه اندازی و راه اندازی یک ایستگاه فضایی خصوصی با Blue Origin قبل از پایان دهه پیشرفت می کند.

آزمایش "فشار انفجار نهایی" ماژول بادی در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا انجام شد. همانطور که از نام آن پیداست، هدف از آزمایش باد کردن دستگاه تا ترکیدن آن است. در این مثال، مهندسان ماژول را قبل از ترکیدن تا 77 psi باد کردند و ثابت کردند که از سطح ایمنی توصیه شده ناسا 60.8 psi تا 27 درصد فراتر رفته است.

در حالی که سیرا یک سری آزمایش انفجاری را بر روی واحدهای مقیاس فرعی زیستگاه انجام داده است که محیط انعطاف پذیر یکپارچه بزرگ (LIFE) نامیده می شود، این اولین مورد در یک ماژول در مقیاس کامل است. در مقیاس کامل، این ماژول بیش از 20 فوت ارتفاع دارد و حدود یک سوم حجم ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

همانطور که Leanne Thompson، مهندس سیستم در Sierra، در ویدیوی اخیر در مورد آزمایش اشاره کرد، ناسا 10-15 پرتاب کرد تا همین حجم از فضای قابل سکونت را با ISS ارسال کند. هر ماژول LIFE به گونه‌ای طراحی شده است که در داخل یک فیرینگ استاندارد پنج متری قرار گیرد، اگرچه این شرکت بيان کرد که در حال کار بر روی تکرارهای بزرگتر 1400 متر مکعبی (بزرگتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی) است که می‌تواند در یک فیرینگ هفت متری قرار بگیرد.

این آزمایش بر روی پوسته فشار یا لایه مهار زیستگاه LIFE متمرکز شد که از "کالاهای نرم" قابل انبساط ساخته شده است که پس از باد شدن مانند یک ساختار سفت و سخت عمل می کنند. کالاهای نرم به عنوان یک دسته مواد دارای میراث هوافضا هستند: قفل های هوا بادی به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده اند و ماژول های نمایشی توسعه یافته توسط Bigelow Aerospace در دهه 2000 به فضا پرتاب شدند.

محصولات نرمی که زیستگاه LIFE را تشکیل می دهند شامل تسمه های Vectran هستند که از پلیمرهای با کارایی بالا و مواد دیگر ساخته شده اند. در یک بیانیه مطبوعاتی، سیرا بيان کرد که وکتران "در هنگام باد کردن در مدار از فولاد قوی تر است. " این شرکت در حال کار با ILC Dover برای طراحی و آزمایش تسمه ها قبل از این آزمایش کامل است.

اگرچه تست انفجار مطمئناً پیشنهاد می کند، مقایسه ماژول LIFE با یک بالون اشتباه است. در ویدیوی بالا، Sierra به طور خلاصه نه لایه را نشان می دهد که در نهایت هر ماژول از جمله لایه مهار، مانند عایق حرارتی و پوشش بیرونی را تشکیل می دهد.

برنامه سیرا این است که ماژول های LIFE را در مدار پایین زمین به عنوان بخشی از Orbital Reef، یک ایستگاه فضایی خصوصی که شرکت در حال توسعه با Blue Origin است، مستقر کند. نکته قابل توجه، Sierra به طور خاص به این پروژه در بیانیه مطبوعاتی اشاره می کند، که می تواند حداقل تا حدی پاسخی به گزارش CNBC در سال گذشته باشد که پروژه صخره مداری در آستانه فروپاشی است.

سیرا بيان کرد که امسال یکی از آزمایش‌های «تهاجمی» در مقیاس فرعی و کامل سایر لایه‌های زیستگاه خواهد بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است