متن خبر

شرکت ربات انسان‌نما Figure AI که به تازگی میلیون‌ها دلار از Bezos، OpenAI و Nvidia دریافت کرده است، می‌گوید: «ما با ریسک بالا و شانس موفقیت بسیار کم روبرو هستیم».

شرکت ربات انسان‌نما Figure AI که به تازگی میلیون‌ها دلار از Bezos، OpenAI و Nvidia دریافت کرده است، می‌گوید: «ما با ریسک بالا و شانس موفقیت بسیار کم روبرو هستیم».

شناسهٔ خبر: 454679 -




ربات شکل 01
ربات شکل 01 (اعتبار تصویر: Figure AI)

اگر می خواهید یک ربات برای شما یک فنجان قهوه درست کند، Figure AI شما را پوشش می دهد. در یک قرقره نمایشی بسیار خوب، این عزیز رباتیک با بودجه چند میلیون دلاری نشان داد که چگونه ربات Figure 01 آن می تواند با موفقیت یک فنجان جو Keurig را بسازد. قابل توجه نیست - شما می توانید سریعتر این کار را انجام دهید و حداقل جام را به من بدهید - اما جاه طلبی شکل 01 برای زنده کردن یک انسان نما همه منظوره، خوب، ارزش تامل دارد.

اگر قبلاً آن را نمی دانستید، ما وارد عصر طلایی ربات انسان نما جدیدی می شویم، دورانی که مسلماً توسط بوستون داینامیکس و ربات با استعداد ورزشی آن اطلس جرقه زده شد و اکنون با همه چیز از سوفیا عجیب و غریب و آمکا پرحرف گرفته تا لکنت تسلا نیرو می گیرد. -پله Optimus Gen 2 .

Figure AI، که این هفته از جف بزوس، OpenAI و Nvidia کمک مالی دریافت کرد ، کمی از تمام آن ربات ها را در یک انسان نما ترکیب می کند که در فیلم I, Robot ویل اسمیت در سال 2004 به خانه نگاه می کند.

به استثنای مهارت‌های پارکور اطلس، به نظر می‌رسد که اکثر این شرکت‌های روباتیک از نوآوری و هذل‌گویی در بخش‌های مساوی قدرت می‌گیرند.

Ameca، که اخیراً این هفته بازدیدکنندگان کنگره جهانی موبایل 2024 را شگفت زده کرده بود، با ظاهری زیباترین خودکار است، با صورتی با گوشت خاکستری و انسان مانند که می تواند در چشمان شما نگاه کند و تقریباً به هر سؤال خاصی پاسخ دهد. Ameca می‌تواند از سیستم‌های هوش مصنوعی مختلف مانند Chat-GPT پشتیبانی کند، اما مکالمه با Ameca همیشه آنطور که به نظر می‌رسد نیست. همانطور که توسعه دهندگان Ameca در سؤالات متداول خود اذعان می کنند :

"اگر با یکی از روبات های ما صحبت کرده باشید، ممکن است از یک مکالمه عالی لذت برده باشید. اما ممکن است از طریق نرم افزار ابتکاری ما از راه دور، TinMan با یک انسان صحبت کرده باشید. هوش انسانی همچنان هوش مصنوعی را شکست خواهد داد، به خصوص در مواردی که نشانه های بصری وجود دارد. مهم."

به عبارت دیگر، گاهی اوقات، یک انسان در نقش نوعی سیرانو دو برژرک برای آمکا عمل می کند.

به روشی مشابه، سوفیا از Hanson Robotics برخی از قابلیت‌های چت ربات هوش مصنوعی را پشتیبانی می‌کند، اما با پاسخ‌های از پیش تعیین‌شده نیز پشتیبانی می‌شود. در صفحه اصلی سوفیا، ربات خود را اینگونه توصیف می کند: "من یک شخصیت علمی تخیلی ساخته شده توسط انسان هستم که نشان می دهد هوش مصنوعی و رباتیک به کجا می روند."

در دنیای رباتیک واقعی، جایی که بازآفرینی عملکرد انسان کاری پرزحمت و دشوار است، تلاش برای بازگرداندن رباتیک انسان‌نما به خانه فرآیندی چند دهه‌ای است که اگر صادق باشیم، هنوز به نقطه میانی نرسیده‌ایم.

شکل 01 که می تواند راه برود، اشیاء را حمل کند، ماشین های قهوه را دستکاری کند و حتی اشتباهات دستکاری خود را اصلاح کند، فاصله زیادی با تولید تجاری دارد.

