متن خبر

شولمن یکی از بنیانگذاران OpenAI به Anthropic می رود، براکمن مرخصی طولانی می گیرد

شولمن یکی از بنیانگذاران OpenAI به Anthropic می رود، براکمن مرخصی طولانی می گیرد

شناسهٔ خبر: 680393 -




جان شولمن، یکی از بنیانگذاران OpenAI، این شرکت را به مقصد استارتاپ رقیب هوش مصنوعی Anthropic ترک کرد.

علاوه بر این، گرگ براکمن، رئیس OpenAI، پس از 9 سال حضور در شرکت، برای «آرامش و شارژ مجدد» یک مرخصی طولانی - تا پایان سال - می گیرد.

من تا آخر سال مرخصی میگیرم اولین بار از زمان تأسیس OpenAI در 9 سال پیش برای استراحت. این ماموریت هنوز کامل نشده است. ما هنوز یک AGI امن برای ساختن داریم.

— گرگ براکمن (@gdb) 6 اوت 2024

پیتر دنگ، مدیر محصولی که سال گذشته پس از محصولات پیشرو در Meta، Uber و Airtable به OpenAI پیوست، مدتی پیش نیز شرکت تایید کرد. خبر جدایی براکمن و دنگ پیشتر توسط The Information منتشر شده بود.

یک سخنگوی این بیانیه را در مورد شولمن به اشتراک گذاشت: «ما از کمک های جان به عنوان یکی از اعضای تیم موسس در OpenAI و تلاش های اختصاصی او در پیشبرد تحقیقات هم ترازی سپاسگزاریم. اشتیاق و کار سخت او پایه ای قوی ایجاد کرده است که الهام بخش و از نوآوری های آینده در OpenAI و حوزه وسیع تر خواهد بود.

شولمن امروز در مورد این تصمیم در مورد X پستی منتشر کرد و بيان کرد که این تصمیم از تمایل او برای عمیق‌تر کردن تمرکز او بر روی همسویی هوش مصنوعی - علم حصول اطمینان از اینکه هوش مصنوعی همانطور که در نظر گرفته شده است - و درگیر شدن در کارهای فنی بیشتر ناشی می‌شود.

شولمن گفت: «من تصمیم گرفتم این هدف را در آنتروپیک دنبال کنم، جایی که معتقدم می‌توانم دیدگاه‌های جدیدی به دست بیاورم و در کنار افرادی که عمیقاً با موضوعاتی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارم، تحقیق کنم. "من مطمئن هستم که OpenAI و تیم هایی که من بخشی از آنها بودم بدون من به پیشرفت خود ادامه می دهند."

مشارکت شولمن با OpenAI اندکی پس از اتمام دکترا آغاز شد. در مهندسی برق و علوم کامپیوتر در UC Berkeley. او نقش مهمی در ایجاد پلتفرم چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT با رهبری سازمان آموزش تقویتی OpenAI ایفا کرد که مدل‌های هوش مصنوعی مولد را برای پیروی از دستورالعمل‌های انسانی تنظیم می‌کند.

پس از جدا شدن جان لیکه، محقق ایمنی هوش مصنوعی (که اکنون در Anthropic نیز کار می کند)، شولمن رئیس تلاش های علمی همسویی OpenAI شد که به عنوان تیم "پس از آموزش" نیز شناخته می شود. او همچنین یکی از اعضای کمیته ایمنی OpenAI بود که اخیراً تشکیل شده است. مشخص نیست چه کسی می تواند جانشین شولمن در این نقش شود.

علیرغم جنجال‌هایی که پیرامون OpenAI در جریان است، به‌ویژه با توجه به رویکرد شرکت و برخورد با تحقیقات ایمنی هوش مصنوعی، شولمن بيان کرد که او OpenAI را به دلیل کمبود پشتیبانی ترک نمی‌کند.

شولمن گفت: «رهبران شرکت به سرمایه گذاری در [تحقیقات همسویی] بسیار متعهد بوده اند. تصمیم من یک تصمیم شخصی است و بر این اساس است که چگونه می‌خواهم تلاش‌هایم را در مرحله بعدی حرفه‌ام متمرکز کنم.»

با خروج شولمن، تنها سه نفر از 11 بنیانگذار اصلی OpenAI باقی مانده اند: سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، براکمن و وویچ زارمبا، رهبر تولید زبان و کد.

"از شما برای هر کاری که برای OpenAI انجام داده اید متشکرم!" آلتمن در پستی در X نوشت. شما یک محقق باهوش، یک متفکر عمیق در مورد محصول و جامعه هستید، و بیشتر، شما یک دوست عالی برای همه ما هستید. ما به شدت دلتنگ شما خواهیم شد و باعث افتخار شما در این مکان خواهیم شد."

به‌روزرسانی: این داستان در ابتدا در ساعت 5:38 بعد از ظهر منتشر شد و به‌روزرسانی شد تا تأییدیه OpenAI درباره خروج براکمن و دنگ را منعکس کند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است