از طرح اصلی شرکت: "سفر شرکت ما چندین دهه طول می کشد - و به تیم قهرمانی اختصاص داده شده به ماموریت، میلیاردها دلار سرمایه گذاری و نوآوری مهندسی برای دستیابی به تاثیر بازار انبوه نیاز دارد. ما با ریسک بالا و شانس بسیار کم روبرو هستیم. از موفقیت."

این کار ممکن است کمی سریعتر پیش رود، به خصوص با مشارکت OpenAI . فیگوایر 01 در انتشار در مورد سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های تازه می‌نویسد: «هدف این همکاری کمک به تسریع جدول زمانی تجاری Figure با افزایش قابلیت‌های ربات‌های انسان‌نما برای پردازش و استدلال از زبان است».

با این حال، شرکت‌هایی مانند Figure AI و Tesla میلیون‌ها دلار صرف می‌کنند تا با آنچه هوندا قبلاً با آسیمو تقریباً 20 سال پیش به دست آورده بود ( این پروژه را در سال 2018 رها کرد ) مطابقت داشته باشند. آسیمو می توانست راه برود، بدود، بپرد، از پله ها بالا برود، دست بدهد و اشاره کند. هیچ قابلیت ارتباطی، استقلال یا هوش مصنوعی نداشت.

Boston Dynamics قبلاً به ما نشان داده است که از نظر فیزیکی چه چیزی برای روبات‌های نیمه انسان‌نما ممکن است. شکل 01 و تسلا در تلاش برای پر کردن فاصله بین خلاقیت‌های جذاب‌تر و عجیب‌تر خود و قابلیت‌های ورزشی چشمگیر اطلس هستند.

Figure AI اصرار دارد که یک ربات انسان نما چند منظوره پنج فوتی، 6 اینچی، 132 پوندی، پاسخی به رویاهای ربات در خانه و نیروی کار ما است. اما هم صنعت و هم ربات های خانگی موفق در حال حاضر خلاف این را نشان داده اند. ربات‌های هدفمند در جایی که فرم با عملکرد مطابقت دارد (به شما نگاه می‌کنند، بهترین جاروبرقی‌های ربات ) تاکنون تنها گزینه قابل اجرا در خانه و کارخانه بوده‌اند.

ساخت ربات‌هایی که شبیه ما هستند، فرض را بر این می‌گذارد که ما بهترین عامل شکل برای هر کاری هستیم. چه می‌شد اگر وظایف همراه با روبات‌های هدفمند ساخته می‌شدند؟ اگر اجاق گاز، یخچال و جاروبرقی برای کار با روباتی که هیچ شباهتی به ما نداشت اما 100 برابر باهوش‌تر بود و در هر کاری که یک انسان می‌توانست کارآمدتر بود، کار کند، چه می‌شد؟

ربات شکل 01

ربات شکل 01 (اعتبار تصویر: هوش مصنوعی آینده)

وقتی رومبای iRobot برای اولین بار در اوایل شروع به کار کرد، من از بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Colin Angle پرسیدم که چرا روبات‌های انسان‌نما بیشتری نمی‌سازند (اولین محصول iRobot یک بچه ربات بود). Angle توضیح داد که ساخت ربات‌هایی که یک کار را به خوبی انجام می‌دهند، به خصوص کارهای کثیف یا خطرناکی که انسان‌ها نمی‌خواهند انجام دهند، منطقی‌تر است.

هنگامی که یک ربات انسان نما می سازید، باید تمام کارهایی که انسان ها می توانند انجام دهند را در خود جای دهید - راه رفتن، دویدن، حمل اشیا، صحبت کردن، مسیریابی و درک دنیای اطرافشان - و ساختن آنها برای انجام وظیفه در درجه دوم اهمیت قرار دارد. بیشتر رباتیک‌ها متوجه می‌شوند که بازسازی پیچیدگی بدن انسان بسیار دشوار است. آنگل یک بار به من بيان کرد که ربات های انسان نما تا سال 2050 وارد بازار نخواهند شد، تاریخی که هنوز فکر می کنم خیلی خوش بینانه است.

Figure AI با برخی معیارها اکنون یک شرکت چند میلیارد دلاری است. من برای آنها آرزوی موفقیت در پروژه های ساخت رباتیک انسان نما خود دارم، اما نگرانم که پول آن مدت ها قبل از اینکه تلاش چند دهه ای خود را کامل کند تمام شود.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سردبیر ایالات متحده

لنس که 35 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، Fox News، Fox Business، Today Show ، Good Morning America، CNBC، CNN و BBC به طور مکرر ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